Stanovení specifické hmotnosti půdy (ρZ) pomocí pyknometru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkoušení kameniva Projekt 1716/2011
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Účinky gravitační síly na kapalinu
Katedra pedologie a ochrany půd
Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Katedra pedologie a ochrany půd
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
FMVD I - cvičení č.2 Měření vlhkosti dřeva a vlivu na hustotu.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák
III. SLOŽENÍ VÍCESLOŽKOVÝCH SOUSTAV
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hustota.
Rozbor procesů II. Parametrizace procesů – Výroba sterilních injekcí pd
Test ze znalostí: tělesa a látky
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
PŘEVODY JEDNOTEK.
Půdní reakce Půdní reakce patří k nejvýznamnějším charakteristikám půdy !!! Vyjádření  v hodnotách aktivity (koncentrace) hydroxoniových (H 3 O + ) iontů.
KPG Zrnitost půdy Katedra pedologie a geologie Význam  vliv na zvětrávání a půdotvorný proces  jemnozrnné substráty zvětrávají snáze a rychleji než hrubozrnné.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
ROZBOR NEPORUŠENÉHO PŮDNÍHO VZORKU. Rozbor neporušeného půdního vzorku Odběr neporušeného půdního vzorku  Půda je třífázový systém obsahující pevnou,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Výpočet hustoty látky Hustotu látky můžeme vypočítat, známe-li hmotnost a objem tělesa, které je z dané látky zhotoveno. Vzorec pro výpočet hustoty je:
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Uděláme si odměrku (Látka a těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 6. ročník.
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Organická hmota v půdě Soubor všech odumřelých organických látek rostlinného i živočišného původu Odumřelá organická hmota v různém stupni rozkladu a resyntézy,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Zařízení chemické laboratoře Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
PŘÍPRAVA MÝDLOVÉHO SLIZU
Rozbor neporušeného půdního vzorku
Stanovení půdní reakce, výměnné acidity
Hustota a její měření.
15 filtrace - laboratorní práce
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Specifická hmotnost půdy
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Měření fyzikálních veličin
KPG Katedra pedologie a geologie Půdní reakce
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Převody jednotek objemu
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Stanovení specifické hmotnosti půdy (ρZ) pomocí pyknometru Katedra pedologie a ochrany půd ρZ = hmotnost objemové jednotky pevné složky půdy (bez pórů) Potřeby a zařízení: pyknometr s uzávěrem třecí miska s tloučkem varná miska varná deska temperovací lázeň nálevka váhy

Postup stanovení pyknometr naplníme destilovanou vodou po okraj a otevřený ho necháme temperovat 20 min. (20oC) navážíme cca 10g vzorku (zapíšeme si přesnou navážku), zalijeme ve varné misce destilovanou vodou a cca 5 min. povaříme necháme vychladnout vytemperovaný pyknometr uzavřeme, osušíme a zvážíme (PH2O) do prázdného pyknometru převedeme vychladlou suspenzi, doplníme dest. vodou po okraj a otevřený necháme 20 min. temperovat (20oC) pyknometr uzavřeme, osušíme a zvážíme (PZ)

Výpočet ρZ = Nz . ρv / (Nz + PH2O – PZ) ρZ – specifická hmotnost zeminy (g.cm-3) ρv – hustota vody (1g.cm-3) Nz – navážka zeminy (g) PH2O – hmotnost pyknometru s vodou (g) PZ – hmotnost pyknometru se suspenzí (g) ρZ = 2,2 až 2,9 g.cm-3