Dramatické a pohybové činnosti v Mš Dramatika a pohyb v Mš Praxe Zkušenosti
Dramatika pomáhá rozvíjet fantazii, projev, odvahu, otevřenost, sebedůvěru a je také skvělým pomocníkem při stmelování kolektivu. Pohyb je pro dítě přirozenou aktivitou, tudíž cokoli založeného na pohybu dětem jen prospívá a zároveň dokáže zaujmout a pobavit. V Mš by pohybové činnosti nikdy neměly chybět.
Praxe - Mš Vrčeň, zima 2011 - Třída včeličky + medvídci - počet dětí do 20, o poledním klidu do 8 V průběhu praxe jsem se zaměřila hlavně na: Aktivity s předškoláky, kteří nespí po obědě → možnost pracovat s dětmi individuálněji → výhoda školky, kde je na třídě k dispozici více učitelek → možnost pracovat s náročnějšími úkoly → výhoda ve smíšené třídě
Zrcadlo Každé dítě si najde jednoho kamaráda. Chytí se za obě ruce tak aby stáli obličejem k sobě. Pustí se a každý udělá dva kroky dozadu. Jedno dítě se pomocí zaříkadla proměňuje v zrcadlo. Druhé dítě zůstává člověkem a do zrcadla se dívá. Zrcadlo má za úkol přesně opakovat jeho pohyb.
Loutky Jde o dosti náročnou hru, která se dá hrát s dětmi v omezeném počtu, hlavně kvůli bezpečnosti a radosti ze hry. Děti utvoří dvojice, jedno z dětí je začarováno v loutku, druhé dítě zůstává člověkem a je majitelem loutky a pohybem ruky, ketrou má nataženou před sebou ji "ovládá". Majitel loutky musí bát na svou loutku moc opatrný a nedělat nic, co by jí mohlo být nepříjemné. Loutka má za úkol nespustit z očí ruku, jež ji spojuje neviditelným provázkem, a dodržovat stále stejnou vzdálenost, ať už jde ruka kamkoli.
Proměny Tuhle hru má kouzelník ze všech nejraději. Proměny v různá zvířátka pomocí zaříkadla (kouzelník je z počátku vždy učitelka) to je opravdová zábava! Děti se volně pohybují po prostoru, na zvolání slova „štronzo“ „zkamení“, a kouzelník je změní zaříkadlem na něco jiného. Je na fantazii dětí, jak ztvární zvířata nebo rostliny, ve které je kouzelník promění.
Pohádka Učitelka vypráví pohádku, tím tvoří prostor pro obrazy které vytvářejí děti. Obrazy odděluje slovem „štronzo“. Děti chodí po místnosti, nebo sedí a ztvárňují začátek pohádky. Děti se samy rozhodnou jakou postavu teď ztvární.
Děkuji za pozornost Řehořovská Michaela Mš p. 3