VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Advertisements

STŘEDOVĚKÁ MĚSTA V 11.a 12.století města nabývají na významu, důležitá ekonomická, kulturní a politická role Měšťané (obyvatelé měst) – různá práva a privilegia.
VY_32_INOVACE_18_11.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
VY_32_INOVACE_33 I AM YOU ARE JÁ JSEM TY JSI.
VY_32_INOVACE_22_07 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Jan Hus a jeho doba Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí.
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Vyjádření vlastnictví, popsat předmět, určit barvu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit.
Anotace Žák uvádí rozdíly mezi jednotlivými státními zřízeními a lokalizuje evropské monarchy VY_32_INOVACE_ICT2.5_ Autor Mgr. Rita Sobková Jazyk.
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
RNDr. Václav Procházka. ÚKOL Poznejte druhy obojživelníků.
VY_32_INOVACE_40. A BEAR VY_32_INOVACE_40 AN ELEPHANT.
Vznik měst a jejich význam
Identifikátor materiálu:VY_32_Inovace_ICT2.4_3-53
Struktura středověké společnosti
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Vrcholný středověk SPOLEČNOST.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
VY_32_INOVACE_22_17 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Doba Rudolfa II. Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí se.
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Rozvinutý středověk - města Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno:
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Autor výukového materiálu:
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
VY_32_INOVACE_23_07 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – How many…………? Anotace – Žáci se seznámí se základní.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
VY_32_INOVACE_23_01 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – Animals Anotace – Žáci za pomoci programu budou.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- gotická architektura PhDr. Pavlína Mikulcová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSv. Anežka, Přemysl Otakar II. a Václav II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
ICT VL Naše okolí 5.R.  Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět  Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět  Tematický okruh: Místo, kde žijeme  Anotace:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Stavba těla živočichů Savci
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePraha Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii, zajímavosti hlavního.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_D7.15   Autor: Mgr. Nováková Jana
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Transkript prezentace:

VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace Žák se seznámí s e složením obyvatel středověkého města a se středověkými domy městského patriciátu Autor Mgr. Valerie Káňová Jazyk Čeština Očekávaný výstup charakterizuje složení obyvatel středověkého města, objasní souvislost mezi jejich postavením a majetkovými poměry Speciální vzdělávací potřeby - žádné – Klíčová slova Měšťané, patriciát, šlechta, duchovenstvo, tovaryši, učni, chudina, Židé Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Výklad Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let / 7. ročník Celková velikost 999 kB – soubor .doc

Obyvatelé středověkých měst

Účinky dobré vlády - freska ze Sieny r.1338

Rozdělení obyvatel měst Obyvatelé měst byli sociálně rozděleni do 3 základních skupin podle toho, jaká měli práva: 1. skupina Měšťané – měli plná městská práva kupci,kramáři,řemeslníci Zasedali v městské radě Tvořili nejvyšší a nejbohatší vrstvu obyvatelstva = patriciát

Dům u kamenného zvonu v Praze Gotický dům, stojí na Staroměstském náměstí. obr. 2

Kamenný dům v Kutné Hoře Pozdně gotický dům. obr. 3

Staré domy v Rennesi (ve Francii) obr. 4

Gotické domy v Lübecku obr. 5

2. skupina tovaryši, učni vojáci sloužící a námezdně pracující lidé chudina, žebráci, nemocní nevlastnili domy

3. skupina Duchovenstvo, šlechta I když žili ve městech, řídili se zvláštními právními předpisy.

Týnský chrám v Praze Obr. 6

Židé Zvláštní uzavřenou skupinou ve městech byli Židé, vyhoštění na okraj společnosti. obr. 7

Židé v Praze Starý židovský hřbitov v Praze obr. 8

Staronová synagoga v Praze obr. 9 obr. 10

Zdroje: Z. Beneš: Dějiny středověku a prvního století raného novověku, Praha 2001 http://en.wikipedia.org/wiki/Medieval_art Obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2012 – 08 - 10]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: 1. < http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/Lorenzetti_amb.effect2.jpg/800px-Lorenzetti_amb.effect2.jpg >. 7. < http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/49/Star_of_David.svg/260px-Star_of_David.svg.png >. 10. < http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/V10p158001_Prague.jpg >. Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2012 – 08 - 10]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: 2. < Sokoljan, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/Praha_Old_Town_sq_U_zvonu_CIMG0089.JPG/449px-Praha_Old_Town_sq_U_zvonu_CIMG0089.JPG>. 3. < Jerzy Strzelecki, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b2/KUTNA_HORA_%28js%29_14.jpg/444px-KUTNA_HORA_%28js%29_14.jpg >. 4. < Sokoljan, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f8/Rennes_pl_Ch-Jacquet_DSCN1770.jpg/799px-Rennes_pl_Ch-Jacquet_DSCN1770.jpg >. 5. < Sokoljan, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/LUB_domy_DSCN4138.jpg/789px-LUB_domy_DSCN4138.jpg >. 6. < Ladar, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5f/Kostel_Matky_Bozi_pred_Tynem3.jpg/472px-Kostel_Matky_Bozi_pred_Tynem3.jpg >. 8 . < Andreas Praefcke, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/ff/Praha_Jewish_Cemetery_2003.jpg/800px-Praha_Jewish_Cemetery_2003.jpg >. 9. < Andreas Praefcke, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/Praha_Staronova_Synagoga.jpg >.