Projekt spolupráce auto a IT oborů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Advertisements

Projekt spolupráce auto a IT oborů
EDC úloha k řešení č. 9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Kryté součástky - AutoCheck Gold
s radiálními písty (VP/VR) s elektronickou regulací
Kryté součástky - AutoCheck PREMIUM
se systémem Common Rail
Diagnostika Common rail
Palivová soustava vznětových motorů
Motor 2,0 l 103 kW/100 kW TDI/PD OCTAVIA DRUHÉ GENERACE.
Spalovací motory zážehové
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Problematika čerpadel s řízenými otáčkami oběžného kola
TEPELNÉ MOTORY.
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
18. Vnitřní tvoření směsi – vysokotlaká vstřikovací zařízení
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Spalovací motory.
Spalovací motory vznětové
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Spalovací motor zážehový
Tekutinové mechanismy
Střední odborná škola dopravní Ostrava Vítkovice
s rotačním čerpadlem VE s elektronickou regulací
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
EDC úloha k řešení č. 7 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
EDC úloha k řešení č. 6 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
EDC úloha k řešení č. 3 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
EDC úloha k řešení č. 8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Vstřikovače vznětových a zážehových motorů
Výpočet doby vstřiku, jako základní vstupní údaje pro Ř.J
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Automatické převodovky
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Spalovací Motory Benzínové
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_16.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Palivová soustava vznětového motoru Tato soustava je jedna z nejdůležitějších pro funkčnost motoru. Palivem pro vznětový motor je nafta. Skládá se ze.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh s nezahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
Název: Měření spotřeby paliva při plném výkonu se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
Tato prezentace byla vytvořena
Pístové spalovací motory
Spalovací motory Témata cvičení
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Nový motor JCB ECOMAX Tier 4i – lepší využití paliva, zlepšený průběh výkonu a kroutícího momentu
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Palivová soustava zážehového benzínového motoru s karburátorem
Transkript prezentace:

Projekt spolupráce auto a IT oborů Šk. Rok 2009/2010 Autor prezentace: Monika Košťálová, I1.A Spuštění tl. F5 Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT)

„ velký výkon malá spotřeba!“ Vznětový Motor „ velký výkon malá spotřeba!“

Obsah: Technická Data Vznětový motor TDI Zvláštnosti Rozmístění součástí Snímače, čidla a spínače

Technické data Obsah: 1896 cm3 Vrtání: 79,5 mm Zdvih: 95,5 mm Způsob přípravy směsi: přímé vstřikování s elektronicky řízeným rozdělovacím vstřikovacím čerpadlem. Motor se vyznačuje mimořádně dobrým průběhem točivého momentu. Jeho maximální hodnota 202 Nm odpovídá otáčkám 1900 1/min. Tyto údaje o motoru vypovídají o jeho skvělých dynamických vlastnostech.

Technické data Motor 1,9 l TDI dosahuje maximálního výkonu 66 kW (90 koní) při 4000 1/min. Motor se vyznačuje mimořádně dobrým průběhem točivého momentu. Jeho maximální hodnota 202 Nm odpovídá otáčkám 1900 1/min. Tyto údaje o motoru vypovídají o jeho skvělých dynamických vlastnostech. P = výkon M = točivý moment n = otáčky

Vznětový motor TDI Zvláštnosti motoru Rozdělovací vstřikovací čerpadlo Bosch VP 37 EDC Čerpadlo je nastaveno již při výrobě. Šroubovitý sací kanál uvádí nasávaný vzduch do vířivého pohybu Speciální tvarovaná prohlubeň ve dně pístu Vstřikovací trysky Regulace plnicího tlaku vzduchu. Navulkanizované těsnění na ventilovém víku. Olejový filtr v podobě výměnné papírové vložky.

Vznětový motor TDI Nastavení ozubeného řemenu Pro správné nastavení časování motoru: (nastavení klikového hřídele, vačkového hřídele a rozdělovacího vstřikovacího čerpadla) má vznětový motor pomocné body. Ozubeným řemenem jsou poháněny: váčkový hřídel rozdělovací vstřikovací čerpadlo čerpadlo chladicí kapaliny Potřebného opásání se dosahuje pomocí dvou pomocných kladek. Potřebné napnutí řemenu zajišťuje poloautomatická napínací kladka.

Zvláštnosti Dvou pružinový vstřikovač Pro minimalizaci hluku vznikajícího při spalování a snížení mechanického namáhání je potřeba pozvolný nárůst tlaku ve spalovacím prostoru. Proto nesmí být palivo vstřikováno nárazově, nýbrž kontinuálně po dobu delšího časového úseku. Aby spalování bylo skutečně měkké byl pro motor 1,9 l TDI vyvinut dvoupružinový vstřikovač,který zajišťuje vstřikování paliva ve dvou fázích.

Zvláštnosti Omezováním zpětného proudění dochází v tlakovém ventilu rozdělovacího vstřikovacího čerpadla k přivření vstřikovacího vedení, které je napojeno na čerpadlo. Úkolem omezování je zabránit nežádoucím dodatečným vstřikům a tvorbě bublinek ve vstřikovacím vedení.

Zvláštnosti Těsnění hlavy válců Těsnění hlavy válců je kovové. Je proto odolné proti vysokým teplotám i tlakům. Toto těsnění lze použít i u jiných vznětových motorů 1,9 l stejné sady. Je však potřeba brát v úvahu rozdíly v tloušťkách těsnění.

Zvláštnosti Snímač zdvihu jehly G80 Vstřikovací tryska 3. válce je pro zajištění počátku vstřiku vybavena snímačem zdvihu jehly G80. Snímač sleduje skutečný okamžik otevření vstřikovací trysky. Funkce Skládá se z elektromagnetické cívky Uvnitř cívky se nachází trn, který je defacto prodloužením jehly trysky. Pohyb jehly trysky způsobuje změny indukovaného napětí v cívce. Náhradní funkce V případě výpadku snímače zdvihu jehly, se spustí program nouzového chodu. Jím je počátek vstřiku řízen podle předem zadaného datového pole.

Rozmístění součástí

Rozmístění součástí

Snímače, čidla a spínače Snímač množství nasávaného vzduchu G70 Úlohou snímače množství nasávaného vzduchu je určovat množství přiváděného čerstvého vzduchu k motoru. Snímač je umístěn v sacím potrubí hned za vzduchovým filtrem. Množství nasávaného vzduchu se určuje pomocí senzoru v podobě fólie,která je vyhřívána 12 . Vyhodnocování signálu Výsledek měnění snímače množství nasávaného vzduchu slouží k regulaci procentuálního množství zpětného vedení výfukových plynů a korekci vstřikovacího množství paliva. Datové pole s údaji o kouřivosti, které je uloženo v řídicí jednotce motoru 1,9 TDI

Snímače, čidla a spínače Čidlo tlaku nasávaného vzduchu G71 a snímač teploty nasávaného vzduchu G72 Čidlo tlaku a snímač teploty nasávaného vzduchu se nacházejí v potrubí za chladičem nasávaného vzduchu. Dodávají signál o tlaku a teplotě nasávaného vzduchu. Hodnotou tlaku a teploty se pak dále koriguje plnicí tlak vzduchu. Vyhodnocování signálu Signály čidla G71 a snímače G72 se používají k omezování plnicího tlaku vzduchu a k řízení vyhřívání chladící kapaliny

Snímač regulačního šoupátka G149 sleduje úhel natočení excentrického hřídele dávkovače vstřikovacího čerpadla. Snímač pracuje bezdotykově. Jeho signály jsou přenášeny přímo do řídicí jednotky motoru 1,9 TDI.

Snímač teploty paliva měří teplotu paliva v rozdělovacím vstřikovacím čerpadle. Výsledek měnění se předává jako změna napětí do řídicí jednotky motoru 1,9 TDI. Teplota paliva je velmi důležitá, neboť na ní je přímo závislá hustota paliva.

Snímače, čidla a spínače Oba spínače jsou integrovány v jedné součásti a připevněny přímo na brzdovém pedálu. Spínač F spíná, jak už sám název napovídá, brzdová světla. Spínač F47 dává signál řídicí jednotce motoru 1,9 TDI brzdový pedál sešlápnutý. V případě výpadku jednoho nebo obou spínačů pracuje řídicí jednotka motoru 1,9 TDI v nouzovém režimu a upraví vstřikované množství paliva.

Schéma systému Motor 1,9 l TDI je vybaven elektronickou řídicí jednotkou. Tato jednotka obsahuje všechny řídicí systémy motoru.

SOUHRN:

Vznětový motor TDI Konec Děkuji za pozornost