TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Deduktivní soustava výrokové logiky
Advertisements

POZNÁMKY ve formátu PDF
Výrok a jeho negace.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
POZNÁMKY ve formátu PDF
KOMBINACE S OPAKOVÁNÍM
POZNÁMKY ve formátu PDF
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
STEREOMETRIE metrické vlastnosti
POZNÁMKY ve formátu PDF
Booleova logika(algebra)
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
POZNÁMKY ve formátu PDF
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
POZNÁMKY ve formátu PDF
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_764 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Složené výroky Autor:Mgr. Petr Vanický kód.
Semafor je rozbitý: Semafor není rozbitý:. Semafor je rozbitý: Semafor není rozbitý:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Negace složených a kvantifikovaných výroků
EKVIVALENCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POZNÁMKY ve formátu PDF
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výroková logika (analytické myšlení, úsudky)
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Výroky, negace, logické spojky
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
KONJUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Základní logické spojky.  Výrokem rozumíme každé tvrzení tedy (oznamovací větu), o kterém můžeme rozhodnout zda je pravdivé či nikoliv.  Je-li pravdivé.
MOCNINY s přirozeným exponentem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Nerovnice v podílovém tvaru
ZÁKLADNÍ POJMY VÝROKOVÉ LOGIKY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Výroková logika.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Soustava kvadratické a lineární rovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
8. Složené výroky - implikace (výklad)
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
LIMITA FUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR POZNÁMKY ve formátu PDF.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
POZNÁMKY ve formátu PDF
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
POZNÁMKY ve formátu PDF
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
BINÁRNÍ KŘÍŽOVKY.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Transkript prezentace:

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR IMPLIKACE Mgr. Martina Fainová

IMPLIKACE Implikace výroků je spojení výroků, první výrok je předpoklad, druhý tvrzení. Výsledkem je opět výrok. Značení : Výroky: A, B Implikace: A  B

Implikace - příklady A: Prší. B: Nesvítí slunce. A  B: Jestliže prší, pak nesvítí slunce. C: Číslo 8 je sudé. D: Číslo 8 je dělitelné dvěma. C  D: Je-li číslo 8 sudé, je dělitelné dvěma. V1: Přijde Petr. V2: Přijde Zdeněk. V1  V2: Když přijde Petr, přijde i Zdeněk.

Tabulka pravdivostních hodnot 1 Implikace je pravdivý výrok, právě když nenastává případ, že A je výrok pravdivý a zároveň B je výrok nepravdivý.

Negace implikace (A  B)´ = A  B´ !! Negací implikace je konjunkce předpokladu a negovaného tvrzení. Příklad: V: Jestliže nemluvím, pak pracuji. V´: Nemluvím a nepracuji.

Cvičení: Utvořte negaci daných implikací: V1: Není-li v pokoji dost světla, nerýsuji. V2: Jestliže bude pršet, půjdu do kina. V3: Je-li vozovka osvětlena souvisle a dostatečně, pak nejede řidič s rozsvícenými dálkovými světly. V4: Je-li dané číslo sudé, pak je dělitelné dvěma. V5: p      p V6: Má-li  všechny vnitřní úhly shodné, je rovnostranný.

Obměna a obrácení implikace Pozn.: Pořadí výroků NELZE u implikace měnit. implikace: A  B obrácená implikace: B  A obměna implikace: B´  A´ Příklad: Implikace : Jestliže nemluvím, pak pracuji. Obrácená implikace: Jestliže pracuji, pak nemluvím. Obměna implikace: Jestliže nepracuji, pak mluvím.

Implikace a obrácená implikace A  B B´  A´ 1 Poznámka: Implikace a její obměna jsou shodné výroky

Cvičení: Utvořte negaci, obměnu a obrácenou implikaci (označte také pravdivostní hodnotu): V1: Je-li ke koupi čerstvé ovoce, pak nekupuji kompoty. V2: Má-li  dvě strany shodné, je rovnoramenný. V3: Je-li číslo dělitelné 6, pak je dělitelné také 3. V4: Když mám hlad, jsem nevrlý. V5: Nejsou-li přímky v rovině , jsou různoběžné. V6: Je-li x - x = 0, je x < 0.