Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady B: Paprsková optika II. Autor: Mgr. Dagmar.
Advertisements

Úvod. Porovnávání celých čísel.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Matematika a její aplikace
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Anotace Prezentace, ve které je zaveden pojem podobnosti rovinných útvarů, poměr podobnosti a věty o podobnosti trojúhelníků. Obsahuje také příklady na.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Chemická vazba.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_559_Číselná osa 2 AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním zloků se stejným a různým jmenovatelem na číselné ose. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Digitalizace výuky Příjemce
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní druhy trojúhelníků; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Mgr. Radka Pospíchalová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Úvod Porovnávání celých čísel
Transkript prezentace:

Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 7. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_021

Anotace:. Prezentace uvádí učivo o množině celých čísel Anotace: Prezentace uvádí učivo o množině celých čísel. Zavedení množiny celých čísel rozšířením množiny čísel přirozených, číselná osa. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Znázorní celá čísla na číselné ose. Aplikuje v praxi – teploměr, grafy. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: celá čísla, kladná, záporná, číselná osa Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 12-13 let (7. ročník)

Teploměr ukazuje -5 °C. Říkáme, že je mínus 5 stupňů Celsia nebo že je 5 stupňů pod nulou nebo taky 5 stupňů mrazu.

V kolik hodin bylo naměřeno −12 °C? Od 4 hodin do 8 hodin teplota stoupla nebo klesla? Mezi 20. a 24. hodinou teplota stoupla nebo klesla? V kolik hodin byla zaznamenána nejnižší teplota? Urči rozdíl teplot mezi 4. a 8. hodinou.

Teploměr je vlastně číselná osa, kde obraz většího čísla je vždy výš než obraz čísla menšího. Číslo mínus 5 zapisujeme −5. Je to číslo záporné, je menší než nula. Číslo plus 5 zapisujeme +5 nebo 5. Je to číslo kladné, je větší než nula.

Pozoruj číselnou osu: ZÁPORNÁ ČÍSLA NULA KLADNÁ ČÍSLA

Kolika centimetrovou osu potřebuješ? Příklady k procvičení 1 Připrav si číselnou osu, jeden dílek zvol 1 cm. Znázorni body A [+1], B [−2], C [−3], D [0], E [−7], F [−5], G [+9], H [5] Kolika centimetrovou osu potřebuješ?

Příklady k procvičení 2 Normální výška hladiny řeky je 120 cm. Doplň tabulku, kde druhý řádek vyjadřuje odchylku od normálu. výška vody (cm) 120 151 110 138 180 odchylka (cm) −6 +5 −10

Příklady k procvičení 2 - řešení

Použité zdroje: Kliparty – Microsoft Office Vlastní