JAVA GRID COMPUTING ANEB JAK URČIT VELKÁ PRVOČÍSLA Petr Papež Vedoucí práce: RNDr. Jaroslav Icha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Energie.
Zpracování dat – superpočítačové výkony na běžných procesorech Fyzikální ústav AV ČR.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Prezentace k obhajobě bakalářské práce
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Vypátrej obvod Počítání obvodů a obsahů 5 cm 10 cm 30 cm 50 cm 15 cm
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Mersennovo prvočíslo Jiří Kuczaj V.A.
SPECIFIKA VÝUKY POČÍTAČOVÝCH KURZŮ UNIVERZITY TŘETÍHO VĚKU Michal Vojkůvka.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Dělitelnost přirozených čísel
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
stanovená 99mTcMIBI scintigrafií.
Nejmenší společný násobek
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
Společný násobek nejmenší společný násobek (n)
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Dělitelnost přirozených čísel
Počítačové vybavení Gymnázium Šlapanice. Školní síť Server s OS Linux Stanice s OS Win98, NT, XP Možnost bootování OS Linux ze serveru Rychlost sítě 100.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zábavná matematika.
Společný dělitel, největší společný dělitel (D)
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Prvočísla a čísla složená
Jazyk vývojových diagramů
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Dělitelnost přirozených čísel
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Dosazování číselných hodnot do vzorců
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_11 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Webová aplikace: Publikační systém. Členové týmu Jan Suchan Štěpán Hašek Jakub Hušek Petr Horský Bc. Petr Salač (SI2)
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
Znaky dělitelnosti.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Počítačové vybavení Gymnázium Šlapanice. Školní síť Server s OS Linux Stanice s OS Win XP Možnost bootování OS Linux ze serveru Rychlost sítě 100 Mb/s.
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE
INTERNETOVÉ ŘEŠENÍ ÚZEMNÍHO PLÁNU MĚSTA NÁMĚŠŤ NAD OSLAVOU Vedoucí práce: doc. RNDr. Vít Voženílek, CSc. Univerzita Palackého v Olomouci Přírodovědecká.
Tvorba metainformačního systému pro prostorová data s využitím Internetových technologií Zpracovatel: Tomáš Duchoslav Vedoucí: Dr. Ing. Bronislava Horáková.
Transkript prezentace:

JAVA GRID COMPUTING ANEB JAK URČIT VELKÁ PRVOČÍSLA Petr Papež Vedoucí práce: RNDr. Jaroslav Icha

Čím se bak. práce zabývá  Mersennova prvočísla  Grid Computing a jeho role při hledání Mersennových prvočísel  Projekt GIMPS  Zprovoznění Java frameworku pro počítání Mersennových prvočísel pomocí Gridu  Možnosti programu Mathematica 7 pro hledání Mersennových prvočísel

Cíle bakalářské práce  Výpočty a dosažené výsledky při hledání Mersennových prvočísel pomocí Java frameworku a programu Mathematica 7

Teoretický základ  Mersennova prvočísla  Prvočísla, jenž odpovídají vzorci 2 n -1, kde n je přirozené číslo.  Známo 47 čísel  Posledních 13 těchto čísel bylo nalezeno pomocí technologie Grid Computing  Nejvyšší , číslic Marin Mersenne

Teoretický základ  Grid Computing  Technologie pro spojování počítačových zdrojů  Great Internet Mersenne Prime Search (GIMPS)  Veřejný výpočetní grid pro hledání Mersennových prvočísel  Nalezli posledních 13 čísel

Standard Globus Alliance  Standard pro vývoj gridů  Aplikuje jej open-source Globus Toolkit  První framework, který jsem pro stavbu gridu použil  Po naprogramování webservice jsem zjistil, že zbylá část není v Javě  Nutnost naprogramovat klienta, server, webservice i další komponenty

GridGain  Aplikace pro tvorbu gridů  Naprogramován v Javě, framework také v Javě  K dispozici je komunikace mezi klientem a serverem a klient, nutnost naprogramovat server

GridGain výsledky C1 a C2Core 2 Duo E5200 2,5 3,5 GHz, 4 GB RAM C3Pentium M 1,86 GHz, 2 GB RAM JádraČísla C1C2C C C1 + C C Bez výkonnostních indexů C1 + C2 + C S výkonnostními indexy C1 + C2 + C C1 + C2 vs C1 + C2 + C3 s VI88,60%84,82%90,57%93,55%88,63% C1 + C2 + C3 bez VI vs C1 + C2 + C3 s VI35,03%33,09%32,43%36,19%35,61% Hodnoty jsou v ms

GridGain aplikace

Mathematica 7  V základním balíku lze využít příkaz Parallelize[Příkaz]  Lze dokoupit doplněk gridMathematica. Ten umožňuje zprovoznit výpočetní grid

Co zbývá  GridGain na více nodech  gridMathematica