Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/03.0008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč u nás nežijí lední medvědi
Advertisements

Zdroje a literatura Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
STEPI A LESOSTEPI Obr. 24 Autor: Josef Koumar.
Antické mýty v obrazech
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
Tropický deštný les.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_521_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
Antické mýty v obrazech
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 6. ročník
vegetační pásma hlavní ekosystémy Země
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/
Stepi Velké obilnice světa.
vytvořený v projektu OP VK
Step Anotace Prezentace zpracovává informace o travnatých oblastech stepích. Obsahuje křížovku, fotografie zástupců fauny a původního obyvatelstva. Autor.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Floriánová Třída/ročník:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
STEPI Tereza Kalošová, 4.A.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Mírný pás
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_527_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Tropický deštný les Obr. 1 – Rio Madre de Dios (Peru)
ANDREA JAKUBCOVÁ STEPI IPETS ÁVOCBUKAJ AERDNA.
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_52_INOVACE_03/2/2_ZEMĚPIS Amerika II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Mláďata Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Společenstva polí ROSTLINY a ŽIVOČICHOVÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pospíšilová Základní škola Kolín III.,
Stepi.
PROJEKT VEGETAČNÍ PÁSY SVĚTA ( BIOSFÉRA) savany
Amerika – Přírodní krajiny
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: květen 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PEDOSFÉRA – PŮDNÍ OBAL ZEMĚ 6. třída.
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
SAVANA dále od rovníku střídání období …………………………..
Biosféra Stepi Jan Dušek.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Temperátní travinné biomy – stepi. Stepi Travinné ekosystémy mírného pásma (temperátní zóna) relativně homogenní struktura, přesto druhově bohaté ekosystémy.
Stepi Poznáš zvířata stepí?
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Stepi Natálie Prokopová.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
VY_32_INOVACE_16_Z_SAVANY
Autor: Mgr. Helena Koždoňová
STEPI.
TRAVNATÉ OBLASTI MÍRNÉHO PÁSU
Amerika – Podnebí a přírodní krajiny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_15
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Stepi TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
VY_32_INOVACE_17_Z_STEPI
VY_32_INOVACE_213 Tomáš Nový šestý krajinná sféra
Základní škola, Hradec Králové
STEPI.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Step.
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
Stepi (a lesostepi) mírného pásu V mírném pásu Suché podnebí, nízké srážky → → neumožňují růst stromů Kvalitní černozemě Travní porost.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/03.0008

…oblast mnoha jmen stepi http://leccos.com/index.php/clanky/stepi

Mapa – všechny kontinenty Euroasijské celiny/ stepi/pusty prérie Australské stepi pampy

KLIMATICKÉ PODMÍNKY Velké teplotní rozdíliy mezi létem a zimou (+25°C až -10°C) Méně srážek 250 – 600 mm/rok 4 roční období Aridní podnebí – výpar větší než srážky Ekosystém mírného pásu http://www.people.cz/travel/cs/articles-detail/aid-11479 http://hamchatforum.lefora.com/2010/04/19/grassland-biomes/

ekologie Travinné oblasti bez přítomnosti stromů Původní biom zachován jen fragmentárně – většina využita k zemědělství na severu step přechází v Lesostep –řídký výskyt stromů http://metcalfstem51.glogster.com/desert-and-grassland-food-webs/

rostliny Adaptace na aridní podnebí: Úzké listy, silná kutikula – minimální ztráty vody Vysoká produkce kořenů – absorpce půdní vody vousatice Indiánská tráva Třapatka nachová http://botany.cz/cs/rana http://botany.cz/cs/rana/ Ovsíř stepní kavyl http://www.blueplanetbiomes.org/grasslands_plant_page.htm

Co jsou to stepní bežci?? Zajímavou strategií migrace rostlin je tzv. stepní (pouštní) běžec (různé druhy např. máčky, katrán tatarský, šater latnatý). Stará rostlina ve tvaru koule se ulomí a kutálí se větrem (při tom trousí semena). Hořící keř pouštního běžce šíří požár. http://cevv-uk-pedf.blog.cz/galerie/ekologie/obrazek/40297171 máčka ladní

bezobratlí http://relax.lidovky.cz/organicky-odpad-americke-restaurace-meni-zizaly-na-kompost-p4i-/ln-zajimavosti.asp?c=A100424_122325_dobra-chut_ter Edafon – půdní živočichové; hlístice, členovci, žížaly – velký význam jako dekompozitoři http://www.lakelandwildlife.co.uk/template.asp?PageID=pic1&SpeciesName=Chorthippus%20parallelus saranče a otakárek fenyklový http://upperschoolpeeler.wikispaces.com/Grasslands

Australské stepi Andulka vlnkovaná wombat klokan emu dingo http://rhodes-science.qataracademy.wikispaces.net/Bilal+Rana http://www.hscbemidji.org/animals4.htm Andulka vlnkovaná http://www.kingwilliam.swindon.sch.uk/children/WombatClasshome.htm wombat http://qpanimals.pbworks.com/w/page/5925169/Kangaroo klokan emu http://3-ring-binder.blogspot.com/ dingo

Americké prérie Kojot prérijní Vidloroh americký Psoun prériový http://room42.wikispaces.com/Prairie+Animals Psoun prériový Adaptace: drobní hlodavci – tvorba zemních nor – hibernace a odchov mláďat Chřestýš zelený Bizon prérijní Nyní žije již jen v rezervacích Tetřívek prériový skunk http://absolventi.gymcheb.cz/2006/lepreno/prerie/chrestys.html

Jihoamerické pampy Mara stepní konkuruje jí zajíc evropský, který je v Argentině introdukován Nandu pampový Pudu jižní hroznýš královský pes pampový Lama guanako http://cs.wikipedia.org/wiki http://animaldiscovery-chanel.blogspot.com/2010/12/pampas-fox-conservation-status-in.html

Euroasijské stepi bažant Orel stepní Sajga tatarská pheasant.ic.cz bažant Orel stepní http://ucivo.webnode.cz/album/sudokopytnici/sajga-tatarska-sudokopytnici-turoviti-jpg/ Sajga tatarská http://pictureblog.blog.cz/1007 Svišť stepní - bobak Kůň převalského vlk Biolob.cz http://www.echomutov.czanul-ko%C4%8Dka-stepn%C3%AD Kočka stepní - manul karakal Želva stepní

Celosvětový návštěvník ze stepí Myš domácí – původem z asijských stepí, později rozšíření do dalších koutů světa. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mapa_Mus_musculus.png http://www.zdn.cz/clanek/zdravotnicke-noviny/tajemstvi-laboratornich-mysi-460238 Synatropní druh – Západoevropská forma (Mus musculus domestici) je vlevo, východoevropská forma (M. m. musculus) vpravo.

problémy Požáry Většinou kulturní stepi – původní stepi nahradili pole, lesostepi člověkem odlesněny a také jsou využívány pro zemědělské účely http://www.bushka.cz

Stepi v česku Kůň převalského – symbol pražské ZOO, snaha reintrodukovat zpět na mongolské stepi Kočičí skála u Mikulova Bolševník velkolepý Foto a mapa z knihy Encyklopedie naší přírody

Odkazy a použitá literatura http://cs.wikipedia.org/wiki/Step http://www.blueplanetbiomes.org/grasslands.htm http://environment.nationalgeographic.com/environment/habitats/grassland-profile/ botany.natur.cuni.cz/sklenar/TerestrickeEkosystemy/Stepi.ppt geoportal.alej.cz/_uploads/files/STEPI.ppt http://www.gis.usu.edu/~doug/frws3800/Lectures/24&27-Feb-2006-Hndout.pdf http://thewebsiteofeverything.com/habitats/Temperate_Grassland.html http://rhodes-science.qataracademy.wikispaces.net/Bilal+Rana http://absolventi.gymcheb.cz/2006/lepreno/prerie/chrestys.html Campbell, Neil A.; Reece, Jane B.: Biologie, Praha: Computer Press, 2006 ABC přírody Svět v otázkách a odpovědích, Praha: Reader´s Digest Výběr, 1999 Hančová, H.; Vlková, M. : Biologie I. v kostce pro střední školy, Havlíčkův Brod, Fragment, 1999 Anděra, M.: Encyklopedie naší přírody, Praha: Slovart, 2010