Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrický proud.
Advertisements

Elektrický obvod III..
Elektrický proud Podmínky používání prezentace
Elektrický proud.
zpracovaný v rámci projektu EU
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Měříme elektrický proud
ELEKTRICKÝ PROUD.
Elektrický proud Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
III. Stacionární elektrické pole, vedení el. proudu v látkách
Elektrodynamika I Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
Elektrický obvod I..
ELEKTRICKÝ PROUD – CO UŽ VÍME
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Elektrické obvody Dělení elektrických obvodů Jednoduchý el. obvod
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí
Efektivní hodnoty střídavého napětí a proudu
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
FY_076_Elektrický proud v kovech_ Elektrický proud
OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU
26. Kapacita, kondenzátor, elektrický proud
Elektrické jevy I. Elektrický proud Elektrické napětí
Měření činného výkonu Ing. Jaroslav Bernkopf Měření činného výkonu
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Schémat. značky Poznej fyzika Fyzik.
Elektrický proud Elektrický proud v kovech
Elektrické napětí Jakým způsobem zelektrujeme těleso
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název materiálu: JEDNODUCHÝ OBVOD – výklad učiva.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_MĚŘENÍ.
ELEKTROTECHNICKÁ MĚŘENÍ
ELEKTRICKÉ JEVY ELEKTRICKÝ OBVOD.
Základní elektrické veličiny
29.1 Elektrický proud Základní fyzikální veličina Značka I
Elektrický proud Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ELEKTRICKÝ PROUD V PEVNÝCH LÁTKÁCH
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 01.
Elektrický proud.
Elektrický proud VY_30_INOVACE_ELE_ Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád.
Elektrický proud a elektrické napětí
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Elektrický proud (8. roč.)
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Usměrněný pohyb částic s elektrickým nábojem. Kovy: usměrněný pohyb volných elektronů Vodivé kapaliny a ionizované plyny: usměrněný pohyb iontů.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 7. Elektrický proud v pevných látkách - odpor, výkon Název sady:
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Elektrický Proud
Elektrický proud, elektrické napětí
ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Měření ampérmetrem.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Měření činného výkonu Ing. Jaroslav Bernkopf Měření činného výkonu
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Co je to elektrický proud
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
AZ kvíz.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Měření napětí Velmi malá napětí ( řádově nV až mV ) - galvanometry
Měření elektrického proudu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Elektrický proud Elektrické napětí Vodiče a izolanty
Transkript prezentace:

Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí Kdy zaniká elektrické napětí Napiš značku, jednotku, a měřící přístroj elektrického napětí Nakresli způsob zapojení voltmetru do obvodu Jaké druhy napětí znáš Jaké napětí má plochá baterie, autobaterie

Elektrický proud Elektrický proud je množství elektrického náboje, které projde průřezem vodiče za jednotku času Elektrický proud je současný pohyb elektronů po celé délce vodiče Proud v běžných elektrických rozvodech může být : Stejnosměrný Střídavý

Elektrický proud je fyzikální veličina: Značka: I Jednotka: A (ampér) Násobky používá: - energetika: kA (kiloampér), 1 kA = 1000 A - elektronika: mA (miliampér), 1 mA = 0,001 A

Stejnosměrný elektrický proud M1: školní ampérmetr 3A ss, žárovka 3,5V, zdroj ss, vypínač, kabely P1: po sepnutí vypínače začne obvodem procházet proud, žárovka se rozsvítí Elektrický proud prochází uzavřeným obvodem (až stiskneme tlačítko vypínače) 4

Pohyb elektronů El. napětí zdroje způsobuje, že se elektrony pohybují od – pólu zdroje k + pólu (toto je skutečný směr el. proudu)

4. Dohodnutý směr el. proudu je však od + pólu k - pólu Pohyb elektronů Proč máme dohodnutý a skutečný směr el. proudu? Naši předkové věděli, že něco proudí, ale nevěděli odkud kam. Proto udělali dohodu o směru el. proudu. Až později se zjistilo, že je to špatně, ale už to tak zůstalo. Jinak by se muselo ve fyzice mnoho věcí změnit. 4. Dohodnutý směr el. proudu je však od + pólu k - pólu 6

Jak měříme elektrický proud Proud měříme ampérmetrem

2. Ampérmetr vždy připojujeme sériově se spotřebičem M1: různé druhy baterie, měřící přístroj demonstrační, malý žákovský ručičkový, digitální m.p. P1: ukázat měření, změny rozsahů na demonstračním, školním ručičkovém, digitálním

3. U stejnosměrného zdroje napětí připojíme: + pól ampérmetru ve směru k + pólu zdroje – pól ampérmetru ve směru k – pólu zdroje 4. Měřit začínáme od nejvyššího měřícího rozsahu k nejnižšímu rozsahu M1: ukázat měřící přístroj školní, malý žákovský ručičkový, digitální m.p.

El. proud kolem nás V praktickém životě se setkáváme s těmito hodnotami proudu: - kalkulačka cca 0,2 mA Zdroje napětí kolem nás 10

- televizor cca 0,5 A

- plotýnka sporáku cca 7A