COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Ukázková data grafická jsou majetkem IMIP. Popisná data jsou fiktivní.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
Vzhled prezentace - šablony
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Vektorový grafický editor Zoner Callisto
Grafika Rastrová X Vektorová.
Zoner Callisto.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafika na PC základy.
INKSCAPE Vektorová grafika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní pojmy Grafiky
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Vkládání kreslených útvarů
Úvod do počítačové grafiky
Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Základy práce s programem
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
CorelDraw – čárové objekty
Malování.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
švýcarský vektorový program pro kresbu map
ProgeCAD Základy kreslení.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
ProgeCAD Základy kreslení.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
Úvod do aplikace Autodesk AutoCAD
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Základy práce s programem
Zoner Callisto – křivky
Převod objektů mezi formáty
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Základy práce s programem
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha Kreslení jednoduchých objektů Nástroje, plovoucí roletky Zobrazení

Úvod Grafický systém COREL DRAW je systém grafických programů, který: obsahuje spoustu nástrojů a funkcí pro rozmanitou práci s grafikou umožňuje kreslit vlastní obrázky (kliparty) - Corel Draw upravovat fotografie - Corel Photo Paint dále umožňuje skenování a grabování převádět bitmapovou grafiku na vektorovou

Vektorová a rastrová grafika Vektorová grafika - technický výkres tvary jsou tvořeny objekty čáry, oblouky, křivky každý objekt má své charakteristické vlastnosti počáteční a koncový bod, poloměr, barva Rastrová grafika - fotografie tvary jsou tvořeny shlukem teček (pixelů)

Zákl. pojmy vektorové grafiky COREL DRAW Objekt Hlavní stavební jednotka vektorové grafiky Vektor charakteristické veličiny popisující objekt souřadnice poč. a kon. bodu, délka, poloměr, barva Uzel Význačné body objektu konce úsečky, rohy objektu

Zákl. pojmy rastrové grafiky COREL PHOTO PAINT Pixel (Picture Element) Základní stavební jednotka rastrového obrázku Pixely jsou umístěny v mřížce - rastru Barevná hloubka (Bitová hloubka) Počet bitů věnovaných jednomu obrazovému bodu (1 bit - černobílý obrázek, 8 bitů - 256 barev nebo stupňů šedi, ...)

Pracovní plocha Okno kresby Klasický titulkový řádek aplikace Windows Největší část pracovní plochy Obsahuje ohraničení zvoleného formátu oblast obrázku, která bude vytisknuta Klasický titulkový řádek aplikace Windows Klasické Menu aplikace Windows

Panely nástrojů Shora: Standardní panel nástrojů Panel vlastností Vlevo - Okno nástrojů Vpravo - Paleta barev Další panely - místní nabídka na některém panelu nástrojů

Standardní panel nástrojů Práce se soubory a schránkou Import/Export grafiky Kvalita a velikost zobrazení Nápověda, Učebnice, Rady

Panel vlastností kontextově závislý panel - zobrazuje informace o právě vybraném nástroji či objektu Příklad: plocha informace o nastaveném formátu volba orientace papíru volba přichytávání objektů

Okno nástrojů Poskytuje rychlý přístup k funkcím programu Některá tlačítka jsou rozbalovací po podržení ukazatele myši

Kreslení objektů 1/3 Čára - Ruční režim Úsečka - Ruční režim Táhnout myší při stisknutém tlačítku myši Úsečka - Ruční režim Klepnout na začátek a klepnout na konec při podržení klávesy Ctrl měníme sklon úsečky po 15° Nástroj Ruční pero V panelu vlastností lze vybrat tloušťku a typ pera pero se stálou tloušťkou pero kaligrafické (tloušťka čáry se mění se směrem) předem nastavené pero (lze vybrat tvar čáry ze seznamu)

Kreslení objektů 2/3 Nástroj Bezierův režim Kreslení čar a křivek umísťováním jednotlivých uzlů myší Umístíme uzlové body tažením směr pomocné čáry určuje tečnu délka pomocné čáry určuje zakřivení Podržením klávesy Ctrl při umísťování uzlů měníme sklon tečny po 15°

Kreslení objektů 3/3 Obdélník: Kružnice: Hvězda: Nástroj Obdélník, Klepnout na jeden roh, táhnout na druhý roh a pustit tlačítko myši Kružnice: Nástroj Elipsa, Táhnout myší při stisknuté klávese Ctrl Hvězda: Nástroj Mnohoúhelník > nakreslit mnohoúhelník Nástroj Tvar > tažením upravit uzlové body Místní nabídka: Vlastnosti > upravit: Výplň, Obrys, Počet vrcholů v mnohoúhelníku Použití klávesy Ctrl způsobí nakreslení mnohoúhelníku či hvězdy se stejnými stranami

Výběr a úpravy objektů Nástroj Výběr, kurzor se změní na černou šipku první klepnutí - výběr objektu, možnost úprav tažením za uzlové body druhé klepnutí - otáčení podle vyznačeného (posunutelného) středu nebo zkosení objektu Nástroj Tvar, tažením za uzlové body objektu Úsečka - posun koncových bodů Obdélník - zaoblení rohů Kružnice - provedení výseče

Paleta barev Šipky na okrajích pro rolování paletou Šipka dole na rozšíření zobrazení palety (vrací klepnutí pod posuvník palety) Klepnutí levým tl. myši - barva výplně Klepnutím pravým tl. myši - barva obrysu Klepnutí na okénko barvy s křížkem zruší barvu objektu

Plovoucí roletky Rozbalovací nabídky v plovoucích oknech Získáme je z místní nabídky na panelech Lze je minimalizovat do plovoucí lišty Příklady: Barva (6) - bude aplikována na vybraný objekt Speciální výplň (7) - styl výplně Pero (8) - styl čáry, barva

Zobrazení Při kreslení můžeme používat Zobrazit kresbu lze v režimu Mřížku - Menu: Zobrazit > Mřížka Vodicí linky - Přetažením měřítka do výkresu Zobrazit kresbu lze v režimu Normálně - jak je kresleno Drátěný model - jen jednoduché obrysy Koncept - bez přechodů

Studijní materiály - základní On Line nápověda k systému - klasická nápověda Winddows programů Menu: Nápověda > Témata Klávesy "F1" nebo "Ctrl+F1" On Line rady - krátké popisy konkrétních postupů Menu: Nápověda > Rady On Line učebnice - výukové texty Menu: Nápověda > CorelTutor

Studijní materiály - doplňkové Kolektiv Tipy a triky: Corel Draw Unis, Brno 1999 Petr Lindner Corel Draw, tipy, efekty a kouzla Computer Press, Praha 2001

Užitečná pomůcka Karty rychlé nápovědy