Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k 31.12.2002 Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Toto není MATRIX To je e - VLÁDA Praha, červen 2003Ing. Jan Duben.
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí
Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference.
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Národní soustava povolání III Konference Národní soustava povolání - moderní nástroj světa práce Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Legislativní proces J.Kožiak.
Soustava veřejných rozpočtů II.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA Cesta k informační společnosti Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Bezpečnost informačních systémů - nástroje pro podporu řešení bezpečnosti Nemochovský František ISSS Hradec Králové, března 2004.
Realizační tým ICZ duben 2005
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Závěrečná konference k projektu
Síť služeb pro ohrožené děti a rodiny
Vladimír Šiška Náměstek ministra – ředitel sekce
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Elektronické podatelny právo a praxe ISSS Hradec Králové Jan Hobza
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Informace k možnosti motivace municipalit k UR v rámci fondů EU a jiných zdrojů.
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Ing. Dana Bérová Ministerstvo informatiky.
Vzdělávací politika.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Vodohospodářské aktuality
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Řízení rizik podvodů pro období 2014–2020
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Obecně k legislativě 18. října 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Legislativní materiály vlády
Klíčové aktivity projektu
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Projekt KA3: ZPRACOVÁNÍ METODIK TVORBY NÁSTROJŮ PRO IMPLEMENTACI NÁRODNÍ STRATEGIE ELEKTRONICKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ (NSEZ)
Transkript prezentace:

Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003

Projekt je aktivitou spojenou s Akčním plánem SIP, který je zastoupen v tomto projektu týmem, jehož jsem vedoucím. Ing. Jan Duben Ředitel Sekce administrativní náb. E. Beneše Praha 1 tel:

Co je ODok? Projekt slouží k vytvoření a implementaci ucelené soustavy metod a prostředků automatizované podpory oběhu dokumentů se zaměřením na dokumenty ústředních orgánů státní správy a Parlamentu Smyslem je optimalizovat proces výměny elektronických dokumentů ústředních orgánů státní správy a Parlamentu včetně jejich publikování a optimalizovat proces řízení oběhu, publikace a distribuce legislativních i nelegislativních dokumentů v meziresortním kontextu

Jak vidíme e-Government z pohledu Úřadu vlády ČR 1.1 Připomínkové řízení Předkladatel 1.2 Schválení návrhu vládou Vláda 1.3 Schválení návrhu parlamentem Parlament Návrh k projednání 1.4 Podpis zákona prezidentem Prezident 1.5 Publikace ve Sbírce zákonů Vláda Nařízení vlády Vyhláška Přijatý návrh Zákon Vládní návrh Legislativní proces

Hlavní výstupy projektu Sada pravidel pro náležitosti popisu, vzhledu a struktury dokumentu určeného k oběhu: –Náležitosti dokumentu určeného k publikaci (tisk, publikace na WWW) –Elektronický podpis a další zabezpečení oběhu a publikace dokumentů Sada procesních standardů pro oběh a publikaci dokumentů Sada nástrojů pro tvorbu, oběh a publikaci dokumentů a pro ověření syntaktické správnosti těchto dokumentů Aplikační a publikační prostředí pro implementaci služeb a nástrojů Organizační a finanční opatření, kterými budou zajištěny činnosti související s využitím projektu

Podklady legislativního procesu Cílem úlohy je zajistit úplný popis činností prováděných v legislativním procesu a popis právního rámce tohoto procesu Smyslem úlohy je připravit úplný a ucelený podkladový materiál pro vlastní analýzu legislativního procesu

Analýza procesů Cílem úlohy je analyzovat a z hlediska oběhu dokumentů formálně popsat –Legislativní proces ČR –Nelegislativní procesy v ústředních orgánech státní správy, jejichž součástí je meziresortní výměna informací Smyslem úlohy je sestavit úplné formální grafy prováděných činností a stavů dokumentů

Metadatový model Cílem úlohy je navrhnout metadatové prvky pro popis dokumentů a metodiku pro jejich použití Smyslem úlohy je formalizovat popis dokumentů pro zajištění jejich hladké výměny, snadné publikace a katalogizace

Uživatelské nástroje Cílem úlohy je –Vypracovat soubor šablon legislativních dokumentů pro program MS Word –Navrhnout nástroj pro tvorbu a úpravu dokumentů v jazyce XML. –Vytvořit elektronické šablony dokumentů v jazyce XML Smyslem úlohy je zajistit jednotnou strukturu a vzhled legislativních i nelegislativních dokumentů

Uživatelská dokumentace Cílem úlohy je vypracovat metodickou příručku pro použití nástrojů navržených v předchozí úloze Smyslem úlohy je zajistit kvalifikované využití nástrojů

Popis a konverze dokumentů Cílem úlohy je: –Formálně popsat strukturu, vzhled a obsah legislativních i nelegislativních dokumentů –Navrhnout procedury pro konverzi mezi použitými formáty Smyslem úlohy je zajistit nezávislost datové reprezentace legislativních i nelegislativních dokumentů na proprietárním programovém vybavení

Koordinace výměny informací Cílem úlohy je navrhnout a ověřit proces sledování oběhu legislativních i nelegislativních dokumentů, založit a udržovat fond a katalog těchto dokumentů Smyslem úlohy je stanovit pravidla automatizovaného oběhu dokumentů

Ověření procesů a nástrojů Cílem úlohy je ověřit koordinační mechanismus oběhu dokumentů a funkčnost navržených nástrojů Smyslem úlohy je zjistit proveditelnost automatizace oběhu dokumentů

Bezpečnost Cílem úlohy je navrhnout a ověřit bezpečnostní model a bezpečnostní politiku procesu sledování oběhu dokumentů Smyslem úlohy je zajistit bezpečnost obsahu sledovaných dokumentů před možnými riziky

Standardy Cílem úlohy je vytvořit sadu závazných standardů pro automatizovaný oběh dokumentů Smyslem úlohy je stanovit jednotná pravidla pro automatizovaný oběh dokumentů

Oběh dokumentů v Parlamentu Cílem úlohy je navrhnout automatizovaný systém sledování oběhu relevantních dokumentů na půdě Parlamentu a systém předávání změnových informací správci ústředního katalogu legislativních dokumentů Smyslem úlohy je zajistit sledování oběhu dokumentů i na půdě zákonodárných sborů

Šíření výsledků Cílem úlohy je prezentovat výsledky projektu odborné veřejnosti, navrhnout systém podpory, vzdělávání uživatelů a navrhnout pravidla pro financování a řízení procesů vytvořených projektem Smyslem úlohy je zajistit kvalifikované využití výstupů projektu a napomoci hladkému zavedení výsledků do každodenní praxe

Stav věcného plnění – hlavní výstupy Provedena analýza legislativního procesu Navrženy šablony legislativních dokumentů Navržen proces sledování oběhu dokumentů Identifikována pravidla pro řízení oběhu dokumentů Analyzována rizika procesu sledování oběhu dokumentů Navržen systém školení a prezentace

Další postup Ověřit navržené procesy, pravidla a jejich vynutitelnost Ověřit modely nástrojů Zajistit financování na další období Zajistit proces organizačně a personálně Zajistit politickou podporu projektu

Děkuji za pozornost Dotazy ?