Palivová soustava vznětových motorů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Palivová soustava vznětového motoru s řadovým čerpadlem
EDC úloha k řešení č. 9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
s radiálními písty (VP/VR) s elektronickou regulací
Kryté součástky - AutoCheck PREMIUM
se systémem Common Rail
Diagnostika Common rail
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Návrh výukového materiálu pro strojníky dobrovolných jednotek požární ochrany Příloha č. 3 Čerpadla Lukáš Žejdlík Ostrava 2011.
Spalovací motory zážehové
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Otázka č.17 a) Klikové mechanismy.
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
18. Vnitřní tvoření směsi – vysokotlaká vstřikovací zařízení
19. Vnitřní tvoření směsi a spalování ve vznětových motorech a DISI
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
Spalovací motory vznětové
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Čerpadla Druhy a jejich použití.
PROPORCIONÁLNÍ TECHNIKA V HYDRAULICE Seminář 4. června 2014
Tekutinové mechanismy
Střední odborná škola dopravní Ostrava Vítkovice
s rotačním čerpadlem VE s elektronickou regulací
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Tepelné motory.
EDC úloha k řešení č. 6 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
EDC úloha k řešení č. 8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Vstřikovače vznětových a zážehových motorů
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Automatické převodovky
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací Motory Benzínové
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti 1. Spalovací motor jako zdroj energie. 2. Charakteristika automobilových paliv. 3. Pracovní.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Palivová soustava vznětového motoru Tato soustava je jedna z nejdůležitějších pro funkčnost motoru. Palivem pro vznětový motor je nafta. Skládá se ze.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
VY_32_INOVACE_ROZ_18 Zvláštní provedení ventilových rozvodů.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Tato prezentace byla vytvořena
Pístové spalovací motory
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Transkript prezentace:

Palivová soustava vznětových motorů Mechanické vstřikování nafty řadovým vstřikovacím čerpadlem Přímé vstřikování nafty CommonRail Vysokotlakým čerpadlem Přímé vstřikování nafty „čerpadlo-tryska“ Mechanické vstřikování nafty rotačním vstřikovacím čerpadlem

Mechanické vstřikování řadovým vstřikovacím čerpadlem Činnost soustavy jako celku Podávací čerpadlo Vstřikovací čerpadlo Vstřikovače Ostatní části

Soustava jako celek

Podávací čerpadlo (pístové)

Vstřikovací čerpadlo a a a

Vstřikovací jednotka

Omezovací regulátor

Předsuvník vstřiku

Vstřikovače

Ostatní části (sešit) Palivová soustava vznětových motorů Mechanické vstřikování řadovým vstřikovacím čerpadlem Podávací čerpadlo – pístové, tlak 1 – 1,5 bar, pojistná pružina proti zvýšení tlaku, ruční čerpadlo pro odvzdušnění soustavy Vstřikovací čerpadlo – vstřikovací jednotka (výtlak paliva, regulace množství podle polohy pístu), omezovací regulátor (regulace volnoběžných a maximálních otáček), přesuvník vstřiku (regulace předvstřiku podle otáček motoru) Vstřikovače – otevírací tlak pružina až 200 bar, možnost seřízení, čepové a otvorové trysky Ostatní části – vysokotlaké potrubí (pevnost, stejná délka a světlost) - jemný filtr (soustava filtrů, 0,002 až 0,003mm nečistoty)

Mechanické vstřikování rotačním vstřikovacím čerpadlem Soustava jako celek Mechanické rotační čerpadlo BOSCH VE Stručný souhrn

Soustava Jako Celek

Rozdělení čerpadla na stavební skupiny

Podávací čerpadlo s tlakovým ventilem

Vysokotlaká část s výtlačnou hlavou

Odstředivý regulátor paliva

Předsuvník vstřiku

Elektromagnetický odpojovací ventil

Rotační mechanické vstřikovací čerpadlo – stručně Hlavní části čerpadla : podávací čerpadlo s tlakovým ventilem (tlak se mění v závislosti na otáčkách - 1,5 až 8 bar) vysokotlaká část s výtlačnou hlavou (vytváří otáčivý a posuvný pohyb pístu díky axiální vačce) odstředivý regulátor paliva (nezávisle zasahuje do množství paliva posunem regulační objímky, regulace volnoběhu a max. otáček) přesuvník vstřiku (ovládán měnícím se tlakem nafty, natáčí opěrný unašeč kladek) elektromagnetický odpojovací ventil (odpojí přívod paliva ke vstřikovačům uzavřením plnícího otvoru)

Přehled systému CommonRail Schéma palivové soustavy Elektronické řízení Vysokotlaká část Nízkotlaká část Stručně a jasně

Schéma palivové soustavy CommonRail

Nízkotlaká část

Podávací čerpadlo (stejné jako u benzínu)

Filtr s ohřevem nafty, přepouštěcí ventil (tlak 2 – 2,5 bar) 0,6-0,9

Regulátor tlaku paliva Vysokotlaká část Vysokotlaké čerpadlo Regulátor tlaku paliva Rozdělovací trubka Vstřikovače

Vysokotlaké čerpadlo (až 1350 bar)

Regulátor tlaku paliva

Rozdělovací trubka (CommonRail), potrubí

Vstřikovače (injektory)

Hoření ve válci

Elektronické řízení

Elektronické řízení (Bosch) zjednodušené schéma

Elektronické řízení (Peugeot/Citroen - HDI)

Stručně a jasně Výhody : nejjemnější rozprášení – nízká spotřeba, emise, vyšší výkon a kroutící moment (20%) Složení pal. soustavy : Nízkotlaká část - nádrž s čerpadlem a multifunkčním ventilem, filtr s přepouštěcím ventilem a ohřevem nafty, Vysokotlaká část – vysokotlaké čerpadlo, regulátor tlaku, rozdělovací trubka, vysokotlaké potrubí, vstřikovače Velikost tlaku : nízkotlaká část 2 – 2,5 bar (přepad 0,6-0,9 bar), vysokotlaká část až 1350 bar Funkce vysokotlaké části : vysokotlaké čerpadlo vytlačuje pomocí třech stupňů – pístních elementů naftu pod tlakem přes regulátor tlaku do rozdělovací trubky, kde je stabilní tlak, vstřikovače se otevírají díky uvolnění tlaku nad ovládacím pístem vstřikovače a jemně rozpráší palivo do spalovacího prostoru Jak pracuje vysokotlaké čerpadlo : tři stupně – pístní elementy si postupně předávají tlak, v posledním elementu je tlak požadovaný. Excentricky rotující hnací hřídel pohybuje s excentrickou vačkou, která postupně stlačuje jednotlivé písty. Jak pracuje regulátor tlaku paliva : pouští přebytečný tlak zpět do nádrže na základě zjištěného tlaku čidlem přes řídícíjednotku Jak pracují vstřikovače : tlak je dopravován jak do dolní části tak do horní, je-li horní tlak větší je jehla zavřená, je-li horní tlak nižší díky uvolnění přepadu magnetickým ventilem, jehla se otevírá a tlak proniká do spalovacího prostoru Co je tzv. pilotní vstřik, jaký má význam : těsně před hlavním vstřikem je palivo vstříknuto do válce, aby se prostor ohřál a motor neměl tvrdý chod a produkoval menší emise Nejdůležitější čidla a akční členy : čidlo otáček motoru, hmotnosti vzduchu, teploty kapaliny a paliva, tlaku paliva, potenciometr plynového pedálu, magnetická cívka vstřikovače, regulátor tlaku paliva, relé podávacího čerpadla, ventil recirkulace spalin, řídící jednotka

„čerpadlo-tryska“

Vstřikovací jednotka