Téma hodiny: Mexiko - základní údaje, poloha, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník Klíčová slova: Základní údaje, poloha,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7.ročník
Advertisements

Téma hodiny: Bulharsko - opakování Předmět: Zeměpis
Téma hodiny: Brazílie – opakování formou kvízu Předmět: Zeměpis
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Téma hodiny: Spojené státy americké - základní údaje, poloha, přírodní podmínky Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník Klíčová slova: Základní údaje, poloha,
Téma hodiny: Bělorusko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Téma hodiny: Moldavsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Mexiko země dávných indiánských kultur
Téma hodiny: Bulharsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Kanada.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
IRSKO Robin Plch 8.A
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Téma hodiny: Peru – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry
BRAZÍLIE.
Téma hodiny: Venezuela – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Téma hodiny: Kanada – obyvatelstvo a hospodářství, dokumentární film o americkém severu Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník Klíčová slova: Obyvatelstvo,
Téma hodiny: Chorvatsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Téma hodiny: Lucembursko
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Téma hodiny: Belgie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Téma hodiny: Kolumbie – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Austrálie.
Austrálie.
VY_32_INOVACE_19 Střední Amerika - Mexiko
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Střední Amerika.
Téma hodiny: Západní Afrika
Téma hodiny: Mexiko – opakování + krátké dokumentární filmy
Mexiko, státy Karibského moře, státy Jižní Ameriky
Téma hodiny: Jamajka Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Téma hodiny: Rusko - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
Autor materiálu: Mgr. Dagmar Nogová Datum vytvoření: listopad 2013
Téma hodiny: Slovinsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Albánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
VY_32_INOVACE_27-01 Mexiko Autor: Ssolbergj, Alex Covarrubias Název: Mexico_%28orthographic_projection%29.svg, Flag_of_Mexico.svg, Coat_of_arms_of_Mexico.svg.
Téma hodiny: Rusko - socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Rusko – socioekonomické poměry Klíčová slova: Obyvatelstvo,
Mexiko 2 mil km 2, 90 mil oby, španělština Řadíme ho do S AM kvůli jeho obchodním vazbám s KAN a USA – NAFTA Území MEX je oblastí starých indiánských kultur.
Téma hodiny: Brazílie – základní údaje, přírodní poměry
Téma hodiny: Ekvádor – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Téma hodiny: Kanada - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
ŘECKO Martin VRZALA.
KANADA Státní uspořádání: F _ _ _ _ _ _ E _ _ provincií a _ teritoria
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Černá Hora Téma hodiny: Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Mexiko Obr. 1 – Mapa Mexika
Téma hodiny: Argentina – základní údaje, přírodní poměry
STŘEDNÍ AMERIKA.
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
MEXIKO. Poloha Leží na severu tzv. Latinské Ameriky Pobřeží má u Indického i Tichého oceánu Sousedními státy jsou na severu USA, a s Belize a Guatemalou.
11. STŘEDNÍ AMERIKA PEVNINSKÁ ČÁST VY_32_INOVACE_12_Z5
Mexiko.
Název učiva: Amerika severní
Turecko.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Vzdělávací materiál: Brazílie Operační systém: Windows XP Professional
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
2. d MEXIKO.
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
Téma hodiny: Bolívie – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Transkript prezentace:

Téma hodiny: Mexiko - základní údaje, poloha, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník Klíčová slova: Základní údaje, poloha, přírodní a socioekonomické poměry Autor: Mgr. Sandra Vanišová Škola – adresa: SŠHGS Litoměřice, Dlouhá 6, Litoměřice

MEXIKO

Kolikátý největší stát je to na světě? Kolik má obyvatel? Co víte o Mexiku? Kde leží? Jak je velké? Kolikátý největší stát je to na světě? Kolik má obyvatel? Jaké je zde státní zřízení? Jak se administrativně člení? Jak se zde mluví? Jaká mexická města znáte?

Základní údaje Rozloha: 1, 97 mil. km² Počet ob.: 111 mil. Státní zřízení. Federativní republika Administrativní členění: 31 států a federální distrikt hl. města Úřední jazyk: španělština Hl. m.: Ciuad de México Další významná města: Guadalajara, Monterrey, Puebla

Státní vlajka a znak http://cs.wikipedia.org/wiki/Mexiko

Poloha Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mexico_(orthographic_projection).svg

Poloha Ve střední Americe výhodná mezi Pacifikem a Mexickým zálivem

Satelitní snímek Mexika Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mexfromspace.PNG

Mapa Mexika Zdroj: http://www.invia.cz/mexiko/#

Přírodní podmínky

Povrch převážně hornatý dodnes tektonicky aktivní (zemětřesení) Středoamerické Kordillery – Sierra Madre Oriental (na V) a Sierra Madre Occidental (na Z), mezi nimi Mexická náhorní plošina, na J pohoří Neovolcánia (sopky Citlaltépetl (5610 m) a Popocatépetl (5452 m) Nížiny při pobřeží Mex. zálivu a na poloostově Yucatán

Popocatépetl Zdroj: http://www.popocatepetl.cz/fotogalerie/#popocatepetl-04-jpg

Podnebí S a SZ – tropické suché J a JV vlhké subtropické a tropické Hory – vysokohorské

Vodstvo na S řeka Rio Grande bažiny na V pobřeží Yucatánu

Rostlinstvo a živočišstvo pouště na S a SZ – kaktusy, agáve, chřestýš, puma, kojot plošiny – stepi Kordillery – borovice, jedle, jelen, rys Tropické lesy na J a JV – mravenečník, lenochod, ocelot, papoušci, opice Množství NP – např. Popocatépetl

Obyvatelstvo Kolik má Mexiko obyvatel? Víte něco o skladbě obyvatelstva Mexika? Jsou všichni obyvatelé gramotní? Bydlí mexičtí obyvatelé spíše ve městech nebo na venkově?

Obyvatelstvo největší šp. mluvící země na světě převažují mestici a indiáni koncentrace obyvatel v hl. m. a jeho okolí emigrace do USA SDŽ muži 69 a ženy 75 Urbanizace – 75% 13% obyvatel je negramotných

Hospodářství

Hospodářství Co víte o mexickém hospodářství? Na jaké je úrovni? Co a kde se zde těží? Co a kde se zde vyrábí? Co a kde se zde pěstuje? Na jaké úrovni je doprava?

Těžba bohaté nerostné zdroje ropa (Mex. záliv), stříbro, fluorid dále měď, zinek, olovo, železná ruda, zlato

Průmysl hutnictví strojírenství (auta, TV) chemický průmysl (benzín, syntetický kaučuk, pneu, hnojiva) potravinářský průmysl – cukr, maso, pivo, tabákové výrobky textilní průmysl

Zemědělství 12% orné půdy a 30% pracujících obyvatel Původ mnoha kulturních plodin – kukuřice, rajčata, papriky, bavlník, tabák Kromě nich se pěstuje pšenice, cukrová třtina, pomeranče, káva, agáve Na skrytých plantážích – rostliny na výrobu drog Chov skotu

Doprava kolem hl. m. hustá a kvalitní síť námořní doprava (Veracruz)

Zahraniční obchod a CR export ropy a ropných produktů, aut, elektroniky (hl. do USA) CR – ročně 15 mil. turistů, stará indiánská města (Chichén Itzá, Monte Albán,…), přímořská turistika (Acapulco), pohraniční turistika (pro USA – Tijuana)

Chichén Itzá Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chichen-Itza-Castillo-Seen-From-East.JPG

Acapulco Zdroj: http://www.topnews.in/mexico-clean-acapulco-bay-70-million-dollar-operation-243725

Použité zdroje: ANDĚL, J., MAREŠ R. (2001): Evropa. Encyklopedický přehled zemí. Nakladatelství Olomouc, Olomouc, 293 p. WIKIPEDIA [online]. [cit. 2012-08-05]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Mexiko> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mexico_(orthographic_projection).svg> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mexfromspace.PNG> INVIA.CZ [online]. [cit. 2012-08-05]. Dostupné z WWW: <http://www.invia.cz/mexiko/#> POPOCATEPETL.CZ [online]. [cit. 2012-08-05]. Dostupné z WWW: <http://www.popocatepetl.cz/fotogalerie/#popocatepetl-04-jpg> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chichen-Itza-Castillo-Seen-From-East.JPG> TOPNEWS.IN [online]. [cit. 2012-08-05]. Dostupné z WWW: <http://www.topnews.in/mexico-clean-acapulco-bay-70-million-dollar-operation-243725>