Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_4_MÍROVÁ KONFERENCE V PAŘÍŽI
Advertisements

Ukončení 1. světové války
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o. REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: Novými technologiemi k novým.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
EVROPA po 1. světové válce
Svět po 1. sv. válce.
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA 1918.
SVĚT PO PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLCE
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Československo I
20.Léta 20. století „zlatá éra“.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_18.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
Svět po válce 5. část.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_111 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
Problémy poválečného světa
příprava na 2. světovou válku
Meziválečný svět 30. léta.
Světová hospodářská krize
1.Světová válka.
Pařížská mírová konference – versailleský systém
Pařížská mírová konference
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
(Pařížská mírová konference)
 Cíle dohodových spojenců  Zahájení, složení, rozdělení do skupin  Dva hlavní názory  Závěry Mírová konference v Paříži.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Československo 20. let – 30. let
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_2D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
První světová válka
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Reakce evropských velmocí na německý fašismus
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Události po první světové válce Vypracoval:Zbyněk Poulíček Michal Dvořák © 2004.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Poválečné uspořádání světa
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Ruské revoluce 1917.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Německá otázka, vznik SRN a NDR
Německá otázka. Stavba berlínské zdi
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
I. světová válka – Pařížská mírová konference
První světová válka III
POLITICKÉ A ÚZEMNÍ DŮSLEDKY
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Počátky fašismu v ČSR.
Mezinárodní vztahy ve 20. letech
9. ročník Novověk, moderní dějiny
EVROPA VE 30. LETECH (I.) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa.
N ÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TÉMA: Na přelomu 19. a 20.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.6 Situace v Německu v předvečer nástupu nacistů k moci.
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Versailleská konference
Svět po první světové válce
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
20. století 20. léta.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Poválečné uspořádání uč
Transkript prezentace:

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Přehled dějin literatury Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_15 Název DUMu: Evropa po 1. světové válce Pro obor vzdělávání: 64-51-L/41 Předmět: Dějepis Ročník: druhý Autor: Mgr. Pavla Brunová Datum: 30.10.2013

Evropa po 1. SV 1918 - 1939

Pařížská mírová konference 18. 1. 1919 – 10. 8. 1920 „Velká čtyřka“(„Rada čtyř“): Georges Clemenceau, ministerský předseda Francie;  David Lloyd George, ministerský předseda Spojeného království; Woodrow Wilson, prezident USA Vittorio Orlando, ministerský předseda Itálie (za ČSR -Dr. Karel Kramář, předseda vlády, Dr. Eduard Beneš, ministr zahraničních věcí)

20. léta 1. Versailleský mír Následkem 1. SV = rozpad 4 monarchií: ruské – samostatné Finsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, část Polska německé – část Polska rakousko – uherské – Rakousko, Československo, Maďarsko, Království Srbů, Chorvatů a Slovinců, část Polska turecké

Versailleská smlouva výsledkem: série smluv, která je označována jako versailleský systém podpis mírové smlouvy s Německem: muselo odstoupit část území, ztratilo kolonie, levý břeh Rýna okupovaly vojska Dohody a na V od Rýna bylo vytvořeno 50 km demilitarizované pásmo, zákaz spojení s Rakouskem, armáda jen 100 000 mužů, zákaz všeobecné branné povinnosti, válečné reparace 20 mil. zlatých říšských marek

Územní ztráty Německa

20. léta 2. Občanská válka v Rusku a vznik Sovětského svazu V Rusku zuřila občanská válka Velmoci chtěly zabránit šíření revoluce, proto se pokusily potlačit sovětskou moc vojensky Intervenční jednotky se skládaly z vojáků Dohody, USA a Japonska, omezily se na podporu „bílých“ (bělogvardějců) Proti nim Rudá armáda zformovaná a řízená Lvem Trockim

1919 poslední pokus o ofenzivu bílých, neúspěšný během dalších let byly intervenční jednotky vytlačeny z Ruska komunisté znárodnili průmysl i půdu velkostatkářů, hospodářství řídily úřady = válečný komunismus, všude panoval teror a násilí = reakcí byl zákaz všech politických stran kromě komunistické, sovětská moc přešla k diktatuře prosinec 1922 spojení částí ruské říše ovládaných komunisty v SSSR 1923 konec občanské války

20. léta 3. Revoluční vlna v Německu a vznik Výmarské republiky Po válce vypukly v Německu bouře, v Berlíně revoluce Většina socialistů ale nechtěla následovat sovětské Rusko, proto proti komunistům zasáhla 1919 volby, vyhráli sociální demokraté nový parlament přijal ústavu 1919 – 1933 výmarská republika 2 pokusy o převrat 1920, 1923 – Mnichov Hitler

20. léta 4. Socialistické a komunistické hnutí Ruská revoluce měla vliv na dělnické hnutí v celé Evropě 1919 II. internacionála = obnovena činnost mezinárodní organizace sdružující dělnické strany v řadě zemí vznikly komunistické strany 1919 založily v Moskvě Komunistickou internacionálu (Kominternu) V. sjezd – program bolševizace – 1929

20. léta 5. Stabilizace poměrů Obnova hospodářství na předválečnou úroveň v roce 1927 1925 konference v Locarnu uzavřen rýnský garanční pakt. Potvrzoval stávající hranice Německa, ale ne východní – proto Polsko, Československo a Francie podepsaly spojeneckou smlouvu o pomoci v případě napadení Německem

20. léta 6. Totalitní režimy 20. léta = zrod fašismu, spolu s komunismem se stávají největším nebezpečím demokracie vznikají totalitní režimy (totus = celý) ve společnosti muselo být vše podřízeno jejich vidění světa, diktátoři hodlali kontrolovat celou společnost Sovětský svaz, Itálie 30. léta – Německo, Španělsko

30. léta Světová hospodářská krize http://www.stream.cz/slavnedny/622094-den-krachu-na-newyorske-burze-24-rijen Nástup autoritativních režimů v řadě zemí světa Vypuknutí 2. světové války

Zdroj materiálů: SOCHROVÁ, Marie; HLADÍK, Jaroslav. Testy z humanitních věd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1999, ISBN 80-7200-108-6. ČORNEJ, Petr. Dějepis pro střední odborné školy. Praha: SPN, 2002, ISBN 80-7235-194-X. ČAPEK, Vratislav; PÁTEK, Jaroslav. Dějepis pro střední odborné školy. Praha: Scientia, 2001, ISBN 80-7183-237-5. AUBRECHT, Radek; KADERKA, Michal. Maturitní otázky - dějepis. Praha: Fragment, 2007, ISBN 978-80-253-0500-3. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Territorial_losses_of_Germany.jpg Není –li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, autor uvedený na titulním snímku.