Organická architektura

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Advertisements

 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Stavba srdce.
Historie počítačů Nedávná minulost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Design tužkou a ve 3D Design interiéru VY_32_ZAZNAM_Design1r0108 Hana Děcká.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.19 Název pro školu:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.11 Název pro školu:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_187 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Jitka Klauberová PředmětNěmecký.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Př.5.20 – Živé organismy
Umělecké směry 20. století
Architektura tužkou a ve 3D
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
Architektura tužkou a ve 3D
Design tužkou a ve 3D Design šperku Hana Děcká
Národy světa Název školy
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Design tužkou a ve 3D Historie Hana Děcká VY_32_ZAZNAM_Design1r0102.
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Design tužkou a ve 3D Současný český design (Daniel Piršč) VY_32_ZAZNAM_Design1r0113 Hana Děcká.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_128 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_124 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Design tužkou a ve 3D Design obuvi Hana Děcká
VY_32_INOVACE_09-2-1_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Design tužkou a ve 3D Design oděvu VY_32_ZAZNAM_Design1r0104 Hana Děcká.
Měření fyzikálních veličin – Měření času
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Design tužkou a ve 3D Technický design VY_32_ZAZNAM_Design1r0107 Hana Děcká.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 2
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 1
Socioekonomická geografie - opakování
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Architektura tužkou a ve 3D
Design tužkou a ve 3D Současný český design (Lucie Koldová) VY_32_ZAZNAM_Design1r0112 Hana Děcká.
Design tužkou a ve 3D Design nábytku Hana Děcká
Architektura tužkou a ve 3D
Architektura tužkou a ve 3D
Funkcionalistický Zlín
Architektura tužkou a ve 3D
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Design tužkou a ve 3D Design ve 20. století Hana Děcká
Architektura tužkou a ve 3D
Architektura tužkou a ve 3D Současná architektura VY_32_INOVACE_Arch2r0114 Hana Děcká.
Transkript prezentace:

Organická architektura Architektura tužkou a ve 3D Organická architektura VY_32_INOVACE_Arch2r0110 Hana Děcká

Organická architektura „živá“ architektura Inspirace přírodou, živými organismy Účelnost a funkce + formy inspirované přírodou Funkcionalismus: „Less is more.“, Postmoderna: „Less is boring.“

Antonio Gaudí, Casa Batlo, Barcelona (1904 – 1906). Friedrich Hundertwasser, Hundertwasserhaus, Vídeň (1977 -1988).

Frank Lloyd Wright „Dům musí růst z potřeb lidí a z charakteru země jako živý organismus.“ Reforma společnosti prostřednictvím architektury Architektura v souladu s přírodou i člověkem

Frank Lloyd Wright, dům u vodopádu (Pensylvánie, USA, 1936).

Alvar Aalto Finský architekt a designér Skandinávský respekt k přírodě Uplatňování rozvlněných forem na architektuře Tradiční užívání přírodních materiálů v designu

Opera v Essenu v Německu (1959 – 1988).

Dům kultury v Helsinkách (1952 – 1958).

Alvar Aalto, Dřevěný stůl a židle.

Otázky a úkoly Doplňte motto Moderny: Méně je …… Doplňte motto Postmoderny: Méně je …… Čím se organická architektura inspiruje? Jaké materiály se snaží organická architektura používat? Jmenujte představitele organické architektury. Načrtněte obytný dům v souladu s ideály organické architektury.

Zdroje AUTOR NEUVEDEN. Organic architecture [online]. [cit. 27.2.2013]. Dostupný na WWW: http://www.archiweb.cz/buildings.php?styles=7 AUTOR NEUVEDEN. Organic architecture [online]. [cit. 27.2.2013]. Dostupný na WWW: https://en.wikipedia.org/wiki/Organic_architecture

Použité obrázky RAPOMON. Wikimedia Commons [online]. [cit. 27.2.2013]. Dostupný na WWW: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Casabatllo2.jpg HWH, Webmaster. Wikimedia Commons [online]. [cit. 27.2.2013]. Dostupný na WWW: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:HwH_Wien_%Hundertwasser_Haus_Wien_13.jpg SERINDE. Wikimedia Commons [online]. [cit. 11.3.2013]. Dostupný na WWW: http://sk.wikipedia.org/wiki/S%C3%BAbor:FallingwaterWright.jpg PRAEFCKE, Andreas. Wikimedia Commons [online]. [cit. 11.3.2013]. Dostupný na WWW: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aalto-Theater_02.jpg TTKK. Wikimedia Commons [online]. [cit. 27.2.2013]. Dostupný na WWW: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Aalto_cultural_house.JPG SAILKO. Wikimedia Commons [online]. [cit. 25.11.2012]. Dostupný na WWW: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Panchetto_x_600,_design_alvar_aalto_1932.JPG SAILKO. Wikimedia Commons [online]. [cit. 25.11.2012]. Dostupný na WWW: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ngv_design,_alvar_aalto,_armchair_41,_1930.JPG