VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 10_ Rozmanitost přírody Procházka lesem (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

VY_32_INOVACE_03_ Příprava na čtení (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_07_Čtení slabik S, V, T (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_08_Čtení slabik J,P (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 01_ Lidé a čas
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s písmenky (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 11_ Rozmanitost přírody Ovoce (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_09_ čtení slov 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_12_ Čtení slov s porozuměním 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 16_hrajeme si, počítáme (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s geometrickými tvary (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_06_Čtení slabik (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_10_Sčítání a odčítání do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_ 05_ Lidé a čas Určování času (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_12_Číslice 11 – 20 (SADA ČÍSLO 5)
Důležitá telefonní čísla
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas
VY_32_INOVACE_17_Počítáme s obrázky (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_04_ Počet slabik (SADA ČÍSLO 1)
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Rozdělení zeleniny Kód VM:
VY_32_INOVACE_15_ Čtení vět s obrázky (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_18_Porovnávání čísel do 100 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_07_Porovnávání čísel do 5 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_19_Geometrické tvary (SADA ČÍSLO 5)
Zelenina Mgr. Iveta Honzejková.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_11_Porovnávání čísel do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_19_ Čtení slabik – pohádka (SADA ČÍSLO 1)
Zelenina.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
VY_32_INOVACE_11_ Čtení slov 3 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_ 16_ Místo, kde žijeme Dopravní značky (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_10_ čtení slov 2 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A JEHO SVĚT VY_32_INOVACE_ 20_Lidé kolem nás
VY_32_INOVACE_ 13_porovnávání čísel do 20 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_01_ Příprava na čtení 1 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_ 15_číselné řady do 5 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_03_Sčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_08_ Číslice 6 – 10 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_29_ Prvouka 3.ročník Zelenina
VY_32_INOVACE_04_ Odčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_2.2.7 Zelenina Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
Význam zeleniny ve výživě  Zelenina je soubor různých rostlin a jejich částí, které se zasyrova nebo vhodně upravené významně uplatňují ve výživě lidského.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Poznej druhy zeleniny Mgr. Heppnerová Eva – ZŠ Nádražní 683, Horní Slavkov VY_32_INOVACE_74_ Poznej druhy zeleniny Šablona III/2.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ZELENINA - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenízáří 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka ( DUM 04) Rozmanitost.
* Anotace : * Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Potraviny a výživa - Zelenina
PRVOUKA – 2. ročník, ZELENINA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
VY_32_INOVACE_54_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Zelenina Radka Smetanová VY_32_INOVACE_zelenina_01
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A09Prv2_Zelenina
Název školy : ZŠ Pardubice-Spořilov
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
ZELENINA A JEJÍ DRUHY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_56_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_55_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Anotace: ZELENINY2
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2) ČLOVĚK A JEHO SVĚT VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)

INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém byl VM vytvořen: únor 2012 Ročník, pro který je VM určen: 1.– 6. ročník ZŠ speciální (možno použít i pro žáky starší – opakování probraného učiva) Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Učivo: zelenina Metodické poznámky: Výukový materiál slouží k seznámení s tématem Člověk a jeho svět – rozmanitost přírody (zelenina) hravou formou. Výukový materiál obsahuje část vhodnou k výuce i k procvičování daného učiva. Použité zdroje: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, kliparty MS Office, MS powerpoint

Dnes si budeme společně povídat o zelenině. Ahoj kamarádi! Dnes si budeme společně povídat o zelenině. Myslíte, že je zelenina zdravá? Měli bychom zeleninu jíst? Ťukni na obrázek se zeleninou a můžeme začít s naším povídáním.

To je zahrada a na zahradě pěstujeme zeleninu. Máme různé druhy zeleniny, ale jedno mají všechny druhy společné. Zelenina je zdravá!

V zelenině najdeme mnoho důležitých látek a vitamínů pro zdraví člověka. Zeleninu můžeme jíst v syrovém stavu nebo vařenou. Ťukni na jednotlivé druhy zeleniny a dozvíš se více.

Košťálovou Kořenovou Cibulovou Plodovou Listovou Zeleninu dělíme podle toho, jakou část ze zeleniny jíme. Můžeme ji rozdělit na: Košťálovou Kořenovou Cibulovou Plodovou Listovou

KOŘENOVÁ ZELENINA Z kořenové zeleniny jíme kořen. Kořenová zelenina je např. mrkev, petržel, celer, křen, červená řepa, ředkvička, ředkev, …

MRKEV Mrkev obsahuje mnoho důležitých látek a té nejdůležitější říkáme karoten. Je velmi důležitý pro správný zrak. Mrkev můžeme jíst syrovou, upravenou jako salát, ale i vařenou.

ŘEDKVIČKA Tak takhle vypadá ředkvička. Lidé ji často pěstují na zahradách.

ŘEPA Určitě všichni dobře znáte pohádku „O veliké řepě“. Společně si jí teď vyprávějte.

KOŠŤÁLOVÁ ZELENINA Mezi košťálovou zeleninu patří: zelí, čínské zelí, kapusta – hlávková i růžičková, květák, brokolice či kedlubna.

ZELÍ

BROKOLICE

KVĚTÁK

LISTOVÁ ZELENINA Z této zeleniny jíme listy. Mezi listovou zeleninu patří např. hlávkový salát nebo špenát.

PLODOVÁ ZELENINA Z této zeleniny jíme plody. Mezi plodovou zeleninu patří okurky, dýně, cuketa, meloun, rajčata, papriky, lilek, hrášek či fazolky.

RAJČE Červené kuličky vyrůstající na zeleném keříku. Jíme je syrové nebo v podobě různých pokrmů – kečup, rajská omáčka apod.

OKURKA Okurky salátové nebo nakládačky. Všechny jsou zelené barvy a jsou oblíbenou zeleninou mnoha lidí.

PAPRIKA Paprika je zelenina, která může mít různé barvy. Zelená, červená, oranžová či žlutá paprika. Některé papriky jsou sladké, jiné zase pálí.

CUKETA Cuketa je zelenina velmi podobná okurce. Má stejnou barvu a podobný tvar.

MELOUN Meloun znají dobře snad všechny děti. Je sladký a v létě nás krásně osvěží.

HRÁŠEK Hrášek jsou malé zelené kuličky ukryté v lusku. Hrášek můžeme najít také v jedné pohádce. Jmenuje se „Princezna na hrášku“. Najděte ji v knize a společně si ji přečtěte.

DÝNĚ Často je můžeme vidět v podzimním období, kdy dozrávají. Mají oranžovou barvu a staly se symbolem jednoho podzimního svátku. Víte kterého?

LILEK Lilek je zelenina, která je méně známá. Poznáme ji podle výrazné fialové barvy.

BRAMBORY Brambory snad není potřeba ani představovat. Známe je určitě všichni. Jsou součástí mnoha příloh a českých pokrmů.

CIBULOVÁ ZELENINA Z cibulové zeleniny jíme cibule. Mezi cibulovou zeleninu patří cibule, česnek nebo pórek.

CIBULE Cibule je základem snad všech českých pokrmů. Při vaření je používána velmi často. Když ji člověk krájí, slzí mu oči. Je velmi zdravá a dodá jídlu správnou chuť.

ČESNEK Česnek je zelenina, která má výraznou vůni a chuť a používá se k dochucení mnoha pokrmů.

Spoj obrázek se správným názvem. BAREVNÝMI OBDÉLNÍKY Spoj obrázek se správným názvem.

Cibule Dýně Brambory Česnek

Paprika Meloun Hrášek Rajče

Květák Brokolice Okurka Mrkev

Jaký obrázek je schován za barevnými obdélníky.

AHOJ U DALŠÍHO VYPRÁVĚNÍ.

POUŽITÉ ZDROJE: Obrázky: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, multimedia s.r.o. Klauny nakreslila Bc. Milena Švermová.