Reprezentace 2. světové války v italské literatuře

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Josef Čapek.
Advertisements

Ladislav Jan Živný v české bibliografii
Češi a Slováci za 1. sv. války
Sjednocování Itálie po roce 1849
Člověk a společnost Dějepis 20. století 2. období 2. světové války VY_32_INOVACE_03 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA 1. ČÁST.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
SVĚTOVÁ ASOCIACE NOVIN- ZLATÝ GLÓBUS ZLATÝ GLÓBUS Anglicky Golden Globe Award Filmová a televizní cena udělovaná každý rok v lednu Asociací zahraničních.
Historie – dnešní Skaut
HOROSKOPY STÁTŮ a podobnosti mezi nimi
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Itálie Italská republika
Malé ohlédnutí do historie EU
Naši prezidenti aneb jak znáš vůdce našeho státu ve 20. století
Zdeněk Brdek UBO FF JU. osnova stručný přehled dějin rakouské literatury Thomas Bernhard dramatik: ukázky Thomas Bernhard prozaik: ukázky.
Trochu historického kontextu  Role USA ve válečných konfliktech  Vize „nového světa“→ rozčarování  Aspekty soudobé literatury - průmyslová.
Mějte v paměti ty, kteří vás vedli a kázali vám slovo Boží. Myslete na to, jak dovršili svůj život, a následujte je ve víře! Židům 13:7.
Fyzikální ústav AV ČR, Praha
Studená válka Války v Indočíně
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv14/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Českoslovenští a čeští prezidenti
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Geopolitická ohniska soudobého světa
Vznik státu Izrael.
VY_62_INOVACE_02_03 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_03 Zpracovala:RNDr.
Na cestě k nové válce.
Revize a zánik Versailleského systému
příprava na 2. světovou válku
Meziválečný svět 30. léta.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název materiálu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Franklin Delano Roosevelt
Člověk a společnost Dějepis 20. století Od Stalingradu do Prahy VY_32_INOVACE_07 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.3.1
VY_32_INOVACE_31-08 Skupina 42 Jiří Kolář.
VY_32_INOVACE_CJK4_2560_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_2.19. Tematická oblast: Vybraná témata z teorie tělesné kultury S Sportovní tradice města Třince a okolí Typ: DUM.
Česká národní banka – historie a současnost VY_32_INOVACE_2B6
Závazkové právo Zánik závazků
První světová válka Cesta k válce.
EVROPA A EUROATLANTICKÝ PROSTOR I: STUDENÁ VÁLKA
zápas demokracie s totalitními diktaturami
Ruská hudba Alice Kresová; tercie.
VY_32_INOVACE_2D.9.15 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMOpakovací test VY_32_INOVACE_16_ČSR,
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Slovensko Slovenské národní povstání Osvobození republiky
Literatura na počátku 20.století
Fašistická Itálie Petr Machala.
HISTORIE LEDNÍHO HOKEJE
Dadaismus I. polovina 20. století.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
VY_32_INOVACE_2D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Politický systém Itálie
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VIII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
II. světová válka 1945 (I.) Petr Machala.
Válka ve Středomoří, Africe a na Balkáně
2. světová válka v Evropě Koordinace postupu spojenců
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Politický systém Itálie
Světová literatura 2.pol.20.stol.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
Práce s literárním textem v učivu 4. ročníku
Transkript prezentace:

Reprezentace 2. světové války v italské literatuře Zdeněk Brdek UBO FF JU

osnova 2. světová válka v Itálii neorealismus v kinematografii v literatuře ukázky

2. světová válka v Itálii 1922: pochod na Řím, Mussolini vládcem 1935: napadení Habeše 1936: osa Berlín – Řím – Tokyo 1939: okupace Albánie, odtud poté neúspěšný útok na Řecko 1. 9. 1939: začátek války 10.6.1940: Itálie vstupuje do války útokem proti Francii v Alpách

2. světová válka v Itálii 1940: útok z Libye do Egypta 9.7.1943: britsko-kanadsko-americká invaze na Sicílii 25.7.1943: Mussolini zatčen, zbaven vlády, maršál Pietro Badoglio (1871 – 1956) 8.9.1943: kapitulace Badogliovy vlády 12.9.1943: Duce osvobozen leden – květen 1944: bitva u Monte Cassina

neorealismus Itálie po 2. sv. válce: výrazně levicová (1948 ve volbách zvítězili křesťanští demokraté) aktualizace myšlenek Antonia Gramsciho (1891 – 1937) – Sešity z vězení: angažovaný intelektuál, národně-lidová kultura levicová angažovanost, projekt více etický než estetický umění jako součást společenského života, jako nástroj angažovanosti

neorealismus 40. – polovina 50. let 20. století vzory: realismus, naturalismus, verismus, Giovanni Verga (1840 – 1922) vymezení se vůči: dekadence, hermetismus, experimentální novátoři jako Luigi Pirandello (1867 – 1936) a Italo Svevo (1861 – 1928) rysy: regionalismus, výchovná role umění, metoda deskripce, sblížení umění a politiky témata: odboj, partyzáni, dělníci, stávky, rolníci, vykořisťovaní (prostitutky, pracující děti)

neorealismus v kinematografii Luchino Visconti (1906 – 1976) Posedlost (1943) Země se chvěje (1948) Roberto Rossellini (1906 – 1977) Řím, otevřené město (1945) Vittorio De Sica (1901 – 1974) Zloději kol (1948) Federico Fellini (1920 – 1993) Darmošlapové (1953)

neorealismus v literatuře zavedení autoři, pro něž epizodou: Elio Vittorini (1908 – 1966) Alberto Moravia (1907 – 1990): Římanka (1947) Horalka (1957) Cesare Pavese (1908 – 1950): Měsíc a ohně (1950) Curzio Malaparte (1898 – 1957): Kaput (1944) Kůže (1949) memoárové, dokumentární prózy: Primo Levi (1919 – 1987): Je-li toto člověk (1947)

neorealismus v literatuře debutanti, pozdější individuality: Beppe Fenoglio (1922 – 1963): Válka na pahorcích (1968) Italo Calvino (1923 – 1985): Cestička pavoučích hnízd (1947) Giorgio Bassani (1916 – 2000) Elsa Morantová (1912 – 1985) Giovanni  Testori (1923 – 1993) Natalia Ginzburgová (1916 – 1991) Pier Paolo Pasolini (1922 – 1975)

ukázky Beppe Fenoglio (1922 – 1963): Válka na pahorcích (1968)

ukázky Beppe Fenoglio (1922 – 1963): Válka na pahorcích (1968) Italo Calvino (1923 – 1985): Cestička pavoučích hnízd (1947)

ukázky Beppe Fenoglio (1922 – 1963): Válka na pahorcích (1968) Italo Calvino (1923 – 1985): Cestička pavoučích hnízd (1947) Primo Levi (1919 – 1987): Je-li toto člověk (1947)

grazie per l'attenzione zdenekbrdek@email.cz

odkazy Zloději kol: 1:26:45 http://www.youtube.com/watch?v=1XJ7kMSr1As