Rozvoj klíčových kompetencí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
BAROKNÍ UMĚNÍ A3V Mgr. Jitka Nováková
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Celková charakteristika
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Itálie Francie Španělsko
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Evropské barokní sochařství
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gotická kultura.
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Barokní umění.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko sochařství.
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
BAROKO Doba protikladů.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Literatura, architektura, výtvarné umění
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
ITALSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
RENESANCE - pokračování
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Rozvoj klíčových kompetencí
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Radikálně barokní architektura
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Transkript prezentace:

Rozvoj klíčových kompetencí Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/01.0009 Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

Italské výtvarné baroko

Text a fotodokumentace Text: Kateřina Červenková Foto: Karel Milička Fotodokumentace: www.wikipedia.com

Architektura navazuje na podélný typ renesančního kostela: kupole průčelní voluty (závitnice) plastické polosloupy oblouky Giacomo Barozzi da Vignola: Kostel Il Gesů v Římě

Architektura Carlo Maderna (1556 - 1629) italsko-švýcarský „otec“ barokní architektury Průčelí katedrály sv. Petra v Římě kostel sv. Zuzany v Římě

Architektura Gianlorenzo Bernini (1598 – 1680) italský architekt, malíř a sochař elipsovité náměstí s kolonádou před katedrálou sv. Petra

Architektura Francesco Borromini (1599 –1667) italsko-švýcarský architekt, zakladatel dynamického baroka kostel Can Carlo alle quatro Fontane v Římě

Architektura Guarino Guarini (1624 – 1683) architekt a filozof, autor odvážných konstrukcí kostelních kupolí a oválného tělesa paláce s pravoúhlými křídly Palazzo Carignano v Turínu kupole kostela San Lorenzo v Turínu

Sochařství protiklad renesance v dramatičnosti gest rozevlátosti v prostoru vysoké emocionalitě patetičnosti a náboženské vroucnosti až vytržení Gianlorenzo Bernini: Vidění sv. Terezy

Sochařství Gianlorenzo Bernini (1598 – 1680) italský architekt, malíř a sochař mytologický námět Apollo a Dafné, ukázka totálního rozbití kamenného bloku a jemné sochařské práce

Sochařství Gianlorenzo Bernini propojoval v díle umění sochařské a architektury kroucené (tordované) sloupy, základ pozdějšího zdobení oltářů i nábytku a staveb baldachýn nad hrobem sv. Petra

Sochařství Gianlorenzo Bernini autor mnoha portrétních bust, dekorativních a s živým výrazem očí portréty s citovým zaujetím k modelu busta Constanze Buonarelli busta kardinála Richelieu

Sochařství Gianlorenzo Bernini tvůrce dekorativních exteriérových sousoší římské fontány Fontána del Moro Fontána čtyř řek Fontána Barcaccia

Malířství Michelangelo Merisi zv. Caravaggio (1573 – 1610) zakladatel barokního realismu bouřlivý život ho vede na cesty po Evropě po intervencích přátel se vrátil do Itálie, opuštěn zemřel velmi mlád Caravaggio, portrét od Ottavia Leoniho

Malířství Michelangelo Merisi zv. Caravaggio autor zátiší a portrétů se zátiším Bakchus - autoportrét Košík s ovocem Chlapec s košíkem ovoce

Malířství Michelangelo Merisi zv. Caravaggio světské a mytologické náměty Muzikanti Vítězící Amor

Malířství Michelangelo Merisi zv. Caravaggio náboženské motivy modely – prostí lidé ulice (svatí se špinavýma nohama) konflikty s církevními kruhy Ukřižování sv. Petra

Malířství Michelangelo Merisi zv. Caravaggio nová metoda práce se světlem, světlo imaginárně padá shora v pozadí se paprsky ztrácejí v temnotě (tzv. tenebrismus) Povolání sv. Matouše

Malířství Michelangelo Merisi zv. Caravaggio další významná díla zesvětštění námětů nedržel se příliš Bible nenáviděn katolíky i protestanty Sv. Matouš s andělem Smrt Panny Marie

Malířství Akademie bratří Carracciů v Bologni (založená kolem r. 1600) Ludovico Carracci: Oplakávání Malířství Akademie bratří Carracciů v Bologni (založená kolem r. 1600) první akademie výtvarného umění v Itálii radikální barokní a klasicistní proud malířství představitelé: Agostino Carracci Annibale Carracci Ludovico Carracci Annibale Carracci: obrazy Autoportrét a Cesta do Egypta

Malířství Pietro da Cortona (1596 - 1669) (1596 - 1669) malíř a architekt, autor monumentálních fresek Kostel sv. Lukáše Freska Zlatý věk z paláce Pitti ve Florencii

Malířství Giovanni Battista Gaulli (1596 - 1669) malíř a architekt, autor iluzivních staveb a dekorativních fresek Freska Triumf františkánského řádu, kostel sv. Apoštola v Římě Autoportrét

Malířství Andrea Pozzo (1596 - 1669) (1596 - 1669) malíř a architekt, známý grandiózními chrámovými freskami Nástropní freska Apoteóza sv. Ignácia v chrámu St. Ignazio v Římě portrét umělce od neznámého autora

Malířství Giovanni Battista Tiepolo (1696 - 1760) významný malíř pozdního baroka, autor obrazů s náboženskými náměty a chrámových fresek otevírajících strop k nebesům Freska Apoteóza španělské královské rodiny, královský palác v Madridu

Malířství Giuseppe Galli Bibiena Giuseppe Galli Bibiena člen významné rodiny divadelních výtvarníků a dekoratérů, která ovlivnila dějiny evropského divadla návrhy barokních dekorací se objevují po celé Evropě (korunovační opera J. J. Fuxe Stálost a statečnost na Pražském hradě (1723) Portrét Giuseppe Galli-Bibiena od neznámého autora

Italské výtvarné baroko Kontrolní otázky: Na jakém principu je založena vrcholná italská barokní architektura? Vysvětli na příkladu vedlejšího snímku, jak se liší barokní sochařství od renesančního? Kdo byl jeho zakladatelem? Jak se liší italské barokní malířství od renesančního a jaké jsou příčiny těchto hlubokých změn. Kdo je autorem obrazu na snímku a jaký je jeho přínos pro vývoj malby?