1. DO KTERÉHO ŘÁDU SAVCŮ PATŘÍ ZÁSTUPCI NA OBRÁZCÍCH?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_499_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
Lesní obratlovci – savci
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jaguár americký.
Poznávání savců 8. ročník
Savci - opakování.
SAVCI - shrnutí Mgr. Helena Tlapáková.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Savci Řády savců.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
Savci – řád hlodavci (úvod)
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Tropický deštný les SAVCI.
SAVCI Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání Mgr. Ladislav Fedor Gymnázium Sušice tercie osmiletého studia 1.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
VY_52_INOVACE_PŘ.7. 04_Kočkovité šelmy Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Vypracovala Martina Šanderová
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_492_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Předmět :Přírodopis Ročník.
sudokopytníci (přežvýkavci) – kančil menší
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, tříděním, zástupci a.
VY_52_INOVACE_PŘ.8.07_Šelmy, test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis 8.ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Trénink v určování savců ČR
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu procvičení předchozího.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Savci Volně žijící zvířata Svět kolem nás
VY_32_INOVACE_Př – ž 6., 7.20 Anotace: Prezentace charakterizuje rozdíly mezi sudokopytníky a lichokopytníky. Podle obrázků popisuje jednotlivé zástupce.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
SAVCI.
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Správná odpověď ► klik na obrázek
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci III Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/15 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
HLODAVCI. HLODAVCI Nejpočetnější řád Nejpočetnější řád Charakteristický znak: 1 pár hlodavých zubů v každé čelisti. Tyto zuby stále rostou. Charakteristický.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 2.část Pětilístek savci
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
SAVCI (Mammalia).
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
KOPYTNÍCI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_60_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
HLODAVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Řád: Hlodavci.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘÍRODOPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

1. DO KTERÉHO ŘÁDU SAVCŮ PATŘÍ ZÁSTUPCI NA OBRÁZCÍCH? URČETE JE A NAPIŠTE ROZDÍLY MEZI NIMI (VE STAVBĚ TĚLA, ZPŮSOBU ŽIVOTA, MLÁĎATY,…). CO JE TYPICKÉ PRO JEJICH CHRUP? B) A)

2. NA NÁSLEDUJÍCÍM LISTU JSOU NĚKTEŘÍ ZÁSTUPCI KOČKOVITÝCH ŠELEM. PŘIŘAĎTE JIM JEJICH RODOVÁ JMÉNA Z NABÍDKY (POUŽIJTE VŠECHNA!) A UVEĎTE KDE ŽIJÍ (SVĚTADÍLY A PROSTŘEDÍ). NABÍDKA: GEPARD, LEVHART, PUMA, JAGUÁR, PANTER, LEOPARD JMENUJTE ALESPOŇ 4 DALŠÍ ZÁSTUPCE KOČKOVITÝCH ŠELEM. KTERÁ KOČKOVITÁ ŠELMA JE NA SVĚTĚ NEJVÍCE ROZŠÍŘENÁ?

B) A) C) D)

3. NEVÍTANÝMI ZÁSTUPCI HLODAVCŮ JSOU KRYSY A POTKANI. URČETE JE A UVEĎTE ROZDÍLY MEZI NIMI (STAVBA TĚLA, ZPŮSOB ŽIVOTA). DO EVROPY BYLI ROZŠÍŘENI ČLOVĚKEM – ODKUD A KDY? CO JE TYPICKÉ PRO JEJICH CHRUP? Z NABÍDKY VYBERTE DALŠÍ ZÁSTUPCE HLODAVCŮ: KŘEČEK POLNÍ VEVERKA OBECNÁ JEŽEK ZÁPADNÍ DIKOBRAZ OBECNÝ MORČE DOMÁCÍ BOBR EVROPSKÝ VYDRA ŘÍČNÍ A) B)

4. A) POKUD SPATŘÍTE TYTO SAVCE V PŘÍRODĚ, VĚTŠINOU RYCHLE UTEČOU, TĚŽKO URČÍTE, KTERÉHO JSTE ZAHLÉDLI. URČETE JE PODLE OBRÁZKŮ A ZAŘAĎTE DO ŘÁDŮ. U KAŽDÉHO UVEĎTE JEHO VÝZNAM V PŘÍRODĚ NEBO PRO ČLOVĚKA. KTERÉHO Z NICH MŮŽETE ZAKOUPIT VE ZVERIMEXU? B) C)

5. DRUH NA OBRÁZKU JE NEJVĚTŠÍM ZÁSTUPCEM SVÉHO ŘÁDU. JAKÉ JE JEHO RODOVÉ A DRUHOVÉ JMÉNO? KDE ŽIJE? URČETE ŘÁD, UVEĎTE JEHO HLAVNÍ ZNAKY A ALESPOŇ 3 DALŠÍ ZÁSTUPCE.

6. DRUH NA OBRÁZKU PATŘÍ DO ŘÁDU CHUDOZUBÝCH SAVCŮ, PŘESTOŽE JEJICH ZÁSTUPCI MOHOU MÍT I STO ZUBŮ. PODLE ČEHO JE TENTO ŘÁD NAZVÁN? JAK SE JMENUJE SAVEC NA OBRÁZKU, KDE ŽIJE A ČÍM A JAK SE ŽIVÍ? UVEĎTE DALŠÍ ZÁSTUPCE CHUDOZUBÝCH.

7. JAK SE JMENUJE NEJMENŠÍ ZÁSTUPCE ŘÁDU PRIMÁTŮ? KDE ŽIJE? PATŘÍ MEZI POLOOPICE, OPICE NEBO LIDOOPI? JMENUJTE ALESPOŇ DVA ZÁSTUPCE Z KAŽDÉ Z UVEDENÝCH SKUPIN PRIMÁTŮ. JAKÝ JE ROZDÍL MEZI POLOOPICEMI A OPICEMI?

8. TOTO JE JEDINÁ OPICE ŽIJÍCÍ I V EVROPĚ. JAKÉ JE JEJÍ RODOVÉ A DRUHOVÉ JMÉNO A KDE KONKRÉTNĚ ŽIJE?

9. JAK SE JMENUJE TENTO „MEDVÍDEK“ RODOVÝM I DRUHOVÝM JMÉNEM? KDE ŽIJE? ČÍM SE ŽIVÍ? DO KTERÉHO ŘÁDU SAVCŮ PATŘÍ? UVEĎTE HLAVNÍ ZNAKY A ZVLÁŠTNOSTI TOHOTO ŘÁDU. JMENUJTE ALESPOŇ 4 DALŠÍ ZÁSTUPCE TOHOTO ŘÁDU.

10. LATINSKÝ NÁZEV TOHOTO SAVCE JE DESMODUS ROTUNDUS. JAKÉ JE JEHO ČESKÉ JMÉNO? KDE ŽIJE? ČÍM SE ŽIVÍ? JMENUJTE ALESPOŇ 3 DALŠÍ JEHO „PŘÍBUZNÉ“.

11. JAK SE JMENUJE A DO KTERÉHO ŘÁDU PATŘÍ NEJVĚTŠÍ AKTIVNĚ LÉTAJÍCÍ SAVEC?

12. DO KTERÉ PODTŘÍDY SAVCŮ PATŘÍ PTAKOPYSK PODIVNÝ? KTERÉ ZNAKY JSOU TYPICKÉ PRO TUTO PODTŘÍDU? JAK SE JMENUJE DRUHÝ ZÁSTUPCE NA OBRÁZKU?

13. KOPYTNÍCI SE ROZDĚLUJÍ NA LICHOKOPYTNÍKY A SUDOKOPYTNÍKY. SUDOKOPYTNÍCI JEŠTĚ PAK NA PŘEŽVÝKAVCE A NEPŘEŽVÝKAVCE. NA NÁSLEDUJÍCÍCH DVOU LISTECH JSOU NĚKTEŘÍ JEJICH ZÁSTUPCI. URČETE JE A ROZTŘIĎTE DO VÝŠE UVEDENÝCH SKUPIN. U KAŽDÉ SKUPINY UVEĎTE JEŠTĚ ALESPOŇ DVA DALŠÍ ZÁSTUPCE, KTEŘÍ JSOU DO NÍ ŘAZENI, ALE NEJSOU UVEDENI NA OBRÁZCÍCH.

A) B) C) F) E) D)

H) I) G) J) K)

14. KYTOVCI JSOU NEJVĚTŠÍ SAVCI. PROČ DOSÁHLI TAK OBROVSKÝCH ROZMĚRŮ? JAK SE JMENUJE TENTO NEJVĚTŠÍ OZUBENÝ KYTOVEC? JMENUJTE ALESPOŇ 3 DALŠÍ ZÁSTUPCE KYTOVCŮ.

15. UVEĎTE NÁZEV ORGANIZACE (ANGLICKY I ČESKY), KTERÁ MÁ TENTO ZNAK. STRUČNĚ JI CHARAKTERIZUJTE. KDE ŽIJE, ČÍM SE ŽIVÍ A DO KTERÉHO ŘÁDU PATŘÍ SAVEC VE ZNAKU?