Téma: Musik – Rammstein

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Skladba vět - slovosled
Advertisements

ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
ESSEN TRINKEN EINKAUFEN
Studentská inovace praxí
Předmět: N ě m e c k ý j a z y k Hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Význam způsobových sloves, slovosled
Digitální učební materiál
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
INFORMATIKA 7 Záhlaví stránky III2 - I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
INFORMATIKA 7 Úprava dokumentu III2 - I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
INFORMATIKA 9 Práce s daty – aplikace I. III2 – I9- 05.
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
INFORMATIKA 8 Windows od r do r III2 – I8- 09.
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
3. LEKCE (3. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
5. LEKCE (5. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_34_Německý jazyk_způsobová slovesa Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_173_PERFEKTUM SLOVES S NEODLUČITELNÝMI PŘEDPONAMI Název školy Masarykova střední škola.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaNepřímá otázka.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_14_NJ_MODALNISLOVESA téma Modální slovesa číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_441 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_444 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Zvratná slovesa VY_32_INOVACE_02-18 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Slovesa s odlučitelnou předponou.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Sloveso sein v přítomném čase
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Německý jazyk – Gramatické jevy
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
zpracovaný v rámci projektu
Tvoření otázek v němčině
Transkript prezentace:

Téma: Musik – Rammstein „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“ Téma: Musik – Rammstein Hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny Zpracovala: Mgr.Jana Zachrlová, č. 248 Třída: T2, 2. ročník tříletého učebního oboru T r u h l á ř

Pomůcky Internet (You Tube) pro poslech hudebních ukázek, žáci si mohou donést i své vlastní ukázky hudby počítače, internet – pro vyhledání a zpracování informací o hudební skupině Rammstein papíry se zadáním úkolů a adresami doporučných internetových stránek pro každou skupinu (žáka) učebna s počítačem, dataprojektorem a připojením na internet pro prezentaci prací žáků a poslech skladby „Ich will“ text skladby „Ich will“ upravený jako „Lückentext“ (vynechané části textu)

Seznámení se skupinou Rammstein v úvodu hodiny si žáci navzájem sdělí své poznatky o německé heavy metalové skupině Rammstein ( značná část žáků skupinu zná, poslouchá skladby této skupiny) žáci, kteří skupinu neznají, se v této úvodní debatě dozví alespoň základní informace o hudební skupině

Poslech ukázek z tvorby skupiny ve zbylé části první hodiny si žáci poslechnou vybrané hudební ukázky žáci si hudební ukázky přinesou na svých hudebních nosičích a sami tak budou mít možnost ovlivnit výběr skladeb k poslechu na konci hodiny zhlédnou vybrané ukázky z živého alba skupiny „Live aus Berlin“ (použijí se ukázky z YouTube)

Poslech ukázek z tvorby skupiny Rammstein

Poslech ukázek z tvorby skupiny Rammstein

Ukázky z vystoupení skupiny Rammstein

Ukázky z vystoupení skupiny Rammstein

Vyhledávání informací o skupině Rammstein ve druhé a třetí vyučovací hodině se žáci rozdělí do 3-4 skupin (dle počtu žáků ve třídě, ve skupině budou 3, maximálně 4 žáci) na internetu vyhledají informace o skupině Rammstein – v českém jazyce, část základních informací (např.základní údaje o skupině, názvy alb apod.) bude uvedena i v němčině informace zpracují v programu PowerPoint

Doporučené internetové stránky http://www.rammstein.1.blog.cz http://cs.wikipedia.org/wiki/Rammstein http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/rammstein-777 Verze stránek v němčině: http://de.affenknecht.com/ http://de.wikipedia.org/wiki/Rammstein

Požadované základní údaje historie (vznik) skupiny původ názvu skupiny vydaná alba (diskografie) získaná ocenění oblíbená skladba (text, o čem skladba je) prezentace může být doplněna obrázky, ukázkami textů apod. zadání práce dostane každá skupina na papíře v zadání práce budou uvedeny i adresy doporučených internetových stránek

Vyhledávání informací o skupině Rammstein na internetu

Vyhledávání informací o skupině Rammstein na internetu

Vyhledávání informací o skupině Rammstein na internetu

Ukázky z vytvářených PWP prezentací

Ukázky z vytvářených PWP prezentací

Prezentace vytvořených PWP, práce s texty skupiny v první části čtvrté vyučovací hodiny proběhnou krátké prezentace prací jednotlivých skupin ve druhé polovině hodiny dostanou žáci text skladby „Ich will“ s vynechanými částmi (Lückentext) úkolem bude doplnit chybějící části skladby z poslechu skladba je zvolena kvůli častému výskytu modálních sloves, která jsou právě ve třídě probírána při kontrole úkolu budou zároveň zopakována modální slovesa, která budou dále procvičována v dalších hodinách

Text skladby „Ich will“ Ich will dass ihr mir vertraut Ich will dass ihr mir glaubt Ich will eure Blicke spüren jeden Herzschlag kontrollieren Ich will eure Stimmen hören Ich will die Ruhe stören Ich will dass ihr mich gut seht Ich will dass ihr mich versteht Ich will eure Phantasie Ich will eure Energie Ich will eure Hände sehen in Beifall untergehen Seht ihr mich Versteht ihr mich Fühlt ihr mich Hört ihr mich Könnt ihr mich hören Könnt ihr mich sehen Könnt ihr mich fühlen Ich versteh euch nicht Wir wollen dass ihr uns vertraut Wir wollen dass ihr uns alles glaubt Wir wollen eure Hände sehen Wir wollen in Beifall untergehen Könnt ihr mich hören Könnt ihr mich sehen Könnt ihr mich fühlen Ich versteh euch nicht Könnt ihr uns hören Könnt ihr uns sehen Könnt ihr uns fühlen Wir verstehen euch nicht

Práce s textem (Lückentext)

Práce s textem (Lückentext)

Práce s textem (Lückentext)

Prezentace prací žáků

Prezentace prací žáků

Zhodnocení hodin Hodiny proběhly podle plánu a bez větších odchylek. Pochopitelně se žáci nejvíce zajímali o poslech skladeb v první hodině. Zklamáním pro mě bylo, že si své ukázky nepřinesli, poslouchali jsme tedy ukázky z koncertu „Live aus Berlin“ a další ukázky skladeb na YouTube.

Zhodnocení hodin K malé změně došlo při vytváření PowerPointových prezentací. Původně jsem počítala s rozdělením žáků do skupin, kdy každá skupina měla za úkol společně vytvořit PWP prezentaci. Každý ze žáků však raději pracoval sám, a tak výsledkem byly samostatné prezentace každého žáka.

Zhodnocení hodin V poslední, čtvrté hodině, jsme se věnovali nejprve práci s textem. Žáci slyšeli text písně „Ich will“ dvakrát a dle poslechu doplňovali vynechané části textu – především šlo o vynechaná modální a významová slovesa. Žáci měli s doplňováním vynechaných částí textu problémy, ne všem se podařilo úkol zvládnout, často se vyskytovaly chyby ve tvarech sloves a potíže dělal také pravopis. Doplněný text jsme opravili společně – s pomocí textu na interaktivní tabuli, žáci se text pokusili i přeložit – s mojí pomocí se jim to vcelku povedlo. Na závěr – a pro poslední kontrolu – jsme si poslechli skladbu ještě jednou. V závěru hodiny žáci krátce předvedli své prezentace.

Zhodnocení hodin Tyto inovativní hodiny proběhly v poněkud upravené verzi i ve druhém ročníku nástavbového studia PT2 a ve zkrácené verzi i ve třetím ročníku dálkového studia DS3. V obou třídách jsme si poslechli ukázky skladeb a studenti se zároveň – a celkem úspěšně – pokusili texty přeložit do češtiny. Zpracování informací o skupině dostali studenti jako domácí přípravu v rámci zpracování maturitního okruhu „Kultur und Kunst“. Místo doplňování („Lückentext“) měli studenti za úkol najít v krátkém textu (v refrénu skladby „Engel“) co nejvíce gramatických jevů, krátce je vysvětlit a použít je pak ve svých vlastních větách.

„Engel“ – refrén skladby erst wenn die Wolken schlafen gehen kann man uns am Himmel sehen wir haben Angst und sind allein Gott weiß ich will kein Engel sein gramatické jevy doplnění interpunkce souvětí podřadné – slovosled VV modální slovesa – slovosled modálních vět podmět „man“ nepravidelné sloveso „wissen“ záporné zájmeno „kein“

Zhodnocení hodin Rozebrání refrénu skladby jsem nejprve zadala jako samostatnou práci – to studenti sami většinou nezvládli, sami dokázali objevit pouze jeden až dva gramatické jevy, někteří ani to ne. Úkol jsme tak dokončili společně, krátce zopakovali potřebná (a probraná!) gramatická pravidla. Každý student měl pak 15 minut na napsání vlastních 10 vět. (2 věty ke každému jevu) V každé větě měl použít jeden gramatický jev. Tento úkol někteří studenti s menšími chybami celkem zvládli, někteří s ním měli značné potíže. Slabším studentům tento typ úkolů příliš nevyhovoval. Ty aktivnější a přemýšlivější naopak aktivoval.