Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
AFFIRMATIVE, QUESTION, NEGATIVE
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem počtu procent AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procenta. Speciální vzdělávací.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení, dělení mocnin
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Jednotky času - procvičování
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly III Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT M 5.R. Další jednotky hmotnosti
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Úrokový počet Prezentace_13 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Úrokový počet
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Procentový počet Prezentace_12
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním zloků se stejným a různým jmenovatelem na číselné ose. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
Kalkulace zboží Prezentace_16 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Kalkulace zboží
Vzájemná poloha dvou kružnic
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
MS OFFICE - WORD VYTVOŘENÍ TABULKY Ing. Petr Hanáček
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do procent. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají převod a užití procent. Speciální.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Rozdělovací počet Prezentace_14
ÚPRAVA TABULKY VE WORDU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Technická mechanika Pružnost a pevnost Průřezové moduly v krutu a v ohybu, Steinerova věta 05 Ing. Martin Hendrych
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Směšovací počet Prezentace_15
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Finanční gramotnost –Kvíz Hospodaření s penězi na svačinu AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Hospodaření s kapesným na svačinu.
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova VY_32_INOVACE_12_18_M Téma Závisle a nezávisle proměnná Anotace Určování závisle a nezávisle proměnné Autor Mgr. Martina Mašterová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žák si osvojuje termín závisle a nezávisle proměnná Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Osa x, osa y, závisle nezávisle proměnná Druh učebního materiálu Prezentace Power Point Druh interaktivity Vzdělávání žáků prostřednictvím digitálních technologií. Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání 1. stupeň , 2. období Typická věková skupina 10 - 12 let Celková velikost 139 kB

Závisle a nezávisle proměnná VY_32_INOVACE_12_18_M

y = 75 . x Úvod PAMATUJ SI! Příklad: Zápis: Děti šly do kina. Za 3 vstupenky zaplatily 225 Kč. Kolik stála jedna vstupenka? Zapiš do tabulky ceny za 1, 2, …, 6 vstupenek. x …. počet vstupenek 1 2 3 4 5 6 y … cena v Kč y = 75 . x Zápis: Cena za 1 vstupenku je stejná, nemění se podle počtu vstupenek. celková cena cena za 1 vstupenku Počet vstupenek Počet vstupenek x se mění (1, 2, 3, …, 6) - x je proměnná. Počet vstupenek nezávisí na ničem jiném - x je nezávisle proměnná. Celková cena y se mění podle počtu vstupenek - y je proměnná. Celková cena y je závislá na počtu vstupenek - y je závisle proměnná. PAMATUJ SI! x se nazývá nezávisle proměnná (počet vstupenek nezávisí na ničem jiném) y se nazývá závisle proměnná (celková cena závisí na počtu vstupenek, na x)

Jak na graf? 1.) Podlé cvičení v úvodu znázorníme y 1.) Podlé cvičení v úvodu znázorníme cenu vstupenek do grafu v závislosti na jejich počtu. 2.) Zvolíme vhodně velikost dílků. Na osu x vyznačíme počet vstupenek (nezávisle proměnná), na osu y jejich cenu (závisle proměnná). 450 375 300 225 150 75 x 0 1 2 3 4 5 6

Graf 2 Zadání: Doplň: Zapiš: y = ________ Do výtvarného kroužku nové barvy. Jedna sada barev obsahuje 36 tubiček. Kolik tubiček barvy obsahuje 1, 2, …m 5 sad? Zapiš do tabulky a znázorni graficky. Počet sad 1 2 3 4 5 tubiček y Doplň: Počet sad je (závisle – nezávisle) Proměnná, označíme ji ___ . Počet tubiček je (závisle – nezávisle) Zapiš: y = ________ 36 x 0 1 2 3 4 5

Příklad 1: Zadání: Doplň: V květinářství prodávají jednu růži za 45 Kč. K ceně růží pak připočítají ještě 24 Kč za ozdobení. Kolik stojí kytice ze 2, 3, 5, 7, 10 růží? Doplň: Počet růží je (závisle – nezávisle) proměnná, označíme ji ____. Ceny kytice je (závisle nezávisle) proměnná, označíme ji ____. počet růží 1 2 3 5 7 10 cena za růže (Kč) 45 zdobení (Kč) 24 cena celé kytice (Kč) Cenu celé kytice počítáme pomocí rovnice y = ____ . x + ____ závisle proměnná nezávisle proměnná

y = x : 2 y = x + 5 y = x + (x : 10) Příklad 2: Příklad 3: Zadání: Přiřaď ke každé větě rovnici, která vyjadřuje, jak celková cena y závisí na x . y = x : 2 Na poště připočítají k odesílaným penězům poplatek 5 Kč. y = x + 5 Na horské chatě si připočítávají přirážku, desetinu z ceny. y = x + (x : 10) Dětská cena je polovinou ceny pro dospělé. Příklad 3: Zadání: Doplň tabulku. a 3,5 6,4 5,23 7,62 9,5 b 0,7 2,9 3,18 0,8 8,73 a + b a - b

__________________________________________________ Příklad 4: Zadání: Porovnej čísla: 3,7 3,07 4,20 4,2 0,06 0,60 5,9 5,89 Příklad 5: Zadání: Na vymalování jedné místnosti spotřeboval malíř 4,5 kg barvy, na druhou místnost ještě o 0,8 kg více. Kolik kg barvy spotřeboval na vymalování obou místností? __________________________________________________