Kolonialismus a imperialismus ve druhé polovině 19. st. (1850 – 1914)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Z materiálů sestavil a přeložil:
Advertisements

Obyvatelstvo Pohlaví Věk Rasová příslušnost Etnická příslušnost Jazyk
Úvod do studia dějepisu
Zahraniční obchod.
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Trh a jeho zákonitosti.
EVROPA SE PŘEDSTAVUJE Mgr. Iva Lulayová.
Světová ekonomika (SE) Proč se tak radikálně změnil svět od poslední třetiny 19.století? Zásadní změny ve světě -dramatický růst efektivity zemědělství.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Úvod do učiva dějepisu.
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
Český jazyk a literatura
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Proč si myslíte, že byla Anglie takto označována?
Kolonialismus a imperialismus
1. KOLONIZACE SVĚTA (uč.28-29)
Z materiálů sestavil a přeložil:
Rasismus.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Globalizace Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta Karviná.
MIGRACE.
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY DNEŠKA Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
Základní ekonomické pojmy
Cesta k 1. světové válce 1. část
Kolonialismus.
Mezinárodní obchod David Štros, Historie Starověk - Středomoří (Féničané, Římané) Středověk – vnitrozemí, středomoří, pobřeží Atlantiku, merkantilismus.
MONTGOLFIÉRA.
VY_32_INOVACE_23-01 Zámořské objevy 1/ Obecná východiska.
Evropská Integrace Aneb jak to vše začalo
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
IMPERIALISMUS KOLONIALISMUS
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Národní obrození - úvod Mgr. Ludmila Růžičková
Marxismus a jeho varianty
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
 Poválečná situace v Evropě a v USA  Ekonomický vzestup  Využití vědy a techniky Válka a ekonomický vývoj.
Postavení Evropy ve světě
Evropská „národní obrození“
Filozofická hlediska inovací Inovace, evoluce a civilizace Oldřich Syrovátka Katedra společenských věd FM VŠE.
SVĚTOVÁ PRŮMYSLOVÁ VÝROBA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Velká řecká kolonizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph.D. Evropská ekonomická integrace.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage.
Geografie = zeměpis Z řeckého γεός geos = (po)zemský + γράφειν grafein = psáti Věda studující prostorové rozšíření jevů na Zemi, jejich vzájemnou interakci.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Svět v poslední třetině 19. století
Stát Definice, funkce, typy.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
VÝVOJ OSÍDLENÍ A ZALIDNĚNÍ
Průmyslová revoluce Kladno.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Společné a koordinované politiky EU
Řemeslná výroba Průmyslová výroba
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Ekonomika organizací Cíle organizace.
GLOBALIZACE.
Kolonialismus.
GLOBALIZACE.
Rasy, národy a náboženství
Transkript prezentace:

Kolonialismus a imperialismus ve druhé polovině 19. st. (1850 – 1914) Prohlédni si pozorně obrázek a pokus se vysvětlit, jaký vztah mají jednotlivé osoby k mladíkovi bílé pleti a odkud asi pocházejí.

Imperialismus = společenské, ekonomické a politické ovládání jednoho národa druhým 19. stol. bylo „věkem impérií“ Pokus se uvést příklady impérií z dějin starověku a středověku a najdi společné znaky, na základě kterých bys mohl potvrdit platnost definice z nadpisu

Imperialismus západu nebyl nový: Evropané dobývali části světa od 15. století. Koncem 19. století však zesílila jeho agresivita

Vývoj evropského koloniálního panství Objevy a dobývání Obchod a zakládání osad Rozdělení světa mezi koloniální impéria Reformy a národně osvobozenecký boj Osvobození Třetího světa 1492 - 1763 1763 - 1882 1882 - 1919 1919 - 1945 1945 - dnes

Příčiny kolonialismu v 19. stol. Nacionalismus Potřeba surovin Misie a ochrana křesťanů Ekonomické Příčiny kolonialismu v 19. stol. Odbytiště výrobků Námořní Základny Sociální Darwinismus Pocit nadřazenosti Emigrace Rozvoj vědy a techniky „Břemeno bílého muže“

Paternalismus – Evropané se starají o domorodce, ale negarantují práva Formy imperialismu Kolonie Protektorát Sféra vlivu Ekonomický vliv Rysy imperialismu Paternalismus – Evropané se starají o domorodce, ale negarantují práva Asimilace – přebírání kultury od dominantní civilizace

Pokus se vysvětlit pojem „EUROPEIZACE“

OVLÁDNUTÍ SVĚTOVÉHO TRHU KOLONIÁLNÍ PANSTVÍ RŮST SPOTŘEBY SUROVIN ZÁVODY VE ZBROJENÍ RŮST VÝROBY „PRÁVO“ VLÁDNOUT FAKTORY IMPERIALISMU RŮST EVROPSKÉHO SEBEVĚDOMÍ RŮST KAPITÁLU INDUSTRIALIZACE NÁRODNÍ STÁTY

KOLONIÁLNÍ ROZDĚLENÍ SVĚTA V ROCE 1914