Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
RENESANCE a humanismus
Renesance.
Téma: Středověká literatura
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
Česká kultura v 16. století renesance
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
21 Renesance Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Česká renesance Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
České země v době předbělohorské
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
renesance a humanismus
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
ČESKÁ KULTURA NA POČÁTKU NOVOVĚKU. 15. stol. – pozdní (vladislavská) gotika 16. stol. – v Čechách se začíná rozvíjet renesance (české země bylo dlouho.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz raný novověk Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Literatura období humanismu a renesance
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Renesance Dějepis 7.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Středověk – Jagellonci
Italská renesance a humanismus
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Renesance.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M. Téma: Renesance Předmět: Dějepis Ročník: 7.ročník Klíčová slova: renesance, perspektiva, sgrafita, Rudolf II., Florencie, Belvedér Autor: Radka Králová Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.

Leonardo da Vinci byl francouzský básník anglický král italský malíř 10 1 2 3 4 5

Pro svůj názor, že vesmír je ne- konečný, byl upálen Ital 10 Giordano Bruno Mikuláš Koperník Galileo Galilei 1 2 3 4 5

Mikuláš Koperník byl polský astronom italský sochař italský astronom 10 1 2 3 4 5

Autor obrazu Mona Lisa je Leonardo da Vinci Michelangelo Buonarotti Erasmus Rotterdamský 10 1 2 3 4 5

Renesanční malíři využívali pravidla, že vzdálenější předměty se jeví menší a méně barevné. Toto pravidlo se nazývá 10 perspektiva šerosvit arkáda 1 2 3 4 5

Renesance vznikla ve 14.stol. v Itálii v 16.stol. v Itálii 10 ve 14.stol. v Itálii v 16.stol. v Itálii ve 13.stol. ve Francii 1 2 3 4 5

Renesance znamená znovuzrození 10 antiky gotiky románského umění 1 2 3 4 5

Nejvýznamnějším centrem renesance byla 10 Florencie Paříž Praha 1 2 3 4 5

V renesanci začal být kladen důraz na 10 víru v Boha lidský rozum dobývání nových území 1 2 3 4 5

Řada oblouků na sloupech se nazývá fiála sgrafita arkáda 10 1 2 3 4 5

Autorem fresek v Sixtinské kapli a sochy Davida je 10 Leonardo da Vinci Michelangelo Buonarotti Giordano Bruno

Typická výzdoba renesančních fasád – proškrabávaná tenká vrstva omítky na podkladě jiné barvy – se nazývá 10 arkáda sgrafita šerosvit 1 2 3 4 5

Nejvýznamnějším představitelem anglické renesanční kultury je 10 Alžběta I. Vilém Oranžský William Shakespeare 1 2 3 4 5

Za nejkrásnější a stylově nejčistší renesanční stavbu na sever od Alp bývá považován 10 letohrádek Belvedér na Pražském hradě zámek v Telči hrad Karlštejn 1 2 3 4 5

Jiří Melantrich z Aventina a Daniel Adam z Veleslavína byli 10 čeští astrologové čeští tiskaři čeští malíři 1 2 3 4 5

Gobelín je nástěnný koberec řada oblouků na sloupech druh renesanční stavby 10 1 2 3 4 5

Studijní cesty synů z bohatých šlechtických rodin po Evropě se nazývají 10 cesty za poznáním studijní cesty kavalírské cesty 1 2 3 4 5

Dokladem zájmu o historii v renesančních Čechách byla Kronika česká Václava Hájka z Libočan Bible kralická Kosmova Kronika česká 10 1 2 3 4 5

Renesanční Praha se stala jedním z nejvýznamnějších kulturních center za vlády 10 Karla IV. Vladislava Jagellonského Rudolfa II. 1 2 3 4 5

Skóre účastníka Účastník 1 Účastník 2 Účastník 3 Účastník 4 Účastník 5 10 Účastník 1 Účastník 2 Účastník 3 Účastník 4 Účastník 5

Nejrychlejší účastník (v sec.) 10 Účastník 1 Účastník 2 Účastník 3 Účastník 4 Účastník 5