PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Práce s mapou – určování azimutu
Cestujeme a poznáváme svět - světové strany
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Orientace na mapě a v krajině
4.1 Místo, kde žijeme – SVĚTOVÉ STRANY, MAPA, KRAJINA
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
MAPA – Zmenšený obraz povrchu Země
Identifikátor materiálu: EU
Orientace na mapě a v krajině
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Mapa.
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
TOPOGRAFICKÉ ZNAČKY START
SVĚTOVÉ STRANY , POLEDNÍKY A ROVNOBĚŽKY
Práce s plánem obce 3. ročník
VY_32_INOVACE_24_ Prvouka 3. ročník Orientace v krajině
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: KRAJINA V NAŠEM OKOLÍ
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Moje vlast, moje bydliště Světové strany VY_32_INOVACE_01 Sada 9
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN
MOJE VLAST Vědomostní hra Prvouka 3.ročník Gabriela Mikulková 2012.
MAPA A JEJÍ OBSAH.
MAPA A JEJÍ OBSAH Co je to mapa? Proti skutečnosti vypadá mapa jak?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se způsobem zaznamenávání nadmořské.
OPAKOVÁNÍ III. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_710_3TR_PRV Autor: Mgr.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
Moje vlast, moje bydliště Mapové značky VY_32_INOVACE_03 Sada 9
Elektronická učebnice - I
29.1 Kompas a světové strany
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Venclová Monika Název: VY_32_INOVACE_4B_15_Měřítko mapy Téma: 4B_VL4.roč.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Marie Polanská NÁZEV:VY_32_INOVACE_02_ Nížiny v ČR TÉMATICKÝ CELEK:Místo,
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_II.VL2 Vytvořeno:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z6-002 Předmět ZEMĚPIS 6.ROČNÍK.
P RÁCE S MAPOU VELKÉHO MĚŘÍTKA Autor: Hana Brýdlová.
* Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov * Autor : Mgr. Irena Nešněrová * Datum : září 2012 * Název :VY_52_INOVACE_5.2.4.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02.
ORIENTACE V KRAJINĚ. Světové strany Hlavní světové strany jsou: sever (S) jih (J) východ (V) západ (Z) Pro přesnější určení směru používáme vedlejší světové.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Opakovací test – kraje ČR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
VY_32_INOVACE_03_Orientace v krajině
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
ORIENTACE V KRAJINĚ ANOTACE
Světové strany Autor: Mgr. Iveta Váňová
Světové strany Autor: Mgr. Iveta Váňová
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN V PŘÍRODĚ
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ORIENTACE_V_KRAJINE Název materiálu:
VLASTIVĚDNÝ AZ KVÍZ Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Procházková Datum: 25.
Nad mapou České republiky
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_07_Topografie
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
VY_32_INOVACE_18_Orientace v krajině
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_19_Vlastivědný kvíz
Transkript prezentace:

PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU ROČNÍK 3. – 4.

ORIENTACE V KRAJINĚ 1) Co je to krajina? a) je to název nížiny b) je to část zemského povrchu c) je vysočina

ORIENTACE V KRAJINĚ 2) Co je to mapa? a) znázorňuje zmenšený zemský povrch b) slouží jen ke sledování vodních toků c) znázorňuje pouze vysočiny

ORIENTACE V KRAJINĚ 3) Víte, co je to navigační systém? a) slouží jen k prohlížení mapových značek b) naviguje nás jen k obchodním domům c) navede nás přesně do cíle, informuje nás o nadmořské výšce

ORIENTACE V KRAJINĚ 4) Jak se nazývá navigační systém systém? a) GPS (dží pí es) b) W (west) c) E (est)

ORIENTACE V KRAJINĚ 5) Podle čeho se orientujeme na mapě a v krajině? a) podle cyklistů b) podle světových stran c) podle chodců

ORIENTACE V KRAJINĚ 6) ZOPAKUJME SI URČOVÁNÍ hlavních SVĚTOVÝCH STRAN SEVER JIH VÝCHOD ZÁPAD

ORIENTACE V KRAJINĚ 7) ZOPAKUJME SI URČOVÁNÍ VEDLEJŠÍCH SVĚTOVÝCH STRAN SV JV SZ JZ

ORIENTACE V KRAJINĚ Příloha č. 1 Viz příloha A –Smart Notebook Vyznač hlavní světové strany a vedlejší světové strany. Hlavní světové strany S – sever J – jih V – východ Z – západ Vedlejší světové strany SV – severovýchod SZ – severozápad JV – jihovýchod JZ – jihozápad

Krajina skutečná

Krajina zakreslená v mapě

Krajiny Každá krajina má výrazné orientační body, podle kterých se orientujeme a ty se znázorňují mapovými značkami: KOSTEL ZŘÍCENINA

AKTIVIZACE ŽÁCI, pojďte si vybrat kartičky s mapovými značkami a najděte správné názvy těchto mapových značek.

Mapové značky Dům Alej Nádraží Železnice

Mapové značky Silnice Polní a lesní pěšina Les

Mapové značky Zřícenina Myslivna Kostel Most

Mapové značky Rybník Vodní tok Pošta Osamělý strom

Mapové značky Příloha č. 3 Spoj správně mapové značky s jejími názvy. Viz Smart Notebook – příloha B

HRA – VETŘELEC- příloha č. 4 Vetřelec – mezi uvedenými čísly ve čtverci, tedy vzdálenostmi mezi jednotlivými mapovými značkami je ukryt „matematický vetřelec“, tj. číslo, které mezi ostatní z jistých důvodů nepatří. Vetřelcem je číslo _____, protože POČET ČTVERCŮ_____

HRA - BINGO –příloha č. 4

ORIENTACE V KRAJINĚ Prohlédni si krajinu na Smart Notebook příloha C a pomocí vysvětlivek zakresli jednoduchou mapu krajiny. Vysvětlivky: kostel železnice dům osamělý strom hrad (zřícenina) les potok

Zakreslení Viz Smart Notebook příloha D

Sebehodnocení Viz Smart Notebook příloha E

OPAKOVÁNÍ UČIVA Pojmenuj tyto mapové značky:

OPAKOVÁNÍ UČIVA Pojmenuj tyto mapové značky: