Hra a její atributy doc. PhDr. D. Tomajko, CSc..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Sociální systém organizace
Vymezení a funkce volného času
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT)
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Systematika pohybových her, dělení her, terminologie,
Diagnostika ve sportovních hrách
Taktická příprava Michal Lehnert.
2012 / 2013 Exkurz Hra Metodica / 2013 Exkurz hra Co je to hra? Metodica.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Sociální skupina Sociální skupina je specifickým sociálním útvarem, vytvářený různým počtem jedinců a vždy určitým způsobem tak, že jedinci k sobě patří.
Týmový herní výkon (THV)
Projektové plánování Projektové řízení Ing. Jiří Šilhán.
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Artificial Intelligence (AI).  „Úloha patří do oblasti umělé inteligence, jestliže řešení, které najde člověk považujeme za projev jeho inteligence.
Hrové chování.
Jak se učím Pavel Šuranský.
Řídící činnost učitele/trenéra
Průřezová témata.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Didaktická technologie
Psychologie koučování
Norbert Elias (kon)figurace. konfigurace 1. život lidí ve společnosti má tvar, vytvářený silou vzájemných závislostí 2. vzájemné závislosti (interdependence)
osob s mentálním postižením
Teorie vzdělávání dospělých
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Soutěžení ve SH Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
Aplikace vývojových technik Augmented Reality hra Bronislav Ryba, Štěpán Mračko.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Psychologie pro sportovní praxi
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Hra a její atributy Mgr. Tomáš Pětivlas,Ph.D. Mgr. Tomáš Pětivlas,Ph.D.
YMCA Young Men´s Christian Association Křesťanské sdružení mladých mužů.
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_01.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
DIDAKTICKÁ SIMULAČNÍ HRA: OSTROV Autorka: Petra Vaňková.
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Výzva a aktivity v přírodě
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Ekonomika malých a středních podniků
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
Teorie vzdělávání dospělých
Vymezení a funkce volného času
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
Osobnosti zážitkové pedagogiky
Psychologie koučování
Transkript prezentace:

Hra a její atributy doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.

Co je hra? Lze definovat hru?

Problémy Mnohostrannost a neurčitost Problém prožitku Jedinečnost a neopakovatelnost

Sémantické problémy Obecný jazyk Odborný jazyk Problémy překladů „play“ a „games“ (zábava, legrace, sport pro pobavení, rozptýlení, tělesný nebo duševní závod konaný podle pravidel pro pobavení) „spiel“ a „spiele“

Rozlišovat HRU v jednotném čísle HRY v množném čísle Označení jakékoliv konkrétní aktivity – vyžaduje specifikující adjektivum Kultovní hry Olympijské hry Naboženské hry Rituální hry

Slavnosti Obřady Soutěže

Nahrazení definice HRY Vyčet různých atributů Výběr je poznamenán a determinován Filozofickými Emočně laděnými přístupy K reflexi o HŘE

Hra vyžaduje dobrovolný vstup do činnosti. Hra je popisována jako spontánní svoboda, nabízející výběr při dodržování několika málo pravidel. Hra je radostná zábava. Hra je prostředkem sebepercepce, vyjádření osobnosti, individuality, autonomie. Hra je absorbující, představuje únik z tlaků a odpovědnosti reálného světa.

Hra je spontánní, svobodná činnost sil člověka Hra je lidský výtvor. Hra je bezúčelná a neproduktivní činnost. Hra je nevážná a volná. Hra je dobrovolná a radostná. Hra je prostředek k sebevyjadřování člověka. Hra je lidský fenomén, v němž člověk uplatňuje svobodně a podle vlastní volby činnostní aktivity. Hra je vázaná na herní pravidla, která jsou otevřena herní fantazii.

HRA Pseudopreskriptivní pojem Hrové příznaky Hrové symptomy Hrová činnost

Co je pohybová hra a jak ji chápat? Pohybové aktivity Herní Úpolové Závodivé A další Otevřená a přístupná dalším druhům pohybových aktivit

Znaky pohybových her Vztahová dimenze Komunikační dimenze

Podoby vztahové dimenze Kompetice Kooperace aKompetice Komunikační dimenze Percepce zpráv Taktický záměr Interpretace významů

Znaky vztahové dimenze V úpolových pohybových aktivitách Podobu kompetice (proti sobě) V závodivých pohybových aktivitách Podobu kompetice (vedle sebe)

Při vytváření podmínek pro učení Pozornost vztahové a komunikační dimenzi Podstata herní činnosti Odhalují nedostatky Mechanistické vyčleňování izolovaných prvků ze složitých herních souvislostí Zdůrazňování pohybové stránky - techniky

Pravidla pohybových her Vztah hráče: K ostatním účastníkům K prostoru Ke společnému předmětu

Pohybová hra Sociomotorická činnost Interakční chování Taktický smysl Realizace vztahů Pravidla pohybové hry Status hráče

  KONEC  