AGILE APPROACHES Jiří Svoboda Projektový underground, čtvrtek 4.10.2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KAM TY JDEŠ, JÁ JDU Where you go, I'll go KDE TY SEŠ JÁ JSEM, Where you stay, I'll stay KAM SE HNEŠ, SE HNU When you move, I'll move ZA TEBOU PŮJDU… I.
Advertisements

1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Present Simple and Continuous
Kdo to udělal? Who did it?. Proč to udělal? Why did he do it?
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Copyright, © Eurist s.r.o. EKRK goes Europe Strategy Concerning the European Union and the position of Real estate brokers presented by: Matthieu.
Novinky ze zahraničí IVIG 2008
Evoluce Katalýza. © 2011 Nature Publishing Group. Published by Nature Publishing Group.2 Figure 1 Rapid evolutionary innovation during an Archaean.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Transistor stage with common emitter Worked out: Bc. Chumchal.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_19_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Shopping VY_22_INOVACE_36 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Počítačová grafika pro inženýry - CAD systémy pro DTP - znaky, stránky, dokumenty, tisk, osvitové jednotky pro manažery - obrázky, interpretace pro autory.
ERP Basic and very simplified Principle (item and value entries and related G/L Entries) J.Skorkovský, KPH,ESF MU Brno.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_05_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Další vývoj IT v EU – CCN2 – IT Master Plan Národní vývoj - předpoklad.
Tutorial :Mechanic - electrician Topic: Electrical measurements the 2nd. Year Performance measurement DC, AC 1f Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Pokrok v realizaci OPPP Progress of the OPIE implementation hotel Yasmin Monitorovací výbor RPS CSF Monitoring Committee 15. června
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Integrated Development Environment datové modely pro SharePoint Michal Černík.
Elektronická učebnice - II
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Practical experience with implementation of GMP + B4.1 system Miloslav Válek The association of road transport operators ČESMAD BOHEMIA.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Čím pojedete na dovolenou ? Co takhle autíčkem ?.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Astable multivibrator Worked out: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions of time VY_22_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
* Terms * Basic means of transport * Pros & Cons.
Daily problems in the job Npor.Konvalinka Petr. Glossary Mobbing - sesypat se Mobbing - sesypat se Bullying - šikana, šikanování Bullying - šikana, šikanování.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Setkání uživatelů SFX Statistické reporty SFX.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Přejít na první stránkuLONDON Test yourself by Ludmila Lukavcova double-decker.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_08.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, prosinec 2013.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
ROLE TRADE MARKETINGU....
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
All About Friends
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Critical thinking Critical thinking is a general term that covers all thinking processes that strive to get below the surface of something: questioning,
Extruder Operator Operates extruder to form thermoplastic Polypropylene, PVC & Polyethylene sheets by performing the following duties. Essential Duties.
Aristotle’s Three Ways to Persuade
How Does the Xenopus laevis Embryonic Cell Cycle Avoid Spatial Chaos?
Congratulations! The members of your club have chosen You to lead them to accomplish a set of goals.
Foreign Travel using Federal Funds
TREASURE MAP Grade 3/4 – Term
Ticker Symbol Personal Finance Lab.
CONCLUSIONS AND RECOMMENDATION
Observations: Team Dynamics
Transkript prezentace:

AGILE APPROACHES Jiří Svoboda Projektový underground, čtvrtek

History and present situation  Formulation of Agile manifesto in Utah (USA), 2001  Initially focused on software development  Reasons:  Project failures  Changes always mean problems  Dissapointed and not motivated developers

Agile manifesto values  Individuals and interactions over processes and tools  Working software over comprehensive documentation  Customer collaboration over contract negotiation  Responding to change over following a plan

The principles: Human factor orientated I  Our highest priority is to satisfy the customer through early and continuous delivery of valuable software.  Business people and developers must work together daily throughout the project.  The most efficient and effective method of conveying information to and within a development team is face-to-face conversation.  Agile processes promote sustainable development. The sponsors, developers, and users should be able to maintain a constant pace indefinitely.

The principles: Human factor orientated II  Build projects around motivated individuals. Give them the environment and support they need, and trust them to get the job done.  At regular intervals, the team reflects on how to become more effective, then tunes and adjusts its behavior accordingly.  The best architectures, requirements, and designs emerge from self-organizing teams.

The principles: The rest  Welcome changing requirements, even late in development. Agile processes harness change for the customer's competitive advantage.  Deliver working software frequently, from a couple of weeks to a couple of months, with a preference to the shorter timescale.  Working software is the primary measure of progress.  Continuous attention to technical excellence and good design enhances agility.  Simplicity - the art of maximizing the amount of work not done - is essential.

The benefits of going agile Strong product and business needs orientation Changes are welcome due to iterative approach Gaining experience is very fast Common sense Fast delivery Simplicity

Which projects are suitable for agile approach?  When it is necessary to deliver the product asap even with limited functionality  The project duration is weeks or months  The scope is unclear and requirements are changing over time  Projects in open and flexible company environment  Colocated teams up to 10 members

Success factors for using agile  Well structured team  Common vision  Ongoing team dynamic and social interactions monitoring  Cooperation support  Workplace without barrierrs  Rest zones  Information clarity and openness

Risky conditions for going agile  Very large systems with complex architecture  Long term projects with the delivery at the end  Rigid company culture  Workers resistance to change  Low management support  Large teams

Most common agile methodology VersionOne research (2011 )

Agile project management I  The shift of the project manager role to the role focused on team management based on:  leadership  motivation  couching  team development  working with team dynamics and social interactions  visions.

Agile project management II

Otázky k diskuzi I  V čem vlastně může agilní metodika pomoci a není to spíše jen novy módní buzzword?  Dokáží se principy agilního řízení aplikovat i na nevývojářské IT projekty (například Implementace ERP, infrastrukturní projekty atd.) a jaký to přináší užitek?  Jaké typy projektů jsou pro scrum ne/vhodné?

Extreme programming (XP)  Author: Kent Beck, 1999  Uses well known principles of software development but in extreme way  Team size: 2-10 members The most important is the orientation to source code and common sense!

XP Fundamentals  Values  Simplicity  Communication  Feedback  Courage  Project constraints  Quality  Time  Costs  Scope

XP Overview  Plus:  Short Iterations  Ongoing implementation and integration  Quick learning and knowledge sharing  Cons  High quality human resources needed  Too much of originality at the beginning  Limited project size  Limited team size

SCRUM Development Process  Klepnutím lze upravit styly předlohy textu.  Druhá úroveň  Třetí úroveň  Čtvrtá úroveň  Pátá úroveň Monthly sprints  Demo version Everyday Stand Up meetings Product backlog Sprint backlog

SCRUM Project roles  Product Owner  Responsible for Product backlog  Represents customer  SCRUM master  Similar role as Project manager  Ensure the right use of SCRUM principles  Team couching and leading  Possibility of certification  Team  Optimal size 7±2  The structure could be changed after the sprint  There is always concrete code owner

SCRUM Requirements specification  Product backlog  Ground and structures specification  Contains user stories (ID, priorities, estimates…)  The owner is Product Owner, he sets priorities  More teams can work with it  Is changing in time  Sprint backlog  List of deliverables for the current sprint  Priorities  Estimates

SCRUM Planning  Sprint planning meeting  sprint backlog + goal  Before start of each sprint  limit 4 (stage What) + 4 (stage How) hours Output: sprint backlog + sprint goal  Sprint review meeting  Control point of new developed functionality  Demo Presentation to stakeholders  limit 4 hours  Sprint retrospective  Sprint assessment  lessons learned

SCRUM - Estimations  Planning poker  Each team member estimates the needed effort for single tasks. If there is too big variance, the discussion starts.  Each team member hiddenly takes the card with points and after that all cards are turned up in one moment

SCRUM – Monitor and control  Daily scrum (standup) meeting  Regular time  Duration: 15 minutes  Everyday questions:  What I worked on in last 24h  What I will do next 24h  What are the blocking points  The finished tasks/stories are moved to done status  Sprint burndown  Work progress overview  Product burndown  The product progress overview

SCRUM - Velocity

SCRUM - Demo  Meeting for showing the results to Product Owner (PO)  PO can see the product and can request changes in Product Backlog for next sprints  Anybody can join the meeting.

SCRUM - Overview  Advantages  Quick product delivery  Quick reaction to changes  High team performance  The universal framework  Effective team work support  Cons  Not for big projects?  Smaller teams (…or SCRUM of SCRUMs)  High demands on human resources  Overhead for tiny projects

Extrémní projektové řízení I. (Doug DeCarlo) 27 Tři základní myšlenky:  To, co je neznámé a nepředvídatelné se musí řídit jinak než známé a předvídatelné,  Mise projektu je podporována motivací a důvěrou klíčových účastníků projektu,  Nejde jen o metodologii, jde o ucelený přístup, který je:  holistický – je založen na integraci určitých hodnot, technik a postupů, které musí být integrální součástí celkového přístupu zúčastněných,  humanistický – úspěch projektu a kvalita života se nedá oddělit, demoralizovaný tým přináší špatné výsledky,  zaměřený na lidi – důraz na dynamiku, komunikaci, interakce mezi účastníky projektu,  zaměřený na byznys – projekt především dodává přínos byznysu,  zaměřený na realitu – snažit se přimět realitu, aby se vešla do projektového plánu, nemá smysl, je nutné pracovat s konstantními změnami a nepředvídatelností.

Extrémní projektové řízení II. 28 Charakteristika extrémních projektů:  jsou nepředvídatelné, míra chaosu a nejistoty je velmi vysoká,  vyžadují rychlost a inovaci – produkt musí být dodán velmi rychle, cíl projektu se může v průběhu měnit, tak jak se změnili vnější podmínky,  plánování „just in time“ – plán se musí rychle měnit s tím, jak se mění okolnosti a musí být měněn odzdola – přímo projektovým týmem. Projekt je samostatný ekosystém ovlivňovaný:  externím prostředím – např. změny v technologiích, legislativě, dodavatelích, preferencích zákazníků,  interním prostředím – kvalita myšlení, emocí a interakcí obklopující projekt, očekávání a celkový přístup k projektu,  projektovým manažerem, který musí šířit pozitivní přístup k projektu u všech účastníků a řídí vztahy - vyjednávání, politické a sociální schopnosti,  technickým projektovým manažerem, který dodává samotný produkt.

Diskuze II  Jak efektivne a prakticky aplikovat agilni metodiku, abych spise tym neotravil - jak "priohnout" k praktickemu vyuziti (manazerska novota nemusi byt to nejlepsi pro tym)?  Jak zafixovat budget v agilni metodice, kdyz se vsechno rychle meni, ale penize byvaji odsouhlaseny fixni a rovnez tak terminy pro dodavku?  Jak stanovuji cile projektu, rozpocet apod., když toto se vlastne rozkryva az v jednotlivých iteracích…?  Jaký je vztah "agilního řízení" ke stylům řízení, které známe z ekonomické teorie?  U jinak standardniho waterfall projektu je cast dodavky vedena agilne. Waterfall i agilne vedene aktivity probihaji v urcitem obdobi paralelne a mohou se vzajemne ovlivnovat. Jak co nejlepe tyto aktivity sladit, resp. jak by mela byt nastavena komunikace/interakce mezi TPM, PO, SM …?

Diskuze III  Jaké jsou rozpory agilních metodik s metodikami P2 a PMI?  Nepřináší s sebou agilní způsob řízení více neutilizovaných hodin? (denní meetingy, retrospektiva,..)?  Jak postupovat, pokud bych na projektu chtěl scrum využít?  Pro jake typy projektu vnímají kolegove agilni rizeni jako optimální. Zejména s ohledem na rizeni scope, budgetu a casovani.  Existují nějaké specializované řídící nebo i programátorské nástroje, které agilní řízení (programování) podporují?  Stav používání agilních metodik v ČR?  Do jaké míry lze kombinovat tradiční a agilní techniky?  Pro jaké oblasti projektového řízení se hodí nejvíce agilní technika?  Jak se vyrovnat s dokumentací při použití metodiky SCRUM?

Děkuji za pozornost 31  Kontakt: