20.1 Expressing the future, weather (vyjadřování budoucnosti, počasí)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Present Simple and Continuous
Advertisements

Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_65 NázevThere is x are Téma hodinyPopis města PředmětAnglický jazyk Ročník/y/6.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Present perfect tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ08 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Přítomný čas průběhový
Budoucí čas „to be going to“
Elektronická učebnice - I
5.1 Months, dates, time Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Mgr.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
English grammar next.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_20.
12.1 Present continuous (Přítomný čas průběhový)
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
2.1 School Practise „have got“
Písně - poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Shopping VY_22_INOVACE_36 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Unit 4 Infinitiv Příslovečné určení místa a času What ´s the time? Číslovky násobné - ingový tvar.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Elektronická učebnice - II
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Abba – poslech, práce s textem.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo VY_32_INOVACE_62 Název Sloveso být – to be Téma hodiny Záporné tvary slovesa „být“ Předmět.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_23.
36.1 VERBS - to infinitives, -ing forms, used to, jobs Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
Elektronická učebnice - II
55.1 At the doctor Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Mgr. Jitka.
40.1 If clauses - 2nd and 3rd conditional
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
28.1 Agreeing with negative and affirmative statements (vyjadřování souhlasu se zápornými a kladnými tvrzeními) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
42.1 Reported statements (Nepřímá řeč)
35.1 Question tags (Tázací dovětky)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Future Simple Tense Budoucí čas prostý. vyjádření budoucnosti vyjádření nabídky Vyjádření rozhodnutí Tomorrow, the day after tomorrow, in the future,
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině To be going to VY_22_INOVACE_30 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions of time VY_22_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Future with „Going to“ Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ11 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present Continuous Practice VY_22_INOVACE_14 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Označení DUM 14 _ 16 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění materiálu.
GE - Vyšší kvalita výuky
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Transkript prezentace:

20.1 Expressing the future, weather (vyjadřování budoucnosti, počasí) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 20.1 Expressing the future, weather (vyjadřování budoucnosti, počasí) How many pictures can you name? Find the rest in the dictionary. Autor: Mgr. Michaela Kaplanová

20.2 What do we already know? We know that there are: PAST PRESENT Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 20.2 What do we already know? We know that there are: PAST PRESENT FUTURE We know some weather expressions: It´s cold. It´s warm. The sun is shining. tenses in English We know some time expressions: YESTERDAY TODAY TOMORROW now, at the moment We know PRESENT SIMPLE and PRESENT CONTINUOUS tenses She doesn´t cook dinner. She isn´t cooking dinner.

20.3 New terms - WEATHER 20°C = 20 degrees centigrade Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 20.3 New terms - WEATHER Print your own weather bookmark. STORM It´s cloudy. It´s foggy. It´s hot. It´s sunny. blizzard hail rainbow shower weather forecast sněhová kroupy duha přeháňka vánice předpověď počasí THUNDER LIGHTNING You can hear the thunder. You can see the lightning. COMPARE: TEMPERATURE 20°C = 20 degrees centigrade boiling hot warm cool chilly cold freezing hot It´s windy. It´s sunny. It´s rainy. It´s snowy. The wind is blowing. The sun is shining. It´s raining. It´s snowing. What´s the weather like today?

We can use will or be going to for weather forecast. Both is correct. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 20.4 Future with will and be going to WILL – we use will for • offers (nabídky) e.g. I will help you with the bags. • decisions (rozhodnutí) e.g. We will go by bus. • predictions (předpovědi) e.g. You will like my friend. (BUT we are not sure!!!) QUESTION: Will you marry me? NEGATIVE: I will not (won´t) go there. Short form after pronouns: I´ll call her. The form is the same for all persons. BE GOING TO – we use be going to for • planned future (plánovaná budoucnost) e.g. I´m going to visit my parents tomorrow. • more certain predictions (jistější předpovědi, na základě známé okolnosti) e.g. There are dark clouds, it´s going to rain. QUESTION: Are you going to watch TV? NEGATIVE: It´s not going to snow. You aren´t going to be there. !!! Be careful about the correct form of the verb BE!!! We can use will or be going to for weather forecast. Both is correct.

20.5 Exercises WILL or BE GOING TO? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 20.5 Exercises WILL or BE GOING TO? 1. Can I borrow your bike? I ________be back in 2 hours. 2. What would you like? – I ________ have a cup of coffee, please. 3. My sister ________ have a baby. 4. I'm really tired. – I ________ take you home if you want. 5. He ________ move to London, he found a new job there last month. 6. I´m not sure about my plans for the weekend. Maybe I ________ visit my parents. 7. ________ you buy some bread for me, please? 8. Look at the clouds, it ________ rain soon. 9. On Tuesday there ________ hot and sunny in Boston, temperature 26-30°C. 10. In 2156 people ________ live on Mars. Which future tense would you use with these expressions? You can use the dictionary. certainly I think in 2378 perhaps help this afternoon maybe Prepare a weather forecast for your class.

20.6 Something more difficult Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 20.6 Something more difficult We can use also present continuous and present simple to express future. for fixed arrangements for the future we know the details (place, time) e.g. I´m not coming to the party tomorrow. I´m playing tennis on Friday at ten o´clock. Be careful about the spelling rules: dance – dancing swim - swimming write – writing sit – sitting What are your fixed plans for this week? for timetables, schedules, itineraries planned events that are not likely to change e.g. The last bus leaves at 11.30. Christmas Eve is on Saturday this year. The train arrives at 9.15. At what time does your school bus leave?

20.7 I Can See Clearly Now – Jimmy Cliff Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 20.7 I Can See Clearly Now – Jimmy Cliff Fill in the missing words I can see clearly now the _______ is gone. I can see all obstacles in my way. gone are the _______that had me blind. CHORUS: (2x) It's gonna be a _______ _______ _______ day. Oh yes, I can make it now, the pain is gone. All of the bad feelings have disappeared. Here is that _______ I've been praying for! CHORUS Look all around there's nothing but _______. Look straight ahead there's nothing but _______. I can see clearly now the _______ is gone. I can see all obstacles in my way. Here is that _______ I've been praying for! CHORUS IT´S GONNA BE = IT´S GOING TO BE This expression is used in informal, spoken English (as well as e.g. WANNA, GOTTA) Study THIS

20.8 Test Which sentence is NOT correct? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 20.8 Test Which sentence is NOT correct? It´s going to be rainy on Friday. It will be rainy on Friday. It is usually rainy on Friday. It is being rainy on Friday. 3. Which tense or expression can´t be used for the future? past continuous present continuous present simple be going to 2. Which word doesn´t belong to the others? thunder lightning rainbow storm 4. Which sentence expressing future is correct? I helped you with the bags. I help you with the bags. Wait, I am going to help you. Wait, I will help you. Correct answers: 1d, 2c, 3a, 4d

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 20.9 Použité zdroje, citace http://weather.wikia.com/wiki/Fog_and_Mist - slide 3 http://www.edupic.net/weather_gr.htm - slide 3 Obrázky z databáze klipart

20.10 Anotace Autor Mgr. Michaela Kaplanová Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk 20.10 Anotace Autor Mgr. Michaela Kaplanová Období 07 – 12/2012 Ročník 7. ročník Klíčová slova future tenses, weather Anotace Prezentace shrnující různé způsoby vyjadřování budoucnosti v angličtině a uvádějící slovní zásobu z tématu počasí.