Muzeum komunismu VY_32_INOVACE_2B5.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
OD TOTALITNÍ MOCI K DEMOKRACII
Města ČR – orientace na mapě
Napoleon Bonaparte.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Příprava R&R studie Obsluha by měla měřit alespoň 10 dílů - nebo více Vyberte díly, které reprezentují výrobní proces z dlouhodobého hlediska Vyberte alespoň.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Monitoring letové aktivity Návrh na zpracování výsledků.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Pes …a jeho plemena.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_412_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Sametová revoluce.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Normalizace a 80. léta Nástup normalizace
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Co (ne)vím o Pražském jaru a 60. letech. 1. Zhodnoťte své znalosti týkající se 60. let 20. století, Pražského jara a okupace Československa v roce 1968:
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Osobnosti Charty 77 Václav Havel Petr Uhl Jiří Dientsbier Jiří Hájek.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Vývoj Evropské integrace
Československo na cestě destalinizace
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Normalizace Návrat k totalitě, 70. léta.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Od totality k demokracii
Transkript prezentace:

Muzeum komunismu VY_32_INOVACE_2B5

Otázky k návštěvě Muzea Komunismu Většina odpovědí se nachází na jednotlivých tabulích expozice. Číslo v závorce udává číslo tabule. 1. Kdy vznikla KSČ a kdo byl jejím zakladatelem? (2) 2. Kdy ovládl KSČ Klement Gottwald? (2) 3. Čím započala světová hospodářská krize? (3) 4. Kdy a jak krize dopadla na Československo? (3) 5. Jak využili krize komunisté? (3)

6. Kdy a proč začala hosp. krize ustupovat? (3) 7. Kdy byla podepsána tzv. Mnichovská dohoda a jaké měla pro nás důsledky? 8. Kdy probíhala druhá světová válka? Kdy přesně v Evropě skončila? 9. Proč při osvobozování Prahy nepomohly americké divize, které v té době byly již na území Československa? (6) 10. Kolik procent hlasů získala KSČ ve volbách roku 1946? (7) a) 5% b) 38% c) 74%

11. Kdo byl prezidentem a kdo premiérem po volbách v roce 1946? (7) 12. Co to byl Marshallův plán a jak na něj reagovalo Československo? (8) 13. Co to byl tzv. Vítězný únor? 14. Jaké změny ve školství se objevily po roce 1948? (16) 15. Co to bylo tzv. údernické hnutí? (15)

16. Proč byl vyhlášen sběr tzv. amerického brouka a jak akce probíhala? 17. Co byla STB a jakou měla náplň činnosti? (33 – 35) 18. Kdy a kde byl v Praze odhalen Stalinův pomník? (14) 19. Jak velký byl Stalinův pomník a kdo byl autorem - sochařem ? (14) 20. Proč byla roku 1962 socha odstraněna? (14)

21. Jak se jmenovaly akce, kde se především mladí lidé 21. Jak se jmenovaly akce, kde se především mladí lidé snažili budovat socialismus? (15) a)Stavby mladých b) Stavby pro mládež c) Stavby mládeže 22. Co znamená zkratka JZD, kdo a proč tam vstupoval? (17) 23. Kdo byl označován jako kulak a kde má toto slovo původ? Co se dělo s kulaky v 50. letech? 24. Kdy, kde a ve kterých disciplínách získal běžec Emil Zátopek 3 zlaté olympijské medaile? (18) 25. Co to byla SPARTAKIÁDA a kdy poprvé proběhla? (18)

26. Co to byl TUZEX a jaké zboží nabízel? (19) 27. Čím se platilo v TUZEXU a kde se tato měna dala opatřit? (19) 28. Co byly Lidové milice? (23) 29. Kdy došlo k měnové reformě a co to bylo? (23) 30. Co znamená zkratka SNB ? (24)

31. Co je zkratka PTP a kdo sloužil ve složkách PTP. (25) 32 31. Co je zkratka PTP a kdo sloužil ve složkách PTP? (25) 32. Vypiš klady socialismu a zápory kapitalismu, které hlásala KSČ (více tabulí) Co vše bylo Americe vyčítáno? (28) 33. Jak byly chráněny státní hranice? (32) 34. Během let 1948 -1954 bylo komunisty z politických důvodů odsouzeno (34) a)na 1 000 osob b) na 10 000 osob c)na 100 000 os. 35. Kolik občanů bylo kvůli svému nesouhlasu s komunistickým režimem popraveno? (34)

36. Jeden z nejvýznamnějších politických procesů byl veden s (37) a) Miladou Horákovou b) Eliškou Hornovou c) Lenkou Hornovou 37. Politické procesy se nevedly pouze s opozicí, ale i se stranickými soudruhy. Který z nich byl nejznámější? (36) 38. Kdy a proč byla za socialismu vybudována pražská magistrála středem města? (47) 39. Co to bylo Pražské jaro? Jmenuj hlavní politické představitele. (39) 40. Co se stalo na našem území 21.srpna 1968 a jaká byla reakce našich občanů? (39)

41. Kdo to byl Jan Palach? Kdy a proč se Jan Palach a Jan Zajíc upálili? (40) 42. Co znamená období tzv. normalizace? (41) 43. Charta 77 sdružovala (42) a) všechny občany bez rozdílu b) členy KSČ c) všechny občany, kteří se zasazovali o respektování občanských a lidských práv 44. Označ osoby, které se hlásily k Chartě 77: Václav Havel, Gustav Husák, Pavel Landovský, Jan Patočka, Marta Kubišová, Milouš Jakeš, Miroslav Štěpán 45. K čemu sloužilo vysílání Rádia Svobodná Evropa? (46)

41. Kdo to byl Jan Palach? Kdy a proč se Jan Palach a Jan Zajíc upálili? (40) 42. Co znamená období tzv. normalizace? (41) 43. Charta 77 sdružovala (42) a) všechny občany bez rozdílu b) členy KSČ c) všechny občany, kteří se zasazovali o respektování občanských a lidských práv 44. Označ osoby, které se hlásily k Chartě 77: Václav Havel, Gustav Husák, Pavel Landovský, Jan Patočka, Marta Kubišová, Milouš Jakeš, Miroslav Štěpán 45. K čemu sloužilo vysílání Rádia Svobodná Evropa? (46)

46. Kde má sídlo RSE nyní a kde bylo od roku 1951 po více než čtyřicet let? (46) 47. Co byla tzv. „perestrojka“ a kdy a kdo byl jejím duchovním otcem?(44) 48. Od jakého roku se začal hroutit komunistický režim v jednotlivých státech? (45) 49. Seřaď jednotlivé státy, tak jak v nich upadal komunistický režim a vyřaď ty u kterých komunistický režim nepadl. (45): Německo (NDR) , KLDR, Maďarsko, Československo Polsko, Čína 50. Kdy přesně a jak začala sametová revoluce? – datum, místo, aktéři.

51. Proč byla revoluce v Československu nazývána. „sametovou revolucí“ 52. Proč tehdejší vláda nepřistoupila k potlačení demonstrace 17. listopadu 1989? (47) 53. Kdo byl posledním komunistickým prezidentem ČSSR a kdo jeho nástupcem? (41) 54. Jak zní Stalinův citát nad kinosálem? 55. Uveď druhy a počet zvláštních útvarů nápravných zařízení. (vyšetřovna STB)

56. Uveď další jména politických vězňů kromě Milady Horákové 56. Uveď další jména politických vězňů kromě Milady Horákové. (vyšetřovna STB) 57. Co se dělo s těly popravených politických vězňů? (36) 58. Kolik osob spolupracovalo s STB koncem 80. let? (35) 59. Kolik osob bylo rehabilitováno v roce 1990? (34) 60. Co to byla berlínská zeď – vznik, účel (45)

61. Jaká byla v době totality role undergroundu a disentu. (42) 62 61. Jaká byla v době totality role undergroundu a disentu? (42) 62. Kým byl Václav Havel před listopadem 1989, uveď několik konkrétních aktivit. 63. Opiš alespoň deset sloganů z agitačních plakátů v muzeu. 64. V jakém stavu bylo životní prostředí za socialismu? (22) 65. Napiš několik postřehů z filmových záběrů shlédnutých v kinosále. – rok, událost, průběh

Záběry z muzea:

Použité zdroje: Informační panely Muzea komunismu Zdroje fotografií – archiv autorky