Mediální produkt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –
Advertisements

Písemnosti při organizaci a řízení firmy
Shrnutí metod obsahové analýzy, zadání závěrečných prací
Tematická a kompoziční složka literárního díla
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
TV studio FMK Univerzitní televize NEON TV. Základní informace - formální Tomáš Šula, UAAU/KVS1, KVS2 Televizní.
Rozbor uměleckého textu
Mediální gramotnost jako součást funkční gramotnosti a základní cíle mediální výchovy 2. Část prezenčního školení školitelů SIPVZ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zpravodajské hodnoty (news value, Lippman, 1922)
Mediální obsah.
Důsledky zákona o svobodném přístupu k informacím pro veřejné knihovny Bakalářská práce FF MU V Brně, Ústav české literatury a knihovnictví, kabinet knihovnictví,
1. Ekonomie jako společenská věda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Poznání publika může být motivováno různě:  Chování publika je užitečným nástrojem zpětné vazby a hodnocení vlastního výkonu.  Publikum je samo o sobě.
Sociologie zpravodajství. Frekventovaná témata zkoumání produkce zpráv výběr událostí do zpráv vztah novinářů s informačními zdroji profesní normy a jejich.
Korupce a veřejné zakázky
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Inzerát Cíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátuCíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátu.
DOPAD A VLIV MÉDIÍ.
Jaké budou dětské zprávy na ČT :D?
STRUKTURA NOVIN. STRUKTURA NOVIN Noviny se rozlišují typickou grafickou úpravou a záhlavím Na první stránce hlavní zprávy, úvodník, přehled důležitých.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Sociologie zpravodajství. Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Klíčová otázka č. 5 Mediální obraz bezdomovectví prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. (MUP, FSV UK) 26. – 27. listopadu 2014.
Věta, výpověď, promluva Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0101
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Účetní systémy na PC (MPF_USPC) 1. TÝDEN (25. – )
Publicistický styl Znaky a útvary.
Expertní panel pro GS JPD Propagace rovnosti šancí mužů a žen prostřednictvím médií - prezentace - Šance pro společnost, občanské sdružení.
D R A M A Mgr. Michal Oblouk. DRAMA Slovo odvozeno z řeckého pojmenování dráma = čin, jednání, skutek Literární dílo určené k jevištnímu provedení Divadelní.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Masmédia.
Ústřední knihovna FSS MU Zprávám z médií a tisku na stopě!
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Dana Mazancová Databáze Anopress a ČTK ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Základy mediální výchovy
Petr Fodor.
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Rozhodování jako manažerská funkce
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Sociologie pro SPP/SPR
Masová média jako mediální instituce
I. Výzkum sociálních struktur a genderová diferenciace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Oblastní zpravodajský portál
Ekonomický základ veřejné správy MP313K Úvod do studia veřejné správy 9. přednáška doc. JUDr. Petr Havlan, CSc. Definujte zápatí - název.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Edukační (výchovné a vzdělávací) cíle
Transkript prezentace:

Mediální produkt

Co je to mediální produkt? Např. výtisk novin, jednotlivý článek, konkrétní zpráva, křížovka, fotografie, záznam na kompaktním disku, televizní pořad, filmové představení, kniha, atd. Každý mediální produkt má poznatelný „obsah“ a přisuzuje se mu taky nějaký „význam“. (Jirák, Köpplová, 2007, s. 118). Je možné z typu obsahu usuzovat na účinky, které ten či onen produkt může mít na jedince, či společnost? (1954 - Seduction of the Innocent – studie Frederika Werthama).

Mediální produkt a jeho obsah: Mediální produkt je uživateli nabídnut jako jednorázově zveřejněný či opakovaně zveřejňovaný celek, je tedy vnitřně upořádaný a hierarchizovaný celek tvořený v několika vzájemmě provázaných rovinách. In Jirák, Köpplová (2007, s. 119).

Klasifikace mediovaných obsahů Podle média: obsah televizního vysílání, časopisu, novinu, apod. Podle vztahu k mimomediální skutečnosti – fiktivní a faktické. Podle převažujícího naladění: dobrodužné, akční filmy, společenské, ekonomické a politické rubriky v časopisech. Podle komunikačního cíle: informativní obsahy, přesvědčovací obsahy – jako např. reklama, relaxační obsahy – jako např. soutěže, křížovky.

Jak popsat obsah sdělení? Prvky, z nichž je obsah sestaven, Co se předvádí? a Jak se to předvádí? – pravidelnost při výběru a uspořádání a pravidla pro vytvoření celku. Mediální produkt je také výsledkem nějakých vlivů, které se na podepisují na jeho konečné podobě. Srov. Jirák, Köpplová (2007, s. 120).

Prvky, ze kterých se mediální produkt skládá: V novinách a časopisech – jednotlivé příspěvky, ty jsou organizovány do různých rubrik, stránek či jiných tematických celků. Každý příspěvek má své téma, jímž přispívá k tematickému zaměření celku. Tematické, resp. obsahové zaměření mediálních produktů je někdy pevně společensky zakotvené: např. zpravodajské příspěvky se seskupují do šesti hlavních a převažujících obsahových oblastí: (Jirák, Köpplová, 2007, 121-122):

6 hlavních zpravodajských oblastí: 1. Politika 2. Ekonomika 3. Zahraničí 4. Zprávy z domova 5. Zprávy z kultury 6. Sport Z hlediska obsahového zaměření je možné od sebe odlišovat média zaměřená všeobecně od těch specializovaných.

Pravidelnosti ve výběru a uspořádání prvků a pravidla pro vytvoření celku: Rutinizace výroby a možnost naplánování jednotlivých kroků vede ke snížení nákladů v produkci. Avšak podle Jiráka také platí, že opakování je nevyhnutelné „tam, kde se vede konkurenční boj o stejné publikum, které má rádo stejné věci“. Srov. Burton a Jirák, 2001, s. 156. Opakování se týká jak výběru zpracovaných témat, tak způsobu jejich zpracování – opakují se běžné vyprávěcí (narativní) postupy a to jak ve filmech, tak povídkách, či klasickém schématu od expozice přes kolizi, krizi a peripetii ke katastrofě.

Žánrové vzorce: Opakování způsobů uspořádání mediálního obsahu vznikají „vzorce uspořádání obsahu“- žánrové vzorce – ustálené, opakující se typy či kategorie mediálních produktů vyznačujících se společnými rysy tematickými, kompozičními či formálními zahrnujícími z hlediska obsahového: A) přítomnost podobných hlavních protagonistů a vedlejších postav, B) opakující se zápletky a situace, C) obsahové vlastnosti produktu, které vytvářejí „ikonografii“ žánru projevujících se např. v rekvizitách (Burton a Jirák, 2001, s. 160)

Použitá literatura: JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. BURTON, G., JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Brno : Barrister & Principal, 2001.