Present Tenses.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Present Simple and Continuous
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_65 NázevThere is x are Téma hodinyPopis města PředmětAnglický jazyk Ročník/y/6.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Přítomný čas průběhový
Budoucí čas „to be going to“
CAN/ CAN´T VY_22_ZAZNAM_ Aj.I. 5.B .32. CAN,CAN´T
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
English grammar next.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_20.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Shopping VY_22_INOVACE_36 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Unit 4 Infinitiv Příslovečné určení místa a času What ´s the time? Číslovky násobné - ingový tvar.
Sloveso "to BE".
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Abba – poslech, práce s textem.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Elektronická učebnice - II
40.1 If clauses - 2nd and 3rd conditional
VY_22_ZAZNAM_ Aj.I. 5.B.33. Přítomný průběhový čas.
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Cvičení 2: Přítomný čas průběhový (Vyber správnou možnost)
Present Continuous question
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_80 NázevPast continuous Téma hodinyMinulé časy PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Musím to udělat? Do I have to do this?. Proč tam musíme jít? Why do we have to go there?
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
42.1 Reported statements (Nepřímá řeč)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Future Simple Tense Budoucí čas prostý. vyjádření budoucnosti vyjádření nabídky Vyjádření rozhodnutí Tomorrow, the day after tomorrow, in the future,
Budoucí čas prostý autor: Petr Baťa.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Wh- questions.
TO BE GOING TO Autor: Petr Baťa. Vazbu to be going to používáme k vyjádření budoucnosti. Dáváme ji přednost před budoucím časem prostým (will) v těchto.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Future with „Going to“ Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ11 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, prosinec 2013.
Present Simple Přítomný čas prostý. Použití Děje obvyklé nebo pravidelně se opakující I go to bed at 10. Trvalé pravdy, tvrzení, kt. mají obecnou platnost.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
PRESENT SIMPLE questions
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Look VY_22_INOVACE_17 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
All About Friends
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Present Tenses.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
GE - Vyšší kvalita výuky
Transkript prezentace:

Present Tenses

Present Simple: ve třetí osobě j. č Present Simple: ve třetí osobě j.č. se přidává -s / -es, v ostatních osobách zůstává sloveso ve svém základním tvaru I you he she goes / does / writes / sings / hurries / plays it we you go / do / write / sing / hurry / play they otázky a krátké odpovědi se tvoří pomocí pomocného slovesa DO, DON´T Do you go to school? – Yes, I do. / No, I don´t. Does she sing well? – Yes, she does. / No, she doesn´t. Do they play tennis? – Yes, they do. / No, they don´t. zápor: He doesn´t go to work. We don´t go school. go / do / write / sing / hurry / play

Present Continuous: složený slovesný tvar, skládá se z příslušného tvaru slovesa to be a slovesa zakončeného příponou –ing I am You are He is She is reading a book at the moment. It is We are They are otázky se tvoří převrácením slovosledu: Is he reading a book? Are they reading a book?

Present tense contrast

Present Simple - usage: when we speak about situations / states that are true at the present time or usually true (permanent)‏ She works in an office. We visit our friends every weekend. when we speak about schedules, timetables etc. The train arrives at half past two. Our plane takes off at midnight. with adverbs of frequency (always, never, often, sometimes etc.)‏ I always get up at 6 a.m. when we speak about habitual and repeated actions / events It rains a lot here. when we speak about facts that are always true The sun rises in the east. 5

Present Continuous - usage for situations / states that are true for a limited period (temporary)‏ I’m living in Hamburg at the moment. He is working on an international project this month. for actions in progress at the moment of speaking Oh no! It’s raining again! Hi, what are you doing? – I’m cooking the dinner. for situations / states that are changing Our summers are getting hotter. The population is increasing. with always, to show that st happens often and is surprising or annoying I’m always losing my keys!

State verbs verbs that describe states (popisují stavy = „stavová“)‏ are not usually used in the continuous form there are several groups of state verbs mental / thinking verbs : agree, believe, know, remember, think, understand, forget attitude verbs : hate, like, love, need, prefer, want, wish sense / perception verbs : hear, see, smell, taste appearance, qualities : appear, look (seem), seem, sound being, possession : be, belong, contain, have, own other : cost, fit, mean, owe,

Examples: I’m sorry, I don’t understand. Your job sounds really interesting. He owes me £200. Does this car belong to you? I don’t agree with you. The soup tastes awful! Sophie thinks I watch too much television. Excuse me, how much do these DVDs cost? I know him quite well. Paul loves Jane. He has two brothers.

POZOR – jako všude, i zde existují výjimky a ty se musíme naučit (neexistuje pravidlo či logická souvislost)‏ Some of the state verbs can be used in the continuous form when they describe actions. They include: have see smell taste think look

HAVE Pokud má sloveso HAVE význam „vlastnit“, v používá se pouze v prostém tvaru I have a new car. She has two brothers. Pokud má sloveso HAVE význam jiný, používá se i v průběhových tvarech. Většinou se jedná o ustálená slovní spojení, jako např.: She is having a shower. They aren’t here now, they’re having lunch. (also: have a bath, have breakfast, have dinner)‏

THINK ve významu „myslet, domnívat se, věřit, být přesvědčen“ netvoří průběhové tvary. I think you are right. I think it will be better if you help him. ve významu „uvažovat, přemýšlet o, zvažovat něco“ se sloveso používá i v průběhovém tvaru She is thinking about changing the job. – Uvažuje o tom, že změní práci. I´m thinking about it. – Přemýšlím (uvažuji) o tom.

SEE ve významu „rozumět, chápat“ se používá v prostém tvaru I see what you mean. Do you see what he means? b) ve významu „setkat se“ se používá v průběhovém tvaru. Většinou odkazuje do budoucnosti. I’m seeing Tom tomorrow. – Zítra se uvidím s Tomem.

SMELL ve významu „vonět, páchnout“ se používá v prostém tvaru This flower smells nice. I love this shampoo. It smells of coconuts. These apples smell awful. Don’t eat them and throw them away. ve významu „čichat, přivonět“ lze použít i průběhový tvar What are you doing? – I’m smelling this flower.

TASTE ve významu „chutnat, mít chuť jako“ se používá pouze v prostém tvaru I like the meal. It really tastes delicious. This soup tastes awful. ve významu „ochutnávat, ochutnat“ se používají i průběhové tvary Don’t worry, I’m not eating all the youghurt. I’m just tasting it to see if it’s still OK.

LOOK ve významu „vypadat jako“ se používá pouze v prostých tvarech She looks nice. He looks very worried. What happened? You look tired. ve významu „dívat se“ se používají tvary průběhové I’m looking at the photos from your holiday. podobně význam „hledat“ I’m looking for a book about Inca’s history. Can you help me? stejně tak význam „starat se o“ She is looking after her sister’s children because her sister had to go to the doctor’s. POZOR: bez změny významu lze říct You look tired. ale také You are looking tired.