Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

TEPLO DALŠÍ FORMA ENERGIE.
Termodynamika řešená úloha Petr Machálek.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
KALORIMETR.
Látkové množství - procvičování
Látkové množství VY_32_INOVACE_G1 - 05
Látkové množství v úlohách Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G1.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 17.
Stupnice teplot - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C2 – 08.
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 20.
ZÁVISLOST RYCHLOSTI NA ČASE
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 13.
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 08.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 07.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 09.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 31.
VY_62_INOVACE_A1 – 28 Složené úrokování © Petr Špína 2012.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 30.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 25.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Hmotnostní zlomek a koncentrace roztoku
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 07.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
Tepelné jevy.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_686.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_685.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 26.
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
VY_32_INOVACE_C Jednotky - elektřina - © Petr Špína 2012.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 12.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 12.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 16.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 09.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
Třída 3.A 17. hodina.
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15

Kalorimetrická rovnice - procvičení - VY_32_INOVACE_C2 – 15 Kalorimetrická rovnice - procvičení - © Petr Špína 2012

Tato prezentace je určena k procvičení tvých dovedností v zacházení s kalorimetrickou rovnicí. Prezentaci ovládej klikáním na modré obdélníky s textem a na tlačítka: Ať ti to jde!

2 litry vody … 20 °C půl kilogramu brambor … 20 °C, měrná tepelná kapacita jako voda čtvrt kilogramu slaniny … 80 °C měr. tep. kapacita … 2000 J / kg.°C vařič nezapnut Jakou výslednou teplotu má směs slaniny a vody?

pozorné čtení převod do zápisu s veličinami vyhledání vzorce dosazení do vzorce výpočet výsledek s jednotkou odpověď diskuze

voda m1 = 2 kg t1 = 20 °C c1 = 4200 J / kg.°C slanina m2 = 0,25 kg t2 = 80 °C c2 = 2000 J / kg.°C směs t = ? vzorec výsledky

200 g hranolků … 70 °C měr. tep. kapacita … 3200 J / kg.°C 150 g omáčky … 10 °C měr. tep. kapacita … 2500 J / kg.°C Jakou výslednou teplotu má směs hranolků a tatarské omáčky?

hranolky m2 = 0,2 kg t2 = 70 °C c2 = 3200 J / kg.°C omáčka m1 = 0,15 kg t1 = 10 °C c1 = 2500 J / kg.°C směs t = ? vzorec výsledky

100 g kečupu … 20 °C měr. tep. kapacita … 4000 J / kg.°C 150 g omáčky … 10 °C měr. tep. kapacita … 2500 J / kg.°C Jakou výslednou teplotu má směs kečupu a tatarské omáčky?

kečup m2 = 0,1 kg t2 = 20 °C c2 = 4000 J / kg.°C omáčka m1 = 0,15 kg t1 = 10 °C c1 = 2500 J / kg.°C směs t = ? vzorec výsledky

50 litrů teplé vody … 55 °C měr. tep. kapacita … 4200 J / kg.°C 10 litů studené … 15 °C Jakou výslednou teplotu má voda ve vaně?

teplá m2 = 50 kg t2 = 55 °C c2 = 4200 J / kg.°C studená m1 = 10 kg t1 = 10 °C c1 = 4200 J / kg.°C směs t = ? vzorec výsledky

Řešení 1 23 °C 2 48 °C 3 15 °C 4 48 °C Jdi na 1 Jdi na 2 Jdi na 3

Kalorimetrická rovnice Q1 = Q2 c1 . m1 . (t – t1) = c2 . m2 . (t2 – t) 1 2 3 4