Digitalizace výuky Příjemce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Atlas ryb Kliknutím si posouváš obrázky První obrázek bude kreslený
ROZDĚLENÍ RYB Přírodopis 7 třída.
Opakování ryby.
RYBY.
Ryby.
PREZENTACE – RYBY.
Základní škola Kladruby
RYBY.
Obecná charakteristika Stavba těla
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Třída RYBY Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě. Mají kostěnou kostru a dýchají pomocí žaber. Tělo.
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA RYB A OBOJŽIVELNÍCI Přehled některých ryb a obojživelníků Skokan hnědý na snůšce (provázky jsou snůšky ropuchy ob. Snůška ropuchy.
Zpracovala Jitka Ciprová
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Ryby v ČR Vytvořila Lenka Švejdarová 7.B.
Pstruh obecný (70 cm). Pstruh obecný (70 cm) Pstruh americký (70 cm)
ZOOLOGIE OBRATLOVCŮ RYBY
Systém ryb.
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Poznávačka: kruhoústí
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Nejpočetnější skupina obratlovců 25 OOO druhů V ČR jich žije 80
Základní struktura života
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
SLADKOVODNÍ RYBY
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
bichir chrupavčití – bichiři kostěná kostra bez rostra
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
SLADKOVODNÍ RYBY.
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sladkovodní ryby_poznávačka
Život ve vodě Filip Bordovský.
Základní škola Kladruby
Nejznámější sladkovodní ryby
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
7. třída.  Ke každému očíslovanému obrázku napiš rodové a druhové jméno ryby Např. 1. hořavka duhová  Společně provedeme kontrolu (opravu)  Klíčová.
RYBY. kapr obecný vouskykrátká řitní ploutev dlouhá hřbetní ploutev.
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_52_INOVACE_23_ryby TémaŽivočichové.
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem ryb. Materiál je plně funkční pouze s použitím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/08 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Obratlovci Pětilístek: páteř
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
RYBY (písemka - zástupci)
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
Zástupci sladkovodních ryb
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Poznávačka ryb.
RYBY sladkovodní a mořské.
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
Třída: Ryby.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Výukový materiál VY_52_INOVACE_21_ Poznavacka_ryby
Elektronická učebnice - II
Transkript prezentace:

Digitalizace výuky Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Přírodopis Téma Ryby – sladkovodní ryby Ročník sedmý Autor Mgr. Lenka Pechová

Ryby Sladkovodní ryby

Opakování Popiš stavbu těla ryb: Doplň do textu chybějící slova: Ryby jsou ……………………………………….. obratlovci. Dýchají …………………………. . Pohyb jim umožňují …………………… . Mají …………………………….kostru . Osou kostry je ………………………… složená z …………………… . Tělo ryb udržuje v určité poloze …………………………………….. . Cévní soustavu mají ……………………………… . Srdce je ………………………………………. . Tělesná teplota ryb je …………………………………………………… . Zvláštním smyslovým orgánem je …………………………………… .

Opakování Zařaď ryby na obrázcích do skupin, pojmenuj je: Lalokoploutvé ………………………………………….......... Dvojdyšné …………………………..…………………………… Paprskoploutvé …………………….…………………………..

Nejznámější sladkovodní ryby Pokus se pojmenovat ryby na obrázcích, vytkni jejich charakteristické znaky. kapr obecný okoun říční štika obecná úhoř obecný lín obecný jelec tloušť

Nejznámější sladkovodní ryby pstruh obecný sumec velký lipan podhorní parma obecná candát obecný cejn velký

Nejznámější sladkovodní ryby Čím se od sebe ryby liší? Tvarem těla, tvarem a postavením ploutví, velikostí, hmotností, zbarvením,druhem potravy, životním prostředím.

Nejznámější sladkovodní ryby Najdi sedm názvů ryb a roztřiď je podle způsobu života. OK KA SU DÁT TI LI PR KU CAN MEC CE ŠTI PLO OUN N Dravé ………………………………………………………………………….. Nedravé …………………………….………………………………………… Vysvětli pojem dravá a nedravá ryba. Dravé ryby se živí jinými rybami a vodními živočichy. Nedravé ryby se živí hmyzem, drobnými korýši nebo vodními rostlinami.

Nejznámější sladkovodní ryby Sladkovodní ryby jsou přizpůsobeny životu ve sladké vodě. Tekoucí vody se liší rychlostí proudu, teplotou vody, obsahem kyslíku. Různé podmínky vyhovují různým druhům ryb – proto jsou tekoucí vody rozděleny do čtyř rybích pásem. Doplň ke každému z nich zástupce. Pásmo pstruhové …………………………………………………………….. Pásmo lipanové ………………………………………………………………. Pásmo parmové ……………………………………………………………… Pásmo cejnové ………………………………………………………………... Při své práci můžeš využít učebnici i atlas.

Nejznámější sladkovodní ryby Sladkovodní ryby jsou rozděleny podle charakteristických znaků do čeledí. Doplň ke každé z uvedených čeledí zástupce, vyber charakteristické znaky této čeledi. Můžeš využít učebnici i atlas. Kaprovité …………………………………………………………………….. Lososovité……………………………………………………………………. Lipanovité ……………………………………………………………………. Štikovité ……………………………………………………………………… Sumcovité …………………………………………………………………… Úhořovité …………………………………………………………………….. Okounovité …………………………………………………………………..

Zápis Sladkovodní ryby ryby se liší tvarem těla a ploutví, zbarvením, velikostí, druhem potravy čeledi: kaprovité – kapr obecný, lín obecný, parma obecná, jelec tloušť, karas obecný lososovité – pstruh obecný lipanovité – lipan podhorní štikovité – štika obecná okounovité - okoun říční, candát obecný sumcovité – sumec obecný úhořovité – úhoř říční rybí pásma: pstruhové lipanové parmové cejnové

Procvičení učiva Urči ryby na obrázcích. okoun říční lín obecný sumec obecný lín obecný kapr obecný cejn velký

Procvičení učiva Znáš charakteristické znaky našich ryb? Doplň text. Tukovou ploutvičku mají ryby …………………………………. . Dvě části hřbetní ploutve mají ryby …………………………….. . Hřbetní ploutev posunutou nazad má ……………………………… . Šest hmatových vousů má ………………………………… . Hadovité tělo s ploutevním lemem má …………………….. . Čím se živí uvedené druhy ryb. Uveď dvojici písmen, která k sobě patří. kapr a) ryby štika b) hmyz, larvy pakomára, drobní živočichové sumec c) části rostlin a drobní živočichové pstruh d) ryby, obojživelníci, vodní ptáci, savci Sestav z organismů uvedených v nabídce potravní řetězec vodního pro- středí – štika, larva pakomára, pstruh, okřehek, kapr, jepice, plotice, pulec. ………………………………………………………………………………………….

Procvičení učiva Ke jménu každého druhu přiřaď písmeno obrázku, který tohoto živočicha znázorňuje. kapr obecný …. candát obecný …. okoun říční …. cejn velký …. štika obecná …. karas obecný …. pstruh potoční ….

Poznávání ryb