DAVOVÉ CHOVÁNÍ JANA ZEMANOVÁ, C2A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Johana Posseltová, C3B Bitvy 1. světové války.
Advertisements

Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Osvobozené divadlo.
Deník pro 6. ročník ZŠ Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Literární výchova VY_12_INOVACE_12 Duben 2011 Mgr. Dana Kubínková.
Neurózy, psychózy, rané poruchy
ETIKA ODPOVĚDNOSTI Karolina Krajcová C4B.
Akciová společnost Jiří Řípa, C2B.
Osvícenství v českých zemích a počátky NO
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
P OSTOJE Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
VYBRANÉ OTÁZKY Z PSYCHOLOGIE PRO PRACOVNÍKY V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH © SPURNÝ, 2012.
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
První pomoc Zhodnocení stavu vědomí
PSYCHICKÉ JEVY.
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Jakub Kersch, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Člověk mezi lidmi – sociální útvary
SVOBODA ČLOVĚKA Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Klonování Tomáš Otáhal. Pojem „klonování“ Pod výrazem klonování je myšlen proces při kterém z části (genetické informace) vzniká nový jedinec se skoro.
Ivana Válková, 2. ročník MK.  Sociologie, sociální psychologie, fyzika, medicína, etnografie, archeologie  Cestovatel  80. léta – studium moderní společnosti.
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
SOUSTAVA OPĚRNÁ.
Osobnost a temperament
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_19_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Klára Motlíčková, KVARTA
Brownův pohyb Jan Havlovic V6A
Markéta Wolfová.  efektivní organizace záložek  sdílení zajímavých odkazů, dokumentů, obrázků, videí  označování a komentování materiálů.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Zš a Mš Brno, Křídlovická 30b Veronika Topolářová VII.C 2011/2012
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Dynamika sociálních skupin
Dav a jeho členění Barbora Vítová, C2A.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Vypracovala Mgr. Marie Čapková VY 32 INOVACE 2 P ř íbuzná slova.
Baroko III. stavitelé. Baroko III. stavitelé Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní architektura.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Božena Němcová VY_III/2_INOVACE_82_Božena Němcová Mgr. Jana Svobodová.
Rap Tereza Janderková.
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_419.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Klára Šťastná 2.Ročník MK
Portréty literárních osobnostní světové literatury.
Název Václav Hrabě Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_13.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_PSYM23560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Sociální skupiny.
Poezie, písnička (V domě straší duch)
Marek Zámečník C4A ŽIVOTNÍ SÍLA.   francouzský filozof  představitel filozofie života  z rodiny židovského hudebníka  studium matematiky.
Erich Fromm Pavla Jiráková C4A.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
VY_20_INOVACE_SVF20960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
DOBRO A ZLO – etické kategorie
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Sokrates Kristýna Chvalová, C4A.
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
VY_20_INOVACE_SVF21160DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
Dav, komunita, populace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Klasická sociologie (Max Weber)
PSYCHOLOGIE DAVU VY_52_INOVACE_ prosince 2013
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Transkript prezentace:

DAVOVÉ CHOVÁNÍ JANA ZEMANOVÁ, C2A

Co je to dav? Agregát (shluk) osob, které se shromáždily na tomtéž místě na základě téhož podnětu tendence chápat dav spíše negativně (zkušenost s agresivními davy)

Chování jednotlivců: princip nápodoby sklon k hysterickému chování poklesem sociální a racionální kontroly anonymita

G. LE BON francouzský sociolog a psycholog teorie davového chování: člověk ztrácí vlastní identitu převaha instinktů a emocí nad racionalitou ztráta rozumové a morální odpovědnosti člověk je v davu anonymní

Další: José Ortega y Gasset Gabriel Tarde Sigmund Freud Problematikou davů se zabýval i český sociolog M. Petrusek

Klasifikace davu: (R. W. Brown) dav aktivní útočný dav (lynčující, terorizující, vzpoury) únikový dav (vznikající panikou) získávací dav expresivní dav dav pasivní (posluchačstvo) příležitostné záměrné

Otázky: Jak se cítí jedinec v davu? Kdo vymyslel teorii davového chování? Proč chápeme davové chování jako negativní? Kdo byl český nejznámější sociolog?

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Psychologick%C3%A1_anal%C3%BDza http://cs.wikipedia.org/wiki/Kolektivn%C3%AD_chov%C3%A1n%C3%AD http://cs.wikipedia.org/wiki/Dav http://daytrade.cz/psychologicka-analyza/ http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/hana-brixi.php?itemid=4806

Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=gbyHiF7Hhdk