„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

Objemy a povrchy těles Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
4. RELATIVNOST SOUČASNOSTI
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
a) Určete odchylku dvou stěnových úhlopříček krychle.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Jehlan povrch a objem.
ARCHIMÉDOVSKÁ TĚLESA.
IV/ Množiny bodů dané vlastnosti
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
Digitální učební materiál
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
IV/ Podobnost trojúhelníků
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Digitální učební materiál
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
IV/ Úhly příslušné k oblouku kružnice
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední škola stavební Jihlava
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Kolmost ve stereometrii Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
HRANOL Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG. Hranolový prostor Množina všech bodů navzájem rovnoběžných přímek (tvořících přímek) procházejících všemi.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Transkript prezentace:

„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.   STEREOMETRIE Mnohostěny Autor: Mgr. Kateřina Šigutová Zpracováno: 3.12.2012 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Těleso - omezená část prostoru - omezena uzavřenou hraniční plochou

HRANOLY řídící n-úhelník směrová přímka n- boká hranolová plocha n- boký hranolový prostor

hranol průnik hranolového prostoru a vrstvy

prvky hranolu vrcholy stěny hrany výška tělesové úhlopříčky A´4 A´5 - podstavy - boční  plášť hrany - podstavné boční výška - hranolu tělesové úhlopříčky A´3 A´1 A´2 A5 A4 A3 A1 A2

typy hranolů kolmé x kosé http://www.karlin.mff.cuni.cz/katedry/kdm/diplomky/ludmila_kadlecova/cabri/uvod ke stereometrii.php

typy hranolů pravidelné x nepravidelné

typy hranolů rovnoběžnostěn – tři dvojice shodných protilehlých stěn, tělesové úhlopříčky se protínají v jednom bodě, půlí se klenec – rovnoběžnostěn, stěny jsou kosočtverce

2) JEHLANY řídící n – úhelník + vrchol n- boká jehlanová plocha n – boký jehlanový prostor jehlan – průnik j. prostoru a vrstvy obrázek:[online]. [cit. 2012-12-16]. Dostupné z: http://absolventi.gymcheb.cz/2008/frkovar/jehlan.html

vrcholy stěny – podstava - boční – plášť hrany - podstavné - boční výška - jehlanu - boční stěny

typy jehlanů pravidelný x nepravidelný

typy jehlanů čtyřstěn nepravidelný pravidelný

těžiště čtyřstěnu http://www.geometry.cz/Sarka/gerge2005.html

komolý jehlan

3) MNOHOSTĚNY = polyedry http://cs.newikis.com/Soubor:Truncatedtetrahedron.gif.html

konvexní a nekonvexní mnohostěn

Eulerova věta pro konvexní mnohostěny s + v = h + 2 ověř pro krychli, šestiboký jehlan, n- boký hranol, n- boký jehlan

sítě mnohostěnů

PRAVIDELNÉ KONVEXNÍ MNOHOSTĚNY = Platónská tělesa čtyřstěn - stěny rovnostranné trojúhelníky šestistěn (krychle) - stěny čtverce osmistěn - stěny rovnostranné trojúhelníky dvanáctistěn - stěny pravidelnými pětiúhelníky dvacetistěn - stěny rovnostranné trojúhelníky                                 Převzato z : http://cs.newikis.com/Mnohost%C4%9Bn.html

PRAVIDELNÉ NEKONVEXNÍ MN. malý hvězdicovitý dvanáctistěn velký hvězdicovitý dvanáctistěn velký dvanáctistěn velký dvacetistěn Převzato z : http://cs.newikis.com/Mnohost%C4%9Bn.html

Použité zdroje: POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie. 2. vyd. Praha: Prometheus, c1995, 223 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80- 719-6079-9. [online]. [cit. 2012-12-16]. Dostupné z: http://www.lidova-architektura.cz/ [online]. [cit. 2012-12-16]. Dostupné z: http://www.karlin.mff.cuni.cz/katedry/kdm/diplomky/ludmila_kadlecova/ca bri/uvod ke stereometrii.php [online]. [cit. 2012-12-16]. Dostupné z: http://cs.newikis.com/Mnohost%C4%9Bn.html [online]. [cit. 2012-11-25]. Dostupné z: http://www.realisticky.cz