Jak se rostliny přizpůsobily

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lukáš Petr 5. A Stonek.
Advertisements

VEGETATIVNÍ ROZMNOŽOVÁNÍ
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
1. Podběl, orsej, sasanka nebo plicník patří mezi byliny rozkvétající časně zjara. V porovnání s ostatními bylinami kvetoucími v létě se u nich častěji.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
STONEK.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostlinná pletiva.
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
LIST.
STONEK KAULOM.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Stavba rostlinného těla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přechod rostlin na souš
1. U které z následujících dřevin není možné určit stáří pomocí letokruhů? a) dub korkový b) jalovec obecný c) palma datlová d) javor mléč.
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Kořen autor: David Hainall.
Rostlinné orgány - stonek
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Růst a vývin rostlin.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Uspořádání rostlinného těla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
Rostliny na jaře 4. ročník
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Byliny.
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
Krytosemenné rostliny
STONEK.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Vegetativní orgány Stonek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
zpracovaný v rámci projektu
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
Vegetativní orgány LIst
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Rozmnožování, růst a vývin rostlin
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Vegetativní rostlinné orgány
BOTANIKA.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Živá příroda.
Růst a vývin rostlin.
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Vegetativní orgány kořen.
Stonek.
Transkript prezentace:

Jak se rostliny přizpůsobily Přizpůsobení teplotě prostředí Teplobytné rostliny = snášejí dobře i vysoké teploty Chladnobytné rostliny = snášejí i nízké teploty Suchobytné rostliny = adaptovaly se nejen na vysoké teploty, ale také na nedostatek vody v půdě

Jak se rostliny přizpůsobily Suchobytné rostliny Jejich adaptace je často nejen ve stavbě těla (zmenšení plochy listů, tlustší pokožka s vrstvičkou vosku, průduchy ponořené pod pokožku), ale i fyziologická. Jiný způsob vstupu oxidu uhličitého do fotosyntetických dějů se vyvinul např. u sukulentů (kaktusy)

Jak se rostliny přizpůsobily

Jak se rostliny přizpůsobily S optimální teplotou pro růst a vývin rostlin souvisí bezprostředně vegetační pásy a výškové stupně.

Jak se rostliny přizpůsobily

Jak se rostliny přizpůsobily

Jak se rostliny přizpůsobily B. Přizpůsobení k množství vody Podle vztahu k půdní vlhkosti rozdělujeme rostliny na: Vodní (např. leknín) Vlhkobytné – rostliny mokřadů (např. blatouch) Rostliny středně vlhkých míst (většina rostlin)

Jak se rostliny přizpůsobily Suchobytné – rostliny suchých půd (kavyl) mívají hluboký kořenový systém, listy nebo i stonky pokryté chlupy nebo trny Vodní a mokřadní rostliny mají výhodu v dostupnosti roztoků (nepotřebují dokonalé cévní svazky), zato trpí nedostatkem plynů pro fatosyntézu.

Jak se rostliny přizpůsobily C. Přečkávání pupenů a rozmnožovacích částic během nepříznivého období Jednoleté – během léta prodělají celý vývin, zachování druhu je umožněno vysypáním semen do půdy – (letničky v zahradnické praxi, podobně plevele)

Jak se rostliny přizpůsobily Trvalky se zásobními orgány – nepříznivé období přetrvávají v podzemních orgánech chráněných vrstvou půdy (např. sasanka v oddenku, brambořík v hlíze, tulipán v cibuli), zásoby živin jim umožňují rychlé jarní kvetení.

Jak se rostliny přizpůsobily sasanka

Jak se rostliny přizpůsobily brambořík

Jak se rostliny přizpůsobily tulipán

Jak se rostliny přizpůsobily Přízemní rostliny – mají pupeny ukryté těsně při povrchu půdy, chráněné nejčastěji růžicí listů (jahodník, jitrocel, trávy)

Jak se rostliny přizpůsobily Dřeviny mají pupeny výše nad zemí (polokeře, keře, stromy) Epifyty – rostou na větvích a kmenech stromů (tropické orchideje, poloparazitické jmelí).

Jak se rostliny přizpůsobily