Trendy ve vývoji podílů tiskových technik v polygrafickém průmyslu studie pro členy Svazu polygrafických podnikatelů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
Advertisements

Inovace předmětu Grafika na PC
Černoch Michal Školoudová Lenka
Souborný katalog SKAT a elektronické informační zdroje z dílny firmy LANius s.r.o. Ing. Jiří Šilha.
Nový koncept odpadového hospodářství moderních producentů odpadu (logistických areálů, průmyslových firem, obchodních center, apod.)
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
1 Sdružení EPS ČR Pěnový polystyren (EPS) pro stavebnictví Ing. František Vörös konzultant Sdružení EPS ČR reprezentant Plastics Europe ČR
Proč recyklovat vozidla s ukončenou životností - autovraky? Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Pavla Chlebounová 3MA381. Webové stránky Internetový obchod Internetová reklama Tištěná propagace.
Přídavná zařízení.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Zkvalitnění elektronických služeb Univerzitní knihovny ZČU PhDr.Miloslava Faitová Tematický okruh: E/a.
Systémy tisku CTP a CTF semestrální práce
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Nově vzniklá firma v oblasti polygrafie  Založena v roce 1997 dvěma společníky  Disponuje ryze českým kapitálem vytvořeným.
AKCENT TISKÁRNA VIMPERK S.R.O. Jan Syrovátka Jiří Hradský.
Počítačová grafika - úvod
S námi máte informační předstih!
TISKÁRNY VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC.
Spotřební materiály Bezpečnostní prvky
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
ARMOR Tiskové kazety nové generace. Představení skupiny ARMOR a společnosti ARMOR s.r.o. Skupina ARMOR - vznik 1922 ve Francii (Nantes) - dnes 16 obchodních.
BUSINESS MEDIA CZ. Přejmenovali jsme se – (dříve Springer Media) a nyní jsme Business Media Nový majitel vydavatelství – GMT Partners GMT Partners je.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Program Czechinvestu pro II. fázi rozvoji klastru v rámci Operačního programu průmysl a podnikání MPO plánované období dotace pro klastr 3 -
Situace na trhu s masem v ČR a EU Miluše Abrahamová Pavel Froněk VÚZE Praha.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Sdílená katalogizace po pěti letech provozu Ing. Jiří Šilha,
Fiktivní firma OLYPRINT, spol. s r. o. ...víc než jen tisk.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Ing. Petra Vávrová PhD. Tereza Kašťáková Ing. Magda Součková
Tvorba dokumentů – kritéria Obsah a forma –aktuálnost a správnost informací, variabilní data, –forma adekvátní příjemci, estetika, –účelná struktura, členění.
 KBA, Willeke, Print Fórum Praha 2007 KBA-QualiTronic Inspekční systém kontroly archů, označování makulatury a vytříďování archů.
Získáváme fotografie pro práci Odkud a jak…. Kde se používá počítačová grafika tiskoviny – časopisy, noviny, knihy, letáky reklama – billboardy, propagační.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Vy_32_INOVACE_ZB04_1864TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/ / Číslo projektu:Rozvoj.
ANALÝZA ODVĚTVÍ JAZYKOVÝCH SLUŽEB Martina Pelešková 16. prosince 2009 Generální ředitelství pro překlady Evropská komise.
Internetová reklama a reklama pro internetové stránky Školení Market Express.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Vlastnosti papíru Obecné vlastnosti:
Vytvořil Nick Guláš a 9.A. Dne 20. června 2013 jsme navštívili grafické studio RUDI, které se nachází v našem městě. Cílem naší exkurze bylo zjisti, jakým.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU Výsledky řešení: Ostrava doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Problematika využití papírových obalů Lukáš Lehovec TTZO 2007/2008.
Typologická matice tisku podle jeho zaměření a cílových skupin čtenářů
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_19. TISK Z VÝŠKY  tisknoucí místa jsou na tiskové formě vyvýšena nad úroveň míst netisknoucích  jako způsob tisku.
POKART spol. s r.o. provozovna: POKART spol. s r.o. Holešovská Holešov.
IPS Informační a poradenské středisko pro volbu povolání a změnu zaměstnání Ing. Ivana Šatrová.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Studijní obor AUTOMATIZACE a ŘÍDICÍ TECHNIKA Bc.Ing. Bc. a navazujícího Ing. studijního programu Chemické a procesní inženýrství PROČ? Automatizace a řídicí.
FINANČNÍ GRAMOTNOST VÝROBA BANKOVEK. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
SR pro polygrafii, média a informační služby
Výchova k občanství 7.ročník
POKART spol. s r.o. provozovna: POKART spol. s r.o. Holešovská 1677
Polygrafický seminář Tiskáren Havlíčkův Brod, a.s.
Akcent tiskárna Vimperk s.r.o.
ČESKá polygrafie v kontextu Evropy.
Principy inovace.
Environmentální Profil
Transkript prezentace:

Trendy ve vývoji podílů tiskových technik v polygrafickém průmyslu studie pro členy Svazu polygrafických podnikatelů

Struktura tiskových technik dle ISO platné od roku 2006

Průmyslové tiskové techniky 2010

 Digitální tiskInformace  FlexotiskObaly  OfsetInformace Obaly  HlubotiskInformace (ilustrační hlubotisk) Obaly Zaměření průmyslových technologií tisku 2010

 Informace – čtyřbarvotisk, jednobarevný tisk  Reklama (i personalizovaná) - např. s obchodní korespondencí  Prospekty (i personalizované)  Návody (i personalizované) – například automobily  Personalizované informační systémy pro počítačové zpracování  Velkoplošná reklama – etikety, plakáty, billboardy  Knihy (i personalizované) - malé náklady, dotisky Digitální tisk

 Obaly  archový - etikety (např.) - velký podíl přímých barev - kartonáž (kartony, skládačky) - velký podíl přímých barev  Informace  archový - reklama, prospekty, knihy, návody, plakáty - podíl přímých barev - podíl tisknutelný digitálním tiskem  Heatset- prospekty, katalogy, periodika… - čtyřbarvotisk, velké náklady  novinový tisk- noviny, prospekty - podíl přímých barev, čtyřbarvotisk, velké náklady - podíl v budoucnosti tisknutelný digitálním tiskem Ofset

 Obaly  Etikety - malé až velké náklady, - velký podíl přímých barev - podíl tisknutelný digitálním tiskem  Flexibilní obaly - plastové, vícevrstvé, papírové - velký podíl přímých barev  Kartonáž - kartony - skládačky - velký podíl přímých barev  Pro všechny segmenty platí nutnost fyzikálních a chemických odolnosti tiskových barev aplikovaných na tiskovině. Tedy nikoliv pouhá schopnost tiskové barvy být aplikována na vybraný, či k tomu účelu speciálně sloužící potiskovaný materiál. Flexotisk

 Obaly  Etikety - velké náklady, - velký podíl přímých barev  Flexibilní obaly - plastové, vícevrstvé, papírové - velký podíl přímých barev - fyzikální a chemické odolnosti barev na tiskovině  Informace  Ilustrační - katalogy, periodika… - čtyřbarvotisk, velmi velké náklady Hlubotisk

 Informacepřímé barvy  Etikety- již jen speciální (včetně štítků) - část se již tiskne digitálním tiskem  Plakáty - již jen speciální -část se již tiskne digitálním tiskem  Obtisky - speciální a převážně přímé barvy Sítotisk

 Porovnání vývoje v ČR za 2009 a 2010 dle statistiky CZ-NACE

do digit.t.  Novinový tisk *1 364**  Ofset *4 578**  Flexo a hlubotisk  Digitální tisk 779** 6 721**  Celkem  Podíl ofsetu *  Ofset % 61,5% 35%* Franko Romano Prognóza na 2020 podíl ofsetu na 35%

 Digitální tiskInformace  FlexotiskObaly – velký podíl přímých barev, používání barev se speciálními aplikačními odolnostmi a tisk specialit.  OfsetInformace Obaly – velký podíl přímých barev  HlubotiskInformace (ilustrační hlubotisk) – velké náklady Obaly - velký podíl přímých barev, používání barev se speciálními aplikačními odolnostmi a velké náklady. Zaměření průmyslových technologií tisku 2010

 Novinový tisk  Digitální tisk 500*(-15% z novin. tisku)  Nová média (nárůst nad tisk)  Ofset  Digitální tisk 1 800* (-20% z ofsetu)  Flexo a hlubotisk  Digitální tisk 779* 3 079*  Celkem  Podíl ofsetu  Ofset % 61,5% 53% Prognóza na 2020 vycházející z možnosti převzetí reálného podílu tisku informací

 Novinový tisk  Digitální tisk 500*(-15% z novin. tisku)  Nová média (nárůst nad tisk)  Ofset  Digitální tisk 1 800* (-20% z ofsetu)  Flexo a hlubotisk  Digitální tisk 200* (část etiket a kartonáže)  Digitální tisk 779* 3 279*  Celkem  Podíl ofsetu  Ofset % 61,5% 53%  Podíl digitálního tisku z celku 16% Prognóza na 2020 doplněná o možnost převzetí podílu tisku obalů

 V tržbách podle statistiky CZ-NACE není propad znát i při poklesu nákladů titulů novinového tisku.  Pokles nákladů vytištěných titulů o cca 20-30% za poslední roky  Informace v novinách = v médiích (TV…) = na internetu  „Globalizace“ obsahu – zajímavost obsahu pro „čtenáře“ je znázorněna například na následující stránce. Pokles v objemu novinového tisku

 V tržbách podle statistiky CZ-NACE není propad znát i při poklesu nákladů titulů novinového tisku.  Pokles nákladů vytištěných titulů o cca 20-30% za poslední roky  Informace v novinách = v médiích (TV…) = na internetu  „Globalizace“ obsahu – zajímavost obsahu pro „čtenáře“  Zajímavost informací - vydavatelství  Vydavatelství – většinou tiskne ve vlastní tiskárně. Pokles nákladů titulů v důsledku zajímavosti informací, ne v důsledku změny technologie tisku.  Část která bude přecházet do digitálního tisku bude přímo úměrná poklesu nákladů tištěných titulů v důsledku zajímavosti poskytovaných informací, ale zůstane ve vydavatelství – tiskárně. Pokles v objemu novinového tisku

 Archový ofset  V důsledku standardizace – přímý přesun do jiné, cenově výhodnější a kvalitativně standardizované zeměpisné oblasti.  Část, která bude přecházet do digitálního tisku může při zajištění standardizované kvality zůstat v dané firmě  Heatset  V důsledku standardizace – přímý přesun do jiné, cenově výhodnější a kvalitativně standardizované zeměpisné oblasti.  Přesun produkce určitého titulu do ilustračního hlubotisku mimo ČR (v minulosti) neznamená s poklesem nákladu titulu automaticky návrat tisku titulu do tiskárny v ČR. Poklesy v objemech ofsetu

 Jsou realizovány v důsledku nárůstů spotřeby a tím i nárůstu objemu tisku obalů  Zvyšování „zajímavosti“ kvality obalů v důsledku tisku etiket a obalů novými technologiemi – UV…  Přesun podílu do digitálního tisku zčásti již probíhá používáním digitálních tiskových jednotek a celých digitálních tiskových strojů v existujících tiskárnách. Nárůsty ve flexotisku

 Obalový hlubotisk  Jsou realizovány jak v důsledku nárůstů spotřeby a tím i nárůstu objemu tisku obalů, tak i v důsledku zvyšování „zajímavosti“ kvality tisku.  Ilustrační hlubotisk  Přebíral dříve části heatsetové produkce, nyní se tyto tituly z části vrací do heatsetu. Nárůsty v hlubotisku

 Přesun z klasických technologií do digitálního tisku neznamená zánik daného segmentu výroby či výrobků.  Ztráta zajímavosti informací má za důsledek pokles objemů výroby daných titulů (obzvláště novin) a tím se možnost přesunu do digitálního tisku urychluje.  Nedodržování standardizované kvality tisku (jak ofsetu tak digitálního tisku) má za následek přímý přesun do jiné, cenově výhodnější a/nebo kvalitativně standardizované zeměpisné oblasti = přímou ztrátu zakázek. Očekávání

 Děkuji za pozornost  Ing. Zdeněk Paseka  Pro Svaz polygrafických podnikatelů