ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konverzace Které sporty hrajeme v každém ročním období?
Advertisements

Expressions of Time Write out the following times in two different ways (whenever possible). Vzor: 1:30 am Je jedna hodina třicet minut. Je půl druhé.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?.
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
POZORUJ: = = =
Kolik to stojí?.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Hodiny a režim dne pro první třídu.
Pojem zlomek a jeho zápis.
BĚŽÍ, BĚŽÍ, NEPOLEŽÍ, NEMÁ VŮZ ANI SÁNĚ, PŘECE NIKDY NEUSTANE.
1.
Desetinná čísla 2.část.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lekce 4 čas.
NUMBERS- ČÍSLA Aj pro 3.-5.r.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky Úvod.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Znalostio zlomcích.
Rozšiřování a krácení zlomků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
7..
Desetinná čísla - úvod.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY - ÚVOD.
2.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Pozor, čárka I..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ZNÁZORŇOVÁNÍ ZLOMKŮ NA ČÍSELNÉ OSE.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Zlomky Porovnávání zlomků..
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Převeď zlomky do základního tvaru:
Dělitelnost přirozených čísel
Poznávej zlomky.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M3_12_Dělení
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Pojem zlomek a jeho zápis.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník

Rozložíme - li celek na stejné části, dostaneme zlomky. 3 4 1 4 1 4 1 2 1 2 1 4 1 4

Co vše lze rozdělit Podívej se na obrázky a urči, co je celek a co jsou jeho části.

Prohlédněte si pozorně obrázky Prohlédněte si pozorně obrázky. Zkuste objevit, proč se vybarvené části tak nazývají. dvě třetiny tři čtvrtiny čtyři šestiny pět šestin jedna polovina jedna třetina

Jestliže rozdělíme celek na dvě stejné části, dostaneme jeho poloviny. jedna část = jedna polovina 1 2

Jestliže rozdělíme celek na čtyři stejné části, dostaneme jeho čtvrtiny. jedna část = jedna čtvrtina 1 4

1 5 ZLOMKŮ Velikosti částí celku zapisujeme pomocí čitatel jedna 1 5 pětina zlomková čára jmenovatel

1 5 ČITATEL JMENOVATEL = udává počet těchto dílů. ( KOLIK ) JMENOVATEL = pojmenovává díly, na které byl celek rozdělen. ( ČEHO )

Zápis zlomků (jedna) polovina dvě poloviny 1 2 dvě třetiny (jedna) čtvrtina tři čtvrtiny (jedna) šestina čtyři šestiny (jedna) osmina sedm osmin (jedna) třetina

8 10 Jmenovatelem zlomku nikdy nemůže být 0 !!! Přijdeš na to proč? Ve jmenovateli NIKDY nesmí být 0, protože CELEK NELZE ROZDĚLIT NA 0 ČÁSTÍ 10

Ať rozdělíme celek jakéhokoliv tvaru na 2 (4,5,8,9) stejných částí bude zápis zlomků u všech těchto tvarů stejný. 1 1 1 1 1 2 2 2 2 2 3 3 3 3 6 6 6 6

Přečtěte zlomky. Na kolik částí jsme rozdělili celek? Kolik částí jsme z něho potom vzali? 5 20 5 8 12 26 8 11 17 31 6 10

Zapiš zlomky ve správném tvaru. 7 10 čitatel sedm a jmenovatel deset jmenovatel pět a čitatel tři čitatel sedmnáct a jmenovatel třicet jedna jmenovatel dvanáct a čitatel osm dvanáct sedmnáctin čtyři desetiny dvě devítiny devět dvanáctin 3 5 17 31 8 12 12 17 4 10 2 9 9 12

Které celky jsou rozděleny na ČTVRTINY?

Které celky jsou rozděleny na TŘETINY?

Které celky jsou rozděleny na ŠESTINY?

Vybarvenou část celku zapiš zlomkem 5 9 5 8 3 4 6 16

Na kterém obdélníku můžeš vyznačit jeho: 1 5 4 3 2 7 2 1 3 3 8 9 4 5 10 3 2 7

U každého celku urči zlomek jeho vybarvené a nevybarvené části. 3 6 4 8 1 4 3 4 4 8 3 6 5 13 8 13 4 5 1 5

U každého celku urči zlomkem jeho vybarvené a nevybarvené části. 4 10 3 8 5 8 8 10 4 8 3 8 5 8 4 8