LES VERBES AU PRÉSENT PŘÍTOMNÝ ČAS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DÉSCRIPTION DU LIEU VY_32_INOVACE_5B16.
Advertisements

PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
Prezentace pro výuku Francouzského jazyka Vypracovala: Karolína Zubatá
LE SPORT VY_32_INOVACE_5B20.
LE CANADA VY_32_INOVACE_5A11.
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB
LES PRONOMS POSSESSIFS
FUTUR SIMPLE BUDOUCÍ ČAS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Časové výrazy Les expressions temporelles
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
VY_32_INOVACE_B3 IMPARFAIT MINULÝ ČAS.
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
L‘ AGRICULTURE ET L‘ INDUSTRIE DE LA FRANCE VY_32_INOVACE_5A8.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_5A10.  informations générales  la géographie  le systéme politique  l‘ économie  les villes principales  les produits typiques CONTENU.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_5A17.  Le Moyen Age  La Rennaissance  Le XVIIIe siecle  Le Romantisme  Le Réalisme  Le Symbolisme  Le XXe siecle CONTENU.
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová ČASOVÁNÍ SLOVES TYPU МОЧЬ / ПОМОЧЬ VY_32_INOVACE_5C16.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Hoření – motivační experiment Nehořlavý kapesník
VY_32_INOVACE_5A6 LA SOCIÉTÉ DE LA FRANCE.
VY_32_INOVACE_2C18 Emil Zátopek legenda atletiky.
VY_32_INOVACE_5A5.   informations générales  les frontieres  les montagnes  les fleuves  le climat CONTENU.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
VY_32_INOVACE_5A9 LA BELGIQUE.
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
Transkript prezentace:

LES VERBES AU PRÉSENT PŘÍTOMNÝ ČAS VY_32_INOVACE_5B10

PRAVIDELNÁ SLOVESA 1. TŘÍDY Sloveso - parler – odtrhneme –er a přidáme koncovky -e, -es, -e, -ons, -ez, -ent Je parle nous parlons Tu parles vous parlez Il/elle parle ils/elles parlent Pokud sloveso začíná na samohlásku nebo němým h, tak v 1.os jedn. č. je apostrof a v celém množném čísle je vázání j‘aime nous aimons

ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB SLOVES 1. TŘÍDY Rozkaz se tvoří pouze ve 2. os. jedn. čísla a 1. a 2.osobě množného čísla, vynechá se zájmeno a ve 2. osobě jedn. čísla se odstraní –s Parle! Mluv! Parlons! Mluvme! Parlez! Mluvte!

SLOVESA 2.TŘÍDY Sloveso – finir – odtrhneme –ir a přidáme koncovky –is, -is, -it, -issons, -issez, -issent Je finis nous finissons Tu finis vous finissez Il/elle finit ils/elles finissent Některá slovesa zakončená v infinitivu na –ir se časují nepravidelně, např.: venir, courir, partir, sortir

ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB SLOVES 2. TŘÍDY Tvary rozkazovacího způsobu jsou stejné jako tvary oznamovacího způsobu bez zájmena Finis! Konči! Finissons! Končeme! Finissez! Končete!

SLOVESA KONČÍCÍ V INFINITIVU NA -RE Sloveso attendre – odtrhneme –re a přidáme koncovky -s, -s, -/, -ons, -ez, -ent Je attends nous attendons Tu attends vous attendez il/elle attend ils/elles attendent Rozkazovací způsob je stejný jako oznamovací způsob této skupiny patří například slovesa descendre, vendre, entendre …

ZVLÁŠTNOSTI V ČASOVÁNÍ SLLOVES 1. TŘÍDY Slovesa končící na –cer, - ger – avancer U těchto sloves se píše ç před o, a ,např. : nous avançons - manger U těchto sloves se píše ge před o, a, např.: nous mangeons Tyto změny jsou v rámci zachování výslovnosti

SLOVESA TYPU LEVER Slovesa typu lever – v předposlední slabice se střídá němé a otevřené e podle toho, je-li koncovka přízvučné nebo nepřízvučná Je lève nous levons Tu lèves vous levez Il/elle lève ils/elles lèvent Další slovesa např.: acheter

SLOVESA TYPU APPELER Slovesa typu appeler – v osobách s nepřízvučnou koncovkou dochází ke zdvojení souhlásky –ll, -tt J‘appelle nous appelons Tu appelles vous appelez Il/elle appelle ils/elles appellent Další slovesa např.: modeler, geler, jetter

SLOVESA TYPU ESPÉRER Slovesa typu espérer – mění v osobách s nepřízvučnou koncovkou ostrý přízvuk nad -é na tupý přízvuk -è J‘espère nous espérons Tu espères vous espérez Il/elle espère ils/elles espèrent

SLOVESA TYPU EMPLOYER Slovesa typu employer – v osobách nepřízvučnou koncovkou se mění –y na -i, tím se částečně mění i výslovnost J‘emploie nous employons Tu emploies vous employez Il/elle emploie ils/elles emploient V současné době se u některých těchto sloves připouštějí oba tvary

EXERCICES TRADUISEZ: My hrajeme. Oni zpívají. Já hledám. Vy pracujete. On kupuje. Ona končí. Oni posílají. My jíme. Doufejte! Mluv! Končeme! On hází.

MERCI POUR VOTRE ATTENTION

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř  Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5B10 Jméno autora: Jana Jašíková Název práce: Les verbes au présent Předmět: Francouzský jazyk Ročník: 3. ročník, skupina 3.A, 3.L Časová dotace: cca 25 minut Vzdělávací cíl: S pomocí výukové prezentace se studenti naučí tvořit a používat tvary přítomného času pravidelných sloves a sloves se změnami ve kmeni. Novou látku si zároveň i procvičí. Pomůcky: počítač, dataprojektor, (active board), Inovace: studenti Zhlédnou prezentaci s využitím ICT a doplní si nové informace a procvičí novou látku Poznámka: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání a pro potřeby výuky a vzdělání na všech typech školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Vytvořeno dne: 02.06.2013