Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Voda ve všech skupenstvích
Ryby našich vod Přírodověda 4. ročník
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
ROZDĚLENÍ RYB Přírodopis 7 třída.
RYBY.
RYBY.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
Živočichové našich rybníků – ryby, obojživelníci a plazi
Potravní vazby rostlin a živočichů
Název: Biologie živočichů, Poznávací zkoušení - Ryby našeho regionu
Ryby v ČR Vytvořila Lenka Švejdarová 7.B.
VY_32_INOVACE_16_Kapr obecný
RYBY SLADKOVODNÍ A MOŘSKÉ
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
VY_52_INOVACE_13 Ryby pro 5. ročník ZŠ
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
SLADKOVODNÍ RYBY
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
Jedovaté rostliny kolem nás
Pří_171_Rozmanitost přírody_Kapr Autor: Mgr. Eliška Galíková
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.13 Anotace: Vzdělávací oblast: Ryby
Pří_039_Rozmanitost přírody_Společenstva vod
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s různými druhy sladkovodních.
Pří_171_Rozmanitost přírody_Kapr Autor: Mgr. Eliška Galíková
RYBY 2 Ryby 2.
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI50 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Duben 2013 Ročník,
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Sladkovodní ryby_poznávačka
VY_32_INOVACE_17_Štika obecná Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Základní škola Kladruby
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_52_INOVACE_23_ryby TémaŽivočichové.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
Poznávačka ryb.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
NAŠE SLADKOVODNÍ RYBY RYBY.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_21_ Poznavacka_ryby
Transkript prezentace:

Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36 Vzdělávací oblast: Přírodověda – ryby ČR Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: 4. ročník základní školy

Nejznámějšími druhy jsou kapr obecný, štika obecná a pstruh obecný. Sladkovodní ryby ČR Ryby dělíme na sladkovodní a mořské (žijí ve slané vodě). V ČR žádné moře nemáme, proto se u nás nacházejí pouze sladkovodní ryby. Původně žily ryby v přírodních tocích a jezerech. Později začal člověk budovat rybníky za účelem chovu ryb a některé ryby domestikoval. Nejznámějšími druhy jsou kapr obecný, štika obecná a pstruh obecný. Kapr Štika [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Common_carp.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Esox_lucius_Prague_Vltava_1.jpg >

Sladkovodní ryby ČR Kapr obecný: Všežravec živící se drobnými vodními živočichy a rostlinami. Největší česká kaprovitá ryba. Patří mezi první domestikované druhy ryb a je nejčastěji chovanou rybou v našich rybnících. Tělo má velké, hlavu malou se 4 vousky. Štika obecná: Štika je dravec našich vod. Má tělo přizpůsobené k lovu menších ryb. Protáhlé tělo je zakončeno velkou tlamou s ostrými zuby. Štiku najdeme hlavně ve stojatých vodách. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Caprinus_carpio_Prague_Vltava_1.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Brochet_Luc_Viatour_.jpg >

Sladkovodní ryby ČR Pstruh obecný: Tak jako štika i pstruh je dravá masožravá ryba, ale není tak velký. Živí se vodním hmyzem, rybkami a malými obojživelníky. Obývá hlavně tekoucí vody (horské potoky, bystřiny). Proto má silnou ocasní ploutev a válcovité tělo, aby mohl plavat proti proudu. Dnes se musí uměle vysazovat, aby se zachovali v přírodě. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bachforelle.jpg >

Sladkovodní ryby ČR Cejn velký: Všežravá ryba, žije ve stojatých mělkých vodách. Cejn je poměrně odolný proti znečištění a často obývá přehrady. Tělo má jako kapr vysoké, ale silněji zploštělé. Okoun říční: Masožravý dravec, někdy útočí i v menších hejnech. Břišní ploutve jsou načervenalé. Má 2 výrazné hřbetní ploutve. Lín obecný: Kaprovitá ryba, živí se vodními rostlinami a bezobratlovci. Obývá hlavně stojaté, mělké a zarostlé vody. Boky a břicho má nápadně žluté. Šupiny nemá tak výrazné jako kapr ob. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Abramis_brama_Prague_Vltava_1.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Perca_fluviatilis_Prague_Vltava_4.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lín_obecný.jpg >