Úloha marketingu v řízení podniku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
MARKETING A MANAGEMENT
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Projektové řízení Modul č.1.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Facility management ČSN EN
Cena v pojetí marketingu
Informační systémy podnikové systémy CRM
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Variabilita ziskovosti zákazníka 220 : 20 poznat ty „nejlepší“ zákazníky Lépe segmentovat zákazníky Efektivněji alokovat marketingové zdroje. komplexně.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Koncepce marketingového řízení
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
úvod pojetí a obsah marketingu
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Marketingové řízení podniku
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MARKETINGOVÝ MIX.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Úloha marketingu v řízení podniku Řízení zákaznických vztahů.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
8. Marketing.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 10 Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Marketingový plán podniku
Vztahy se zákazníky.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Management a řízení hotelu
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Informační systémy podnikové systémy CRM
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Úloha marketingu v řízení podniku Řízení vztahu se zákazníkem

Kdo je klíčový zákazník ? Proč má určitý zákazník mimořádný význam pro Váš podnik ? Např. zákazník má zásadní podíl na dosahovaných tržbách či zisku podniku (Velkovýrobci potravin se zaměřují na 5 nadnárodních řetězců …) Ale úkolem je definovat typ obchodu, který potřebujeme pro dosažení cílů Definovat zákazníky, u kterých jsou tyto podmínky k dispozici Musí odpovídat podnikovým cílům – kam směřuje firma své podnikání, nové tržní segmenty, nové technologie, teritoriální rozšíření aktivit, nové produkty, strategické přežití

Zákaznická základna K jakým změnám ve Vaší zákaznické základně došlo v průběhu posledních 5 let Byly tyto změny plánované ? Jaké je tempo růstu Vašeho podniku ve srovnání s tempem růstu vašich zákazníků ? Máte nad svým podnikáním kontrolu nebo naopak Vaše okolí řídí vás ? Usiluje konkurence o převzetí obchodu s Vašimi zákazníky ? Jaká je potřeba zdrojů pro poskytnutí podpory prodeje zákazníkovi ( technické zdroje, čas, finance…)

Řízení vztahů se zákazníky Jeho základní podstatou je péče o ty zákazníky, kteří náš produkt (službu) v minulosti používali nebo používají a další budování jejich vztahu k produktu nebo podniku s cílem vytvářet dlouhodobé oboustranně výhodné a prospěšné vztahy se svými zákazníky. Pro úspěšnou implementaci se podnik musí zabývat kvalifikací personálu, technologickým vybavením, specifikací obchodních procesů a správou dat o zákaznících. Neexistuje žádná obecně uznávaná definice CRM, nicméně dostupné literatury a vyjádření uznávaných autorit v oboru lze CRM vymezit takto: Costumer Relationship Management je interaktivní proces, jehož cílem je dosažení optimální rovnováhy mezi firemní investicí a uspokojením zákaznických potřeb. Optimum rovnováhy je determinováno maximálním ziskem obou stran. Nezbytným předpokladem dosažení tohoto optima je vytvoření dlouhodobých partnerských vztahů se zákazníky. Dlouhodobě perspektivní spolupráce přináší oběma stranám významnou peněžně vyjádřitelnou hodnotu.

Řízení vztahu se zákazníky Péče o zákazníky zahrnuje (v souladu se zásadami moderního marketingu): Trvalou aktualizaci zákaznických potřeb, motivací a zvyků. Lyžařské boty 2006 Lyžařské boty 2009 Kvantifikace přínosů základních funkcí CRM – marketingových, obchodních a servisních aktivit.

Řízení vztahů se zákazníky Kvantifikace přínosů základních funkcí CRM – marketingových, obchodních a servisních aktivit.

Řízení vztahů se zákazníky Využívání zákaznických znalostí a zkušeností při inovaci nabízených produktů. Léčebné lázně Jáchymov – 1. radonové lázně na světě. Na základě požadavku zákazníků ( klientů) Vital týden pro krásu a zdraví – bylinková koupel, aroma masáže,solárium, kosmetika, kadeřnictví, perličková koupel s přísadou, manikúra, pedikúra, sauna, perličková koupel s přísadou, pohyb – horské kolo … Víkendový pobyt Exclusiv – radonová koupel, podvodní masáž, suchá uhličitá koupel, solná jeskyně, aquagymnastika, bonus sekt dle vaší spotřeby, country večer se skupinou Tuláci … Integraci marketingu, obchodu a zákaznických potřeb v jednotný celek. Pobyty rekondiční, léčebné, doplňkové, speciální – balíček služeb, cenová politika, komunikace se zákazníkem, produkt, dostupnost – www.laznejachymov.cz

Klíčovými úkoly při zavádění CRM jsou: Změna pohledu na uzavíraný obchod se zákazníkem. Z pohledu úzce vázaného na jednotlivé kontrakty (transakční) je potřeba přejít na vnímaní spolupráce v dlouhodobé perspektivě (relační) – přechod od vnímání cílů k vnímání účinků. Vstupenky on-line, zasílání programů, vánoční předplatné sezóny 2010, speciální vánoční balíčky od Národního divadla, komiks Nazdar Národní divadlo pro předplatitele zdarma ….. Odpoutání se od úzkého pohledu svázanosti produktu s aplikací. Nabídneme-li komplexní produkt integrovaný do širšího systému, docílíme často rozšíření jeho využitelnosti. Chcete udělat ze svého mobilu dálkové Ovládání na televizi ? Není problém… Chcete vědět, kde se právě nacházíte ? Chcete vědět, jaký je světový čas ?

Řízení vztahů se zákazníky Přechod od produktového vnímání obchodu k zákaznickému pojetí (důležité jsou potřeby zákazníka, ne připravený produkt) Je pro Vás připravena nová nabídka květin! Kombinujeme pro Vás barvy i styly tak, aby pro Vás byly netradiční a originální Služby – doručování květin, návrh a realizace květinových aranžmá Pro různé příležitosti, pravidelná výzdoba interierů a jejich ošetření… Dárky ke květině

Řízení vztahů se zákazníky Jeho základní podstatou je péče o ty zákazníky, kteří náš produkt (službu) v minulosti používali nebo používají a další budování jejich vztahu k produktu nebo podniku s cílem vytvářet dlouhodobé oboustranně výhodné a prospěšné vztahy se svými zákazníky. Pro úspěšnou implementaci se podnik musí zabývat kvalifikací personálu, technologickým vybavením, specifikací obchodních procesů a správou dat o zákaznících.

Cyklus vývoje vztahu Dvoření a nabídka k sňatku – opojná euforie namlouvání - vyhledávání atraktivního, zajímavého partnera (marketingový průzkum – kde hledat, jak se připravit na první setlání ?), úsilí, neodbytnost, vzájemné sympatie…(výhodnost vztahu, ziskovost, značka, image … Svatba – „ předmanželská smlouva, líbánky“ – jasně dáno, spolupráce výborná – obě strany se snaží, vedou do období vysokého zapojení, motivace a uspokojení. Velikost „věna“, které si poskytují smluvní strany navzájem je adekvátní očekávanému zisku – nicméně každá strana ochraňuje své investice, jsme ochotni přehlédnout „vady na kráse“

Cyklus vývoje vztahu 3. Manželství a sebeuspokojeni – obě strany si na sebe vzájemně zvykají, prokazují si navzájem laskavosti. 4. Selhání a rozvod – dodavatel i zákazník v návaznosti na pocit stability, jistoty „POCIT SAMOZŘEJMOSTI“ – „přestávají nosit kytky“. Do popředí jiné priority – zajímavost konkurence(nová vyzývavá nabídka). Viditelné znaky : Klíčové osoby nejsou často k dispozici Jednání jsou delegována na podřízené Kupující se s vámi schází ve vstupní hale – ne v showroomu nebo ve své kanceláři ( ložnice – obývák) Faktury se platí mírně promptně nebo hodně opožděně Množí se dotazy na detaily Účastníci si během jednání nepřesměrují telefony Pozdní příjezd na jednání

Metody stálého rozvoje Vytvoření vztahů osobní důvěry: Pravidelné návštěvy na různých úrovních Společenské akce a aktivity volnočasové Vysoký počet kontaktů Podpora speciálních akcí pro z. Otevřená komunikace Sdílení vzájemných problémů Upozorňování na potenciální problémy Zapojení vrcholového managemetu

Metody stálého rozvoje Vytvoření vstupních barier pro konkurenci Udržování konkurenčních cen Vynikající produkty a aplikace Elektronické spojení se zákazníkem Společné dlouhodobé plánování Společné inovační týmy

Metody stálého rozvoje Posílení výstupních barier pro zákazníka Dosáhnout toho, aby byl zákazník závislý na technické podpoře Dohoda o nadprovizích a zpětných bonusech Zapůjčení zařízení Podpis formálních dlouhodobých kontraktů Poskytnutí finanční podpory Používání konsignačních skladů Snaha o unikátní design Poskytování speciálních školení Přestěhování do společných provozních prostor

Konkurenční výhoda „Když člověk vždy dělá jen to, co již dělal, tak může dosáhnout jen toho, čeho již dosáhl.“ Shaw Konkurenční výhoda ve skutečnosti znamená neustálou snahu zlepšovat věci způsobem, který zákazníci ocení. Základní pravidla : Určení a plnění potřeb zákazníků Zdůrazňování společné odpovědnosti všech oblastí organizace za plnění těchto potřeb Raději neustále zlepšovat jednu oblast než plnit stanovený standard.

Úkol Popište situaci, ve které se z vás stane „ztracený, naštvaný zákazník“. Rozhodli jste nekoupit z důvodu (špatné kvality služeb,výrobku …) Vzpomeňte si na nákupní zkušenost, kdy se prodávající nebo jiný zástupce firmy choval nadstandardně a poskytl Vám dokonalou službu ( produkt). Jaký vliv měla tato kvalita na výsledek nákupu?

Úkol Kompletní řízení kvality představuje důležitý přístup pro zajišťování spokojenosti zákazníka a vytváření zisku pro firmu. Jak byste řídili kvalitu u následujících produktů : Jídlo v restauraci Odvoz odpadků Rodinná dovolená Univerzitní vzdělání