Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/03.0007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jindřichův Hradec. Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
Advertisements

ČESKÁ REPUBLIKA – SÍDELNÍ STRUKTURA
Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.
Alšova jihočeská galerie a gotické umění
Katedrála v Kolíně nad Rýnem
Číslo v digitálním archivu školy
Média a komunikace  Petr Hanskut Klášter Rosa Coeli.
Katedrála Sv.Víta. Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
neboli chrám svatého Štěpána ve Vídni
Katedrála Saint Denis. Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
Canterburská katedrála
Gotické sochařství Gotické sochařství se vyvíjelo po boku architektury. Sochy sloužily především jako doplněk chrámů, a tak sochy většinou zobrazovaly.
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
České země v pravěku Doba kamenná
Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
ASIE Státy J a JV Asie IV. Čína III2-Z7-II-15.
R a k o u s k o MELK s klášterem I automatický posun !!
Strahovský klášter Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
EVROPA Finsko III2-Z7-III-12.
Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
 pouze jeden pár křídel,druhý pár zakrnělý, slouží k vyvažování  tělo pokryto chloupky  přenašeči nakažlivých chorob  ústní ústrojí savé nebo bodavě-savé.
Vypracovala : Lucie Zahálková. Poloha Obec Ježov Blízko vodní nádrž Želivka, Humpolec 465 m.n.m.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_09.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ291 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
Katedrála Saint Denis. Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
Gotická kultura.
Gotické umění Mgr. Ludmila Růžičková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Doba kamenná určeno pro 4. ročník ZŠ
Česká gotika Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Katedrála Sv.Víta. Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
Registrační číslo projektu:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Praha,
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_13 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Kutná Hora,
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno v rámci.
Česká gotika.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
HYDROXIDY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_584_Románský sloh AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK, DATUM:
Hrad Rožmberk (Rosenberg)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Český Krumlov,
Malířství, sochařství GOTIKA
Portugalsko III2-Z7-III-04
Umělecký sloh vrcholného středověku
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rostliny jedovaté Číslo v digitálním archivu školy VY_32_INOVACE_P _13
ASIE Státy Střední Asie V.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o životě v středověkých klášterech. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
Klášter Vyšší Brod
Hmotná kultura a každodenní život III
GOTIKA název gotika je podle Gótů
VY_32_INOVACE_54 KŘESŤANSTVÍ. VY_32_INOVACE_54 KŘESŤANSTVÍ.
1 PhDr. Tomáš Jeřábek Gotika na Moravě.
Význam křesťanství ve středověku
Klášter Zlatá Koruna- MICE, balíčky Školní výlety, svatby a další
Transkript prezentace:

Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/

Klášter Vyšší Brod mmons/thumb/8/8f/Vyssi_Brod_Vysebro dsky_klaster.jpg/80px- Vyssi_Brod_Vysebrodsky_klaster.jpg

Úvod Založen roku 1259 Vokem I. z Rožmberka Založen roku 1259 Vokem I. z Rožmberka Je to cisterciácký klášter Je to cisterciácký klášter Jedna z nejznámějších památek Jedna z nejznámějších památek v Jižních Čechách v Jižních Čechách

Historie založení založení Záviš z Falkenštejna Záviš z Falkenštejna 1310 – 47- Petr I Rožmberk 1310 – 47- Petr I Rožmberk Mistr třeboňského oltáře Mistr třeboňského oltáře Petr Vok z Rožmberka Petr Vok z Rožmberka 15.stol.- hospodářská krize 15.stol.- hospodářská krize 20.stol.- nacisté a komunisté 20.stol.- nacisté a komunisté

Vok I. z Rožmberka _Klosterpforte_2_Rosenberg.jpg

Areál tvoří dvě části Areál tvoří dvě části Klášter, opatství a kostel Nanebevzetí Klášter, opatství a kostel Nanebevzetí Panny Marie Panny Marie Hospodářská část Hospodářská část

Architektura Stavěn podle severofrancouzské klasické gotiky Stavěn podle severofrancouzské klasické gotiky Kostel směřuje na východ Kostel směřuje na východ Prostory jsou seřazeny a budovány dle jednotného schématu Prostory jsou seřazeny a budovány dle jednotného schématu K jedné podlouhlé straně přiléhá křížová chodba. Po jejím obvodu se nachází sakristie. K jedné podlouhlé straně přiléhá křížová chodba. Po jejím obvodu se nachází sakristie.

Sakristie

V přízemí se nachází kapitulní síň, V přízemí se nachází kapitulní síň, hlavní vchod do kláštera, parlatorium, veliký sál, refektář a kuchyně. hlavní vchod do kláštera, parlatorium, veliký sál, refektář a kuchyně. V patře je dormitář, ložnice mnichů a jednotlivé mnišské cely. V patře je dormitář, ložnice mnichů a jednotlivé mnišské cely.

Refektář a kuchyně

K největším mecenášům kláštera patřil K největším mecenášům kláštera patřil ve 14. stol. Petr I. z Rožmberka ve 14. stol. Petr I. z Rožmberka Financoval výzdobu křížové chodby a oltářů Financoval výzdobu křížové chodby a oltářů

Křížová chodba

Hlavní oltář Oltářní cyklus sestává z devíti obrazů Oltářní cyklus sestává z devíti obrazů Prolínají se tu západní kultury (severofrancouzská gotika, italská renesance ) a východní byzantský styl Prolínají se tu západní kultury (severofrancouzská gotika, italská renesance ) a východní byzantský styl Mistr Vyšebrodského oltáře Mistr Vyšebrodského oltáře

Rajská zahrada

Knihovna Obsahuje více než knih a také medailonové portréty opatů Obsahuje více než knih a také medailonové portréty opatů Dělí se na dvě části: filozofický sál Dělí se na dvě části: filozofický sál a teologický sál a teologický sál

Velký sál

Život v klášteře Klášter byl obýván cisterciátskými mnichy Klášter byl obýván cisterciátskými mnichy Motto „ora et labora“ - modli se a pracuj Motto „ora et labora“ - modli se a pracuj Klášter byl v době svého největšího rozkvětu centrem kultury vzdělání Klášter byl v době svého největšího rozkvětu centrem kultury vzdělání a řemesel a řemesel

Kapitulní síň

Použité zdroje =w%3Dpl%26uid%3D0%26aid%3D0%26cid%3D43%26sort%3D1 %26onpage%3D24%26page%3D29%26offset%3D695 –velký sál =w%3Dpl%26uid%3D0%26aid%3D0%26cid%3D43%26sort%3D1 %26onpage%3D24%26page%3D29%26offset%3D695 –velký sál -sakristie -sakristie kostelem-stigmatizace-sv-frantiska-serafinskeho -refektář- Zasmuky kostelem-stigmatizace-sv-frantiska-serafinskeho -refektář- Zasmuky chodba, kapitula, zahrada chodba, kapitula, zahrada VLČEK P., SOMMER P., FOLTÝN D. A KOL., Encyklopedie českých klášterů, Praha VLČEK P., SOMMER P., FOLTÝN D. A KOL., Encyklopedie českých klášterů, Praha 1997.