Konstanty jsou datové objekty jejich hodnoty nelze v programu měnit Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA = “Zadej.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Typová konverze, oblast platnosti, paměťové třídy 9 Verze
Advertisements

Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Název projektu: Výuka programování na střední škole.
Programování funkcí v Excelu (pole)
Programování funkcí v Excelu
Vstupy a výstupy v JavaScriptu Vstup: použitím metody prompt objektu window čtením hodnot z položek formuláře Výstup : použitím metody alert objektu window.
Dynamické dokumenty na straně klienta Informatika pro ekonomy I přednáška 5, 6.
Programování v Pascalu Přednáška 5 RNDr. Hana Havelková.
Středoevropské centrum pro vytváření a realizaci inovovaných technicko-ekonomických studijních programů Registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/ Tento.
Druhé cvičení Vytváření identifikátorů Datové typy
Programování v Pascalu Přednáška 7
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Základy Visual Basicu.
PHP PHP – základy syntaxe (část 1) - 03 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Zpracování a využití informací
Ing.Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Procedury a funkce Základní charakteristika a použití v programu.
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
Mgr. Jan Lavrinčík, DiS..  pro proměnnou typu Date alokováno 8 bajtů paměti, které obsahují spakovaný vzorek bitů nejen pro datum, ale i pro přesný čas.
Deklarace Radim Štefan. 2 Použité zkratky BP – Borland Pascal De – Delphi.
Datové typy a práce s nimi
Skládané formuláře verze NIS StaproAKORD.
DEKLARACE PROMĚNNÝCH A KONSTANT
TEXTOVÝ EDITOR.
Úvod do Pascalu. Co je Pascal? vyšší programovací jazyk poskytuje prostředky pro popis algoritmů, které odrážejí povahu řešených problémů, a nikoliv technickou.
Informatika I 4. přednáška
Proměnné v PHP Každý programovací jazyk pracuje s nějakými hodnotami. To, do čeho se tyto hodnoty ukládají, se nazývá proměnné. Každý programovací jazyk.
3. Příkazy  Příkazy dělíme na jednoduché a strukturované.  Jednoduché příkazy - žádnou jejich dílčí částí neni příkaz - přiřazovací, vstupu a výstupu,
Grafické objekty a metody
PictureBox u vkládání obrázků u vlastnost Picture pomocí příkazu LoadPicture u přiřazení obrázku mezi dvěma prvky PictureBox Auto.Picture = AutoCerv.Picture.
Vkládání kreslených útvarů
Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA.
VISUAL BASIC PRALG.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
OSNOVA: a) Úvod do OOPb) Třídy bez metod c) Třídy s metodamid) Konstruktory a destruktory e) Metody constf) Knihovní třídy g) Třídy ve tříděh) Přetížení.
Programovací jazyk PASCAL
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Algoritmizace a programování Binární soubory - 14 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
VISUAL BASIC PRALG.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 5 Úvod do jazyka PHP.
Objektově orientované programování - cvičení 1
Na hlavním panelu najdeme nejdůležitější tlačítko v počítači – START. Pomocí nabídky START spouštíme programy, aplikace a hry, spravujeme a vypínáme.
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
VISUAL BASIC PRALG. 19. Chyby a ladění programu Kompilační chyby - chybná syntaxe, neexistující objekt, chybný parametr,... Run-time chyby - dochází k.
Algoritmizace a programování Textové soubory - 13 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Pole Arrays.
Typy cyklů Do...Loop For...Next For Each...Next.
VISUAL BASIC PRALG.
Proměnné pro datum Funkce pro práci s ním
Datové typy a operátory. Co jsou datové typy  Charakterizují proměnnou nebo konstantu – jaká data obsahuje  Data jsou v počítači ukládána jako skupiny.
Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.
Cvičení 3-4 Procedury, funkce,řetězce. Procedury Procedura Procedura Procedura je podprogram, který mění stav programu (změnou stavu proměnných nebo změnou.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Datové typy a operátory Základní programové.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 – textový editor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - tabulátory Co se všechno naučíme??? Zarovnání.
Makra v Excelu syntaxe. Zápis nahraného makra SubEnd Sub O klíčová slova Sub a End Sub – začátek a konec makra O komentáře O text za znakem ', až do konce.
4b. Makra Visual Basic pro Microsoft Excel
KIV/ZD cvičení 9 Tomáš Potužák.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 1.hodina
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 2.hodina
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
5a. Makra Visual Basic pro Microsoft Escel
Parametry buněk.
MU002 Informatika II Základy algoritmizace 2/13
MU002 Informatika II Základy algoritmizace 1/13
MU002 – Informační technologie Základy algoritmizace 4/13
MU002 – Informační technologie Základy algoritmizace 5/13
C# přehled vlastností.
MU002 Informatika II Základy algoritmizace 1/13
CU01 Informatika II 2/13 Základy algoritmizace
Transkript prezentace:

Konstanty jsou datové objekty jejich hodnoty nelze v programu měnit Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA = “Zadej heslo “ Příklad: Definice konstanty . Const PI =

Proměnná datový objekt, jehož hodnotu lze v průběhu programu měnit určena identifikátorem - jménem a datovým typem deklaruje se pomocí klíčového slova Dim datové typy Syntaxe: Dim jméno As typ

Datové typy Variant - univerzální datový typ Integer - celé číslo (2 bytes) Long - celé číslo Single – reálné číslo (4 bytes) ±[ E38 to E-45] Double – reálné číslo (8 bytes) Boolean - logická hodnota True nebo False String - řetězec (10 bytes) Dim P As Integer Dim OK As Boolean Dim Cesta As String

Proměnná proměnné lze deklarovat v části general - declaration, tyto proměnné mají platnost ve všech procedurách daného formuláře tzv. globální proměnné pokud proměnnou deklaruji uvnitř procedury, má platnost pouze uvnitř této procedury

Deklarace proměnných OPTION EXPLICIT - na začátku programu (pomocí nabídky Tools - Options - Editor - Require Variable Declaration) –povinnost deklarovat proměnné –provádí automatickou kontrolu deklarace –pro větší přehlednost je doporučeno proměnné deklarovat. pokud proměnnou nedeklaruji, je jí automaticky přiřazen datový typ Variant

Proměnná nesmím deklarovat tímto způsobem: Dim I, J As Integer pak I je typu Variant a J je Integer

Přiřazení hodnoty do proměnné pocet = 10 'Proměnné počet je přiřazena hodnota 10 jmeno1 = "Pavel" 'Proměnné jmeno1 je přiřazen řetězec Pavel jmeno2 = jmeno1 'Proměnné jmeno2 je přiřazena hodnota proměnné jmeno1

Znakové konstanty Nová řádka v objektu MSGBOX –pomocí konstanty vbNewLine –nebo konstanta vbCrLf

Kreslení bodu objekt.PSet (x, y) Pset(1000,1000 ) ‘na formuláři se objeví bod ScaleMode - nastavení na Twip {1 cm =567 Twip } objekt.DrawWidth [= tloušťka] Nastavení barvy: vlastnost ForeColor - formuláře DrawWidth=4 ‘nastavení tloušťky pera Funkce RGB(red,green,blue) Pset(1000,1000 ), RGB(255,0,0) Vlastnost AutoRedraw (formulář) - automatické překreslování

Barevné konstanty pro barevné kreslení je možno využít barevných konstant –vbBlack, vbGreen, vbRed, vbBlue … –Pset(1000,1000 ), vbRed

Události generované myší Private Sub Form_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Buttončíslo, které říká, jaké tlačítko myši bylo stisknuto bitové pole (vbLeftButton - levé, vbRightButton - pravé) Shiftčíslo, které informuje o stlačení pomocné klávesy (Shift, Ctrl) bitové pole x, ysouřadnice aktuální pozice myši Parametry