Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada.
Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XIV _ SP, DUM č.18
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.9
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.16
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Struktura středověké společnosti
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.19
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.3
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.20
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.17
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Podstatná jména - opakování Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Září 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_404.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ivana Nejedlá Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_406.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Manželství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Manželství.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_09_Manželství Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_12_ Odvětví práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výživa a zdraví. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Křížovka – opakování, manželství
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vztahy a pravidla soužití - obec
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Mezinárodní spolupráce
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.2 Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Přirozené a sociální rozdíly mezi lidmi Autor: Ivana Skalická Stručná anotace: Prezentace vede žáky k zamýšlení se nad různorodostí lidí a uvědomění si nutnosti tuto různorodost respektovat a učit se respektovat různé jedince a rovnost mezi lidmi. Metodické zhodnocení: Žáci si na konkrétním porovnávání se spolužáky uvědomili, že lze mít přátelské vztahy i se zcela odlišnými lidmi než jsou sami. Využito VkO 6.A Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ivana Skalická 1

Přirozené a sociální rozdíly mezi lidmi VkO 6 2

Přirozené rozdíly mezi lidmi = vlivy přírodní, dědičnost, kde žiji… vzhled ( výška, typ postavy…) barva pleti (běloch – černoch…) vlastnosti (pečlivý, líný, statečný…) kde bydlím moje rodina zájmy, oblíbené věci 3

Sociální rozdíly = životní podmínky jednotlivce ve vztahu ke společnosti postavení ve společnosti ( ředitel – zaměstnanec ) majetek příslušnost do zájmových organizací náboženská víra + příslušnost k církvím politické smýšlení ( = názory, jak by měl být řízen stát ) 4

Je možnost ovlivnění a změny? Některé rozdíly člověk může sám ovlivnit (do které politické strany vstoupím, budu zaměstnanec X podnikatel, rozvinu své schopnosti, usiluji o vylepšení vlastností…) X Některé sám nemohu ovlivnit ani změnit (v jaké zemi, kdy, kde – venkov - město, kterým rodičům jsem se narodil, inteligence, rasa, stavba těla…) 5

Přes všechny odlišnosti si ve vyspělém světě jsou lidé rovni muži i ženy bohatí i chudí ředitelé i zaměstnanci černoši i běloši členové různých politických stran i církví atd. → mají v evropských zemích stejná občanská práva i povinnosti 6

Úkoly 1. Vyber některého spolužáka ze třídy, zapiš jeho jméno a najdi a zapiš alespoň 10 rozdílů, v čem se vy dva lišíte 2. Rozdíly ve vzhledu označ Vz 3. Rozdíly ve vlastnostech označ Vl 4. Ostatní rozdíly (např. bydliště apod.) označ J = jiné 5. Zapiš 5 věcí, které máte společné, a zase je označ ( Vz, Vl, J) 6. Spočítej a napiš: máme x společných ve VZ y společných ve VL z společných v J a rozdílných ve VZ b rozdílných ve VL c rozdílných v J 7. Napiš úvahu o tom, zda počet rozdílů a shod nějak ovlivňuje vaše vzájemné vztahy, v čem a proč? 7

Zdroje JANOŠKOVÁ, Dagmar, ONDRÁČKOVÁ, Monika, ČEČILOVÁ, Anna. Občanská výchova 6. učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1.vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, ISBN , s. 66 – 67. Klipart MS Office 8