www.ropid.cz www.ids.zastavka.net INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš Ing. Jan Šimůnek simunek@ropid.mepnet.cz www.ropid.cz www.ids.zastavka.net
ZVÝŠENÁ POPTÁVKA PO DOPRAVĚ V OKOLÍ VELKÝCH MĚST PŘÍČINY VZNIKU IDS ZVÝŠENÁ POPTÁVKA PO DOPRAVĚ V OKOLÍ VELKÝCH MĚST SUBURBANIZACE ÚZEMNÍ PLÁNOVÁNÍ DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ KONKURENCE VHD x IAD „KVALITA DOPRAVY“
Vývoj intenzit automobilové dopravy v Praze
Porovnání prostorových nároků jednotlivých druhů dopravy (vlevo tramvaj). Na všech obrázcích je přepravováno 240 lidí (foto: CANCA). www.ids.zastavka.net
Základní principy IDS jednotný regionální dopravní systém založený na preferenci páteřní kolejové dopravy (železnice, metro, tramvaje), autobusová doprava je organizována především jako návazná doprava k terminálům, budovaným u stanic kolejové dopravy, kde součástí systému jsou též parkoviště P+R jednotný přepravně - tarifní systém, umožňující uskutečnit cestu na jeden jízdní doklad s potřebnými přestupy, a to bez ohledu na zvolený dopravní prostředek a dopravce
Základní principy IDS Rozhodujícími kritérii integrovaného systému jsou čas, cena, pohodlí, spolehlivost a bezpečnost. Základními principy IDS jsou: jednotný regionální dopravní systém založený na preferenci páteřní kolejové dopravy, systém umožňující kombinovaný způsob přepravy osobním automobilem a prostředky hromadné dopravy, realizovaný prostřednictvím záchytných parkovišť P+R, jednotný přestupní tarifní systém, umožňující uskutečnit cestu na jeden jízdní doklad s potřebnými přestupy, bez ohledu na zvolený dopravní prostředek dopravce, jednotný přehledný a dostupný informační systém, vytvoření podmínek pro tržní a konkurenční prostředí na dopravním trhu s cílem udržet potřebnou ekonomickou efektivitu provozu, při zachování dopravní koordinace a kooperace.
Přínosy IDS cestující objednatelé dopravci organizátoři dopravy