Diagnostika Common rail

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EDC úloha k řešení č. 9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Advertisements

Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
s radiálními písty (VP/VR) s elektronickou regulací
se systémem Common Rail
Regulace a měření doc.Ing.Karel Kabele,CSc.
Digitální učební materiál
Palivová soustava vznětových motorů
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
Cri-PC, test vstřikovačů common rail všech výrobců
Problematika čerpadel s řízenými otáčkami oběžného kola
18. Vnitřní tvoření směsi – vysokotlaká vstřikovací zařízení
Ventily se zdvihem 5,5mm - výhody
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
INDUKČNÍ SNÍMAČE Snímání rychlosti otáčení např. jednotlivých kol vůči společnému pevnému bodu, v tomto případě podvozku vozidla. Relativní rychlost otáčení.
Střední odborná škola dopravní Ostrava Vítkovice
EDC úloha k řešení č. 4 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
s rotačním čerpadlem VE s elektronickou regulací
ČVUT V PRAZE Fakulta stavební Katedra TZB ČVUT V PRAZE Fakulta stavební Katedra TZB TZB20- Vytápění Regulace, automatizace a měření ve vytápění.
Snímač teploty nasávaného vzduchu
Základy automatizace Martin Šťastný ME4B.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tato prezentace byla vytvořena
Měření otáček motoru s postupným odpojováním válců
Bezpečnost chemických výrob N Petr Zámostný místnost: A-72a tel.: 4222
EDC úloha k řešení č. 7 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
EDC úloha k řešení č. 6 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
MĚŘENÍ EMISÍ ZÁŽEHOVÉHO MOTORU.
September 2006 Systém sekvenčního vstřikování Lovato AutoGasFinal prezentuje systém sekvenčního vstřikování.
EDC úloha k řešení č. 3 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Ovládací jednotka zkušební stanice NC108
Sériová diagnostika, diagnostické přístroje
ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ COMMON RAIL MOTOR C
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
EDC úloha k řešení č. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
EDC úloha k řešení č. 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
EDC úloha k řešení č. 8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Měření emisí u zážehového motoru
EDC úloha k řešení č. 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Vstřikovače vznětových a zážehových motorů
Výpočet doby vstřiku, jako základní vstupní údaje pro Ř.J
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Střední škola automobilní Jihlava. SŠA Jihlava pilotní škola Střední škola řemesel a služeb Moravské Budějovice Střední škola řemesel a služeb Velké Meziříčí.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
VY_32_INOVACE_ES_11 SADA Elektrické systémy. Připojení- každé autorádio je napájeno vždy pouze 12V, to platí i pro 24V soustavu !!! vždy zapojujeme autorádio.
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Diagnostika řídících jednotek II. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Název: Měření kompresního tlaku Autor: Šnejda Karel Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast: Ročník: 3. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název: Měření průběhu proudu na vstřikovači CR Autor: Bc. Jan Spurný Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Diagnostika motorových vozidel.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Diagnostika zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Palivová soustava vznětového motoru Tato soustava je jedna z nejdůležitějších pro funkčnost motoru. Palivem pro vznětový motor je nafta. Skládá se ze.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh s nezahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
Název:Kontrola otáček motoru Autor: Bc. František ŘEHOUT Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Diagnostika motorových vozidel Ročník:IV.
Název: Měření spotřeby paliva při plném výkonu se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
Základní pojmy v automatizační technice
Tato prezentace byla vytvořena
Spalovací motory Témata cvičení
Název: Měření spotřeby paliva při jízdě z
Základní pojmy v automatizační technice
Metody měření odporovými teploměry
Měření osciloskopem.
Název: Kontrola odporu vstřikovacího ventilu Autor: Petr Karbulka
Měření indukčnosti.
Název: Diagnostika vstřikovače vznětového motoru Autor: Bc. Jan Spurný
Transkript prezentace:

Diagnostika Common rail

Nouzové stavy: redukce vstřikovaného množství paliva vadné snímače teploty nízký plnící tlak defektní měřič hmoty vzduchu výpadek snímače plynového pedálu odstavení motoru vadný vstřikovač značný pokles tlaku ve vysokotlakém zásobníku tlak ve vysokotlakém zásobníku > 1400 bar výpadek regulačního ventilu tlaku výpadek snímače horní úvrati na setrvačníku

Příklady použití komunikačního přístroje

Motor je zahřátý a běží ve volnoběžných otáčkách bez zatížení.

Tlak v zásobníku paliva by měl při volnoběhu být v rozmezí 240-300 bar. Spínací poměr regulačního ventilu tlaku by měl při tlaku 250 bar být 15% a při tlaku 300 bar 17%.

Při porovnání s předchozím datovým listem nesmí odchylka vstřikovaného množství paliva pro jeden válec překročit 30%.

Kontrola vstřikovače: načtením skutečných hodnot komunikací s ŘJ postupným odpojováním jednotlivých válců měřením množství paliva na přepadu měřením emisí

Po odpojení konektoru vstřikovače vypne ŘJ motor Po odpojení konektoru vstřikovače vypne ŘJ motor. Pro tuto orientační testovací metodu je zapotřebí další, přídavný vstřikovač. Ten se napojí na předem odpojený konektor a třeba čtyřválec pak jde na tři válce.

Měření množství paliva na zpětném toku ze vstřikovačů.

Při běhu na volnoběh nemá motor skoro žádnou kouřivost (do 1%). K odhalení vadného válce je nezbytné odpojovat postupně jeden konektor vstřikovače za druhým. Pokaždé se pak nastartuje motor a změří opacita. Válec, po jehož odstavení opacita spadne, je vadný. Hodnoty součinitele při volné akceleraci jsou zpravidla mezi 0,3 -1,0 m-1.

Zkoušení snímačů: Provádí se měřením na pinech řídící jednotky nebo na pinech připojovacích konektorů

Snímač má 60-2 zuby. Měří se jeho: odpor – 800 ohmů, vzdálenost – 1,0-1,5 mm, průběh napětí.

Měří se jeho: napájecí napětí – 5V vzdálenost – 1,0-1,5 mm průběh napětí

Obě vnější připojení snímače slouží k napěťovému napájení 5,0 V Obě vnější připojení snímače slouží k napěťovému napájení 5,0 V. Střední přípoj dává signál o napětí 0,3 – 4,5 V.

Při výpadku snímače tlaku v zásobníku je regulační ventil tlaku nastavován nouzovou funkcí podle pevně zadaných hodnot. ŘJ zvýší tlak v railu z 250 bar na 400 bar. Jednoduchým testem je proto odpojení konektoru od tohoto snímače při běžícím motoru. Když začne jít motor o poznání tvrději a po zapojení zase normálně, snímač dává signál.

Snímače teploty. Používají se s NTC charakteristikou. Zjišťuje se: skutečná na měřená hodnota pomocí vlastní diagnostiky napájecí napětí – 5V odpor

Na vstup snímače teploty motoru je připojen odpor 15 kohmů Na vstup snímače teploty motoru je připojen odpor 15 kohmů. ŘJ má zajistit zvýšené množství paliva pro start motoru. Pokud se to neprojeví na nárůstu opacity, je potřeba přezkoušet snímač teploty motoru.

Zkoušení akčních/ovládacích členů