Algoritmy I Cvičení č. 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Standardní knihovní funkce pro práci s textovými řetězci
Advertisements

ÚVOD DO C++ 3 TŘÍDY a objekty - POKRAČOVÁNÍ
Programování v C jazyku - SEMINÁŘ
Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Základní pojmy v jazyce C
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. Jazyk PHP (Hypertext PreProcessor) je intepretovaný jazyk určený pro web. Je celkem jednoduchý, snadno přenositelný.
Pascal - větvení.
C++ Přednáška 1 Neobjektové rozšíření jazyka Základy vstupu a výstupu Ing. Jiří Kulhánek, kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Algoritmy I Cvičení č. 2. Cíl hodiny Datové typy a přetypování (int, float, double, bool, char, long, short) Konstanty – Celočíselné Desítkové – 15, 0,
Algoritmy I. Cvičení č. 10.
Využití časových řad v analýze dat
Programování v C++ cvičení Filip Zavoral.
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Programování v C++ Cvičení.
Algoritmizace a programování
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Algoritmizace a programování
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
ALGO – Algoritmizace 2. cvičení
Seminář C cvičení STL, Trolltech Ing. Jan Mikulka.
PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování
Vaše první aplikace V rámci projektu „Cesta k vědě“ (veda.gymjs.net) vytvořil V. Pospíšil a Antonín Šulc. Modifikace a.
DEKLARACE PROMĚNNÝCH A KONSTANT
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
Jiří Znoj - zno Tvorba konkordace Algoritmy II 3. projekt, 5. zadání Jiří Znoj - zno
Vstupy a výstupy znaků a) Terminálový vstup a výstup ( getchar(), putchar() ) Přečtěte znak pomocí systémové funkce getchar() a vypište ho pomocí putchar().
Návrh a tvorba WWW Cvičení 4
PB161 PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování Šablony, Návrhové principy a (anti-)vzory PB161 | Šablony, Návrhové principy.
OSNOVA: a) Úvod do OOPb) Třídy bez metod c) Třídy s metodamid) Konstruktory a destruktory e) Metody constf) Knihovní třídy g) Třídy ve tříděh) Přetížení.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro vstup a výstup 12 Verze
OSNOVA: a) Přetížení členských funkcí b) Dědičnost tříd Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 2 pro obor EST BPC2E.
Příklady v jazyku C – část 2
Cvičení Filip Zavoral.  Docházka ◦ aktivní účast, znalost předchozí látky ◦ 3 nepřítomnosti OK, déledobější domluvit předem  DÚ ◦ uprostřed semestru.
C – cyklus while Mgr. Lenka Švancarová.
Napište program v C pro výpočet plochy obdélníka se stranami A=3 a B=2. Výsledek vytiskněte s patřičným komentářem na obrazovku formátovým příkazem printf.
C – switch Mgr. Lenka Švancarová. switch syntaxe switch (výraz) { case hodnota_1: příkaz(y)_ve_větvi_1; case hodnota_2: příkaz(y)_ve_větvi_2; … default:
ALGO – Algoritmizace 4. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
KIV/PPA1 cvičení 6 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Datový typ pole –Jednorozměrná a vícerozměrná –Práce s vektory a maticemi.
Internetové publikování Doc. Ing. Petr Zámostný, Ph.D. místnost: A-72a tel.: 4222, 4167 (sekretariát ústavu 111)
Příklady v jazyku C – část 1. Výstupy pomocí printf. printf(" Tisk textu \n v apostrofech \n ") ; p=10; printf("%d\n", p) ; /* tisk konstanty */ printf("Tisk.
Příklady v jazyku C – část 8. Napište program, který inicializuje 2-rozměrné pole uživatele (5 řádků, 2 sloupce) a naplní ho hodnotami (první sloupec.
Soubory BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
ZÁKLADNÍ POJMY. ZDROJOVÝ TEXT PROGRAMU Tvoří: klíčová slova komentáře identifikátory.
Příklady v jazyku C – část 2
Pythia8 Jiří Chudoba, na základě práce a prezentací Torbjerna Sjostranda.
Příklady v jazyku C – část 2
C – if Mgr. Lenka Švancarová. if vývojový diagram Podmínka Příkaz(y) Podmínka Příkaz(y) Úplné větveníNeúplné větvení ++--
C – cyklus do-while Mgr. Lenka Švancarová.
Jazyk C++ Přednáška 1.. Přednáška C++ č.12 Název C++ –Starší verze jazyka, společně označované jako „C with Classes“ (česky C s třídami), byly používány.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. VYUŽITÍ JAZYKA Programování dynamických internetových stránek a webových aplikací vytvoření šablony webu kniha návštěv.
Programování v jazyce C++
C# konzole – Program prodej a zisk Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. VYUŽITÍ JAZYKA Programování dynamických internetových stránek a webových aplikací vytvoření šablony webu kniha návštěv.
Programování ÚVOD, PROMĚNNÉ, OPERÁTORY A PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ ERIK KRÁL.
Počítače a programování 2
C# konzole – TEST – Program nákup
C# konzole – Vstup a výstup
Programovací jazyk C Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Algoritmizace a programování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Opakování ze 3. cvičení deklarace proměnných výpis na monitor (výstup)
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

Algoritmy I Cvičení č. 1

Informace Cvičící: Ing. Tomáš Ježowicz tomas.jezowicz.st@vsb.cz http://homel.vsb.cz/~jez114/ Přednášející: doc. Mgr. Jiří Dvorský, Ph.D. jiri.dvorsky@vsb.cz www.cs.vsb.cz/dvorsky

Cíl hodiny Založit projekt ve Visual Studio Vytvořit proměnnou a přiřadit jí hodnotu Výpis do konzole Načtení hodnoty z konzole

Co si zapamatovat? Založení projektu, kompilace pomocí CTRL+F5 Vlastní kód se píše do main Jazyk C++ je citlivý na malá/velká písmena Příkazy jsou ukončeny středníkem ; #include <iostream> using namespace std; Deklarace/definice celočíselné proměnné : int promenna = 5; Psaní komentářů: // jednoradkovy … /* viceradkovy */ Načtení proměnné ze vstupu: cin >> promenna; Výpis proměnné: cout << promenna; Výpis konce řádku: endln (cout << "ahoj " << endln;) Do uvozovek se píše řetězec znaků: "toto je retezec "

Domácí úkol Stáhnout/nainstalovat Visual Studio Založit a zkompilovat si projekt v C++ Najít zkompilovaný exe soubor Udělat jednoduchý program na sčítání dvou celých čísel (včetně načtení a výpisu hodnot)