Vzájemná poloha dvou kružnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
GPG Příklad 2.
Konstrukce obecného čtyřúhelníku - Thaletova kružnice
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce lichoběžníku - Thaletova kružnice
Konstrukce lichoběžníku
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.09 Konstrukce obecného čtyřúhelníka Anotace: Prezentace zopakuje vlastnosti obecného čtyřúhelníka. Ukazuje postup při řešení konstrukčních.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.04 Věta usu
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Věta jednoduchá- souvětí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce trojúhelníku - Thaletova kružnice
Lomený výraz – definice, vlastnosti
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemné polohy 8. ročník
Anotace: Žák zjišťuje vlastnosti Thaletovy kružnice a její využití.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Česká republika: vodstvo
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Vzájemná poloha dvou kružnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha dvou kružnic VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.14 Vzájemná poloha dvou kružnic Anotace: Žák se seznamuje s možnostmi vzájemné polohy dvou kružnici. Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český Očekávaný výstup: Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru a k řešení polohových a nepolohových konstrukčních úloh. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2012-2013 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Osmý ročník základní školy

Vzájemná poloha dvou kružnic Základní pojmy k2(S2; 1,5 cm) k2 - kružnice S2 - střed kružnice k2 r2 - poloměr kružnice k2 k1(S1; 3 cm) k1 - kružnice S1 - střed kružnice k1 r1 - poloměr kružnice k1 Vzdálenost středů kružnic - úsečka S1S2 se nazývá středná.

Vzájemná poloha dvou kružnic 0 společných bodů S1=S2 r2 k1 r1 k2 |S1S2| = 0 cm Kružnice, které mají společný střed, se nazývají soustředné kružnice. Kružnice nemají žádný společný bod. S1=S2  r1 > r2  k1 ∩ k2 = 

Vzájemná poloha dvou kružnic 0 společných bodů S1 r2 k1 r1 k2 S2 |S1S2| < r1 - r2 |S1S2| = 1 cm Kružnice nemají žádný společný bod. k1 ∩ k2 = 

Vzájemná poloha dvou kružnic 0 společných bodů S1 r2 k1 r1 k2 S2 r1 - r2 < r1 + r2 < |S1S2| Kružnice nemají žádný společný bod. |S1S2| = 5 cm k1 ∩ k2 = 

Vzájemná poloha dvou kružnic 1 společný bod |S1S2| = r1 - r2 |S1S2| = 1,5 cm r1 r2 k1 T Kružnice mají vnitřní dotyk. S1 S2 k2 t Kružnice mají jeden společný bod T; T je bod dotyku kružnic se společnou tečnou t. k1 ∩ k2 = T

Vzájemná poloha dvou kružnic 1 společný bod r1 - r2 < r1 + r2 = |S1S2| k2 r1 r2 k1 T S1 S2 t |S1S2| = 4,5 cm Kružnice mají vnější dotyk. Kružnice mají jeden společný bod T; T je bod dotyku kružnic se společnou tečnou t. k1 ∩ k2 = T

Vzájemná poloha dvou kružnic 2 společné body L r1 - r2 < |S1S2| < r1 + r2 |S1S2| = 3 cm r1 r2 k1 S1 S2 k2 Úsečka KL je společná tětiva kružnic. K Kružnice mají dva společné body K, L; body K, L jsou průsečíky kružnic. k1 ∩ k2 = K, L