VY_32_INOVACE_2C3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Advertisements

Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_7C6 OddílY výhody použití.
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
VY_32_INOVACE_1C2 FUTURISMUS.
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Pop-art 2.polovina 20. století.
Sdružení Devětsil a jeho podoby
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
VY_32_INOVACE_2A8 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř.
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
Po stopách kontroverzního výtvarníka v Praze
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
National parks in the USA
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Základní pojmy grafiky
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
VY_32_INOVACE_2B16 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Rok 1968.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
Německá otázka. Stavba berlínské zdi
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
What is Easter? VY_32_INOVACE_3B6 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Věra Dundálková.
OP – ART Optical art Optické umění
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
POP ART.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_2C3

Co je pop art? umělecký směr reaguje na převládající abstraktní expresionismus je ovlivněn hudbou a komerčním uměním přejímá motivy i techniky z předmětů každodenní potřeby inspiruje se velkoměstskou kulturou a jejími vizuálními projevy (fotografie, film, reklama, komiksy).

Kde a kdy vznikl? v polovině 50. let, vrcholil v 60. letech 20. století hlavní centra byla Londýn a New York termín pop art byl poprvé použit anglickým uměleckým kritikem Lawrencem Allowayem v roce 1958 k popisu obrazů zachycující poválečný konzumní styl života počátky britské větve pop artu jsou spojeny s londýnskou skupinou Independent Group, tvořenou mimo jiné Richardem Hamiltonem a Eduardem Paolozzim

Hlavní rysy používání velkých formátů zářivé nebo naopak mdlé barvy nová ikonografie (Kristus na kříži, Panna Marie) různé výtvarné techniky - asambláže, redymade, koláž, sítotisk, fotografie

Kde se pop art projevil? obchodní reklamy komiksové seriály prvky masové kultury

Životní styl - označoval se jako popping - byl to určitý druh oblékání, střihu vlasů, grafického designu a životní pocit všeobecně

Hlavní představitelé Richard Hamilton (1922 – 2011) - koláž ,, Co vlastně dělá naše dnešní příbytky tak odlišnými a sympatickými“ - vystavena v Londýně 1955 stala se programovým obrazem pop artu obrazy a koláže měly odrážet nově objevený smysl pro moderní velkoměstskou, sociologickou a průmyslovou skutečnost

Just What Is It That Makes Today's Home So Different, So Appealing? (1956, Collage, Kunsthalle Museum, Tübingen, Germany) http://www.fotopedia.com/items/flickr-248079442 (19.2.2013)

nejrozporuplnější a nejslavnější osoba pop artu Andy Warhol (1928 – 1987) nejrozporuplnější a nejslavnější osoba pop artu Využívá techniku serigrafie (sítotisk) Sestavuje obrazy s jedním motivem vedle sebe, dokazuje tím zmechanizování, jež je vlastní modernímu světu Obrazy: Campbbelova polévka, cyklus Marilyn Monroe, Mao                                         

http://rue.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:In_the_style_of_Andy_Warhol.jpg (19.1.2013)

Roy Lichtenstein (1923 – 1997) - americký umělec, malíř a sochař - s Andy Warholem patřil k hlavním představitelům pop artu - obraz Spící dívka (Sleeping Girl) - významný tvůrce komiksu

Roy Lichtenstein work on exhibit at the Art Institute of Chicago http://www.flickr.com/photos/blujasmine02/7923793528/sizes/l/in/photostream/, autor : irishmexi (19.2.2013)

Závěr Pop art otevíral umění běžným lidem, se svými jednoduchými a otevřenými díly nebyl nijak složitý či hluboce duchovní jako abstraktní expresionismus. Popularizoval jinak elitářské umění, zdůrazňoval kýčovitost a barevnost obyčejna, byl vírou v ironii i moci image

Zdroje wikipedie.cz www.executioner.blog.cz http://www.artmuseum.cz/umelec.php?art_id=555 PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění. Sokolov: O.K. – Soft, 1993

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_2C3 Jméno autora: Mgr. Eva Stejskalová Název práce: Pop art Předmět: Dějiny umění, ČjL Ročník: 4. Časová dotace: 35 min. Vzdělávací cíl: rozpoznat a umět charakterizovat hlavní znaky pop artu, dokázat poznatky využít v předmětech český jazyk a literatura a dějepis, pochopit historický kontext Poznámka: mezipředmětové vztahy – dějepis, český a literatura Inovace: PC, dataprojektor, internet Datum vytvoření: 22. 3. 2013