Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Kdo chce být milionářem ?
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky

III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium J. A. Komenského Uherský Brod PZ 2013 SEZNÁMENÍ SE STRUKTUROU A CÍLEM PŘIJÍMACÍCH TESTŮ.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
V. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (36. – 45. úloha) V. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_OSP Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: říjen 2012 Určeno pro 6. ročník Sumář učiva za 1. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného zisku bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy můžeme aktivně pracovat s odlišnými pozicemi členů skupiny.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 16 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Která holčička se mohla prát s Markem? A) jen Bohunka; B) jen Janička; C) jen Anetka; D) kterákoli z dvojice Anetka, Janička; E) kterákoli z dvojice Bohunka, Maruška Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. V mateřské školce se čtyři holčičky (Anetka, Bohunka, Janička a Maruška) praly se čtyřmi chlapečky (Hynkem, Jirkou, Markem a Ondrou – ne nutně v tomto pořadí) o nové hračky. Každá dvojice malých rváčů se přetahovala o jednu hračku (medvěda, autíčko, stavebnici, kostky – ne nutně v tomto pořadí). Paní učitelka viděla, že: – Bohunka se prala s Jirkou, – Maruška bojovala o stavebnici, – Marek se rval o medvěda, – zatímco Ondra chtěl kostky. Řešení: Z tabulky vyplývá, že se s Markem mohla prát kterákoli z dvojice Aneta, Janička. Správnou odpovědí je varianta D). dívkychlapcihračky AnetaHynekmedvěd BohunkaJirkaautíčko JaničkaMarekstavebnice MaruškaOndrakostky

Úloha č. 17 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Který chlapeček se mohl prát o autíčko? A) jen Marek; B) jen Ondra; C) jen Jirka; D) jen Hynek; E) kterýkoli z chlapců Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. V mateřské školce se čtyři holčičky (Anetka, Bohunka, Janička a Maruška) praly se čtyřmi chlapečky (Hynkem, Jirkou, Markem a Ondrou – ne nutně v tomto pořadí) o nové hračky. Každá dvojice malých rváčů se přetahovala o jednu hračku (medvěda, autíčko, stavebnici, kostky – ne nutně v tomto pořadí). Paní učitelka viděla, že: – Bohunka se prala s Jirkou, – Maruška bojovala o stavebnici, – Marek se rval o medvěda, – zatímco Ondra chtěl kostky. Řešení: Z tabulky vyplývá, že se z chlapců o autíčko mohl prát pouze Hynek. Správnou odpovědí je varianta D). dívkychlapcihračky AnetaHynekmedvěd BohunkaJirkaautíčko JaničkaMarekstavebnice MaruškaOndrakostky

Úloha č. 18 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Kterou hračku mohla chtít Janička? A) jen kostky; B) jen autíčko; C) jen medvěda; D) jen stavebnici; E) kteroukoli z dvojice medvěd, kostky. Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. V mateřské školce se čtyři holčičky (Anetka, Bohunka, Janička a Maruška) praly se čtyřmi chlapečky (Hynkem, Jirkou, Markem a Ondrou – ne nutně v tomto pořadí) o nové hračky. Každá dvojice malých rváčů se přetahovala o jednu hračku (medvěda, autíčko, stavebnici, kostky – ne nutně v tomto pořadí). Paní učitelka viděla, že: – Bohunka se prala s Jirkou, – Maruška bojovala o stavebnici, – Marek se rval o medvěda, – zatímco Ondra chtěl kostky. Řešení: Z tabulky vyplývá, že Janička mohla chtít kteroukoli z dvojice hraček medvěd, kostky. Správnou odpovědí je varianta E). dívkychlapcihračky AnetaHynekmedvěd BohunkaJirkaautíčko JaničkaMarekstavebnice MaruškaOndrakostky

Úloha č. 19 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) O kterou hračku mohl bojovat Hynek? A) jen o stavebnici; B) jen o kostky; C) o kteroukoli z dvojice autíčko, medvěd; D) o kteroukoli z dvojice autíčko, kostky; E) Žádná z možností (A) až (D) není správná. Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. V mateřské školce se čtyři holčičky (Anetka, Bohunka, Janička a Maruška) praly se čtyřmi chlapečky (Hynkem, Jirkou, Markem a Ondrou – ne nutně v tomto pořadí) o nové hračky. Každá dvojice malých rváčů se přetahovala o jednu hračku (medvěda, autíčko, stavebnici, kostky – ne nutně v tomto pořadí). Paní učitelka viděla, že: – Bohunka se prala s Jirkou, – Maruška bojovala o stavebnici, – Marek se rval o medvěda, – zatímco Ondra chtěl kostky. Řešení: Z tabulky vyplývá, že Hynek mohl bojovat o kteroukoli hračku z dvojice autíčko, stavebnice. Správnou odpovědí je varianta E). dívkychlapcihračky AnetaHynekmedvěd BohunkaJirkaautíčko JaničkaMarekstavebnice MaruškaOndrakostky

Úloha č. 20 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Pokud by platilo, že se Janička prala o medvěda, s kým by se prala Anetka? A) jen s Ondrou; B) jen s Markem; C) jen s Hynkem; D) jen s Jirkou; E) s kýmkoli z dvojice Hynek, Ondra. Společné zadání pro úlohu č Následující úlohy se vztahují k textu a uvedeným podmínkám. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. V mateřské školce se čtyři holčičky (Anetka, Bohunka, Janička a Maruška) praly se čtyřmi chlapečky (Hynkem, Jirkou, Markem a Ondrou – ne nutně v tomto pořadí) o nové hračky. Každá dvojice malých rváčů se přetahovala o jednu hračku (medvěda, autíčko, stavebnici, kostky – ne nutně v tomto pořadí). Paní učitelka viděla, že: – Bohunka se prala s Jirkou, – Maruška bojovala o stavebnici, – Marek se rval o medvěda, – zatímco Ondra chtěl kostky. Řešení: Z tabulky vyplývá, že Aneta se mohla prát s kýmkoli z dvojice Hynek, Ondra. Správnou odpovědí je varianta E). dívkychlapcihračky AnetaHynekmedvěd BohunkaJirkaautíčko JaničkaMarekstavebnice MaruškaOndrakostky

Úloha č. 21 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Kolik cestujících jelo vlakem vyjíždějícím ve 12:00? A) 48 cestujících B) 51 cestujících C) 54 cestujících D) 61 cestujících E) 66 cestujících Společné zadání pro úlohu č TEXT A TABULKA K ÚLOHÁM 21 AŽ 25 Z Domoviny do Robotína jezdí pětkrát denně každé dvě hodiny přímý vlak. Tabulka znázorňuje počet cestujících v jednotlivých vagonech vlaků odjíždějících v pátek z Domoviny v různých časech. Řešení: Ve 12:00 jelo =51 cestujících. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 22 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Ve kterém z vagonů obou odpoledních vlaků (14:00 a 16:00) cestovalo dohromady nejméně lidí? A) ve 2. vagonu; B) ve 3. vagonu; C) ve 4. vagonu; D) v 5. vagonu; E) Odpověď nelze jednoznačně určit. Společné zadání pro úlohu č TEXT A TABULKA K ÚLOHÁM 21 AŽ 25 Z Domoviny do Robotína jezdí pětkrát denně každé dvě hodiny přímý vlak. Tabulka znázorňuje počet cestujících v jednotlivých vagonech vlaků odjíždějících v pátek z Domoviny v různých časech. Řešení: Nejméně lidí cestovalo v 5. vagonu. Správnou odpovědí je varianta D). 1. vagon2. vagon3. vagon4. vagon5. vagon ve 14: v 16: celkem

Úloha č. 23 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Které z následujících tvrzení je určitě pravdivé? A) Ve vlaku vyjíždějícím v 10:00 jelo nejméně lidí ve 3. vagonu. B) Ve vlaku vyjíždějícím ve 14:00 jelo více než 80 lidí. C) V žádném z vagonů vyjíždějících v pátek z Domoviny necestovali méně než 3 lidé. D) Největší počet lidí v jednom vagonu byl ve vlaku vyjíždějícím v 10:00, a to ve vagonu číslo 4. E) V žádném z vagonů nevyjíždělo v pátek z Domoviny právě 13 lidí. Společné zadání pro úlohu č TEXT A TABULKA K ÚLOHÁM 21 AŽ 25 Z Domoviny do Robotína jezdí pětkrát denně každé dvě hodiny přímý vlak. Tabulka znázorňuje počet cestujících v jednotlivých vagonech vlaků odjíždějících v pátek z Domoviny v různých časech. Řešení: A) Ve vlaku vyjíždějícím v 10:00 jelo nejméně lidí ve 2. vagonu. – varianta A) není pravdivá B) Ve vlaku vyjíždějícím ve 14:00 jelo =61 lidí, což není více než 80 lidí. C) V žádném z vagonů vyjíždějících v pátek z Domoviny necestovali méně než 3 lidé není pravda, protože ve 14:00 byl v 5. vagonu 1 cestující. D) Největší počet lidí v jednom vagonu byl ve vlaku vyjíždějícím v 10:00, a to ve vagonu číslo 4 není pravda, protože to bylo v 16:00 ve 4. vagonu a bylo to 29 cestujících. E) V žádném z vagonů nevyjíždělo v pátek z Domoviny právě 13 lidí. To je pravda. Správnou odpovědí je varianta E).

Úloha č. 24 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Ve kterém z vlaků cestovalo nejméně lidí ve 4. vagonu? A) ve vlaku vyjíždějícím v 8:00 B) ve vlaku vyjíždějícím v 10:00 C) ve vlaku vyjíždějícím ve 12:00 D) ve vlaku vyjíždějícím ve 14:00 E) ve vlaku vyjíždějícím v 16:00 Společné zadání pro úlohu č TEXT A TABULKA K ÚLOHÁM 21 AŽ 25 Z Domoviny do Robotína jezdí pětkrát denně každé dvě hodiny přímý vlak. Tabulka znázorňuje počet cestujících v jednotlivých vagonech vlaků odjíždějících v pátek z Domoviny v různých časech. Řešení: Nejméně lidí ve 4. vagonu cestovalo ve vlaku vyjíždějícím ve 12:00 a bylo jich 16. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 25 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Jízdenka do vozové třídy B stojí 60 Kč. Cena jízdenky do vozové třídy A je o 40 Kč vyšší. Všechny vagony č. 1 spadají u všech vlaků do třídy A, všechny vagony č. 2 do třídy B. O kolik Kč více utržila společnost Železnice za jízdenky zakoupené cestujícími do vagonu č. 1 ve vlaku v 8:00 oproti vagonu č. 2 v tentýž čas? A) o 40 Kč; B) o 60 Kč; C) o 80 Kč; D) o 100 Kč; E) Žádná z možností (A) až (D) není správná. Společné zadání pro úlohu č TEXT A TABULKA K ÚLOHÁM 21 AŽ 25 Z Domoviny do Robotína jezdí pětkrát denně každé dvě hodiny přímý vlak. Tabulka znázorňuje počet cestujících v jednotlivých vagonech vlaků odjíždějících v pátek z Domoviny v různých časech. Řešení: Tržba za jízdné v 1. i 2. vagonu ve vlaku v 8:00 byla stejná. Správnou odpovědí je varianta E). vozová třídacena jízdenkycestujícíchza jízdné 1. vůzA60+40=100 Kč66.100=600 Kč 2. vůzB60 Kč =600 Kč