Extrémy počasí Mgr. Veronika Kuncová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oblast: Zeměpis 7.ročník
Advertisements

VÍTR.
Oblast: Zeměpis 9. ročník
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 the19th century  50 km north-east of Prague  Mladá Boleslav, Mnichovo Hradiště, Hodkovice nad Mohelkou, Kopanina, Železný Brod, Semily, Nová Paka,
III/2 Meteorologie Potřebné pomůcky Sešit, učebnice, pero
Extrémní fenomény počasí
POČASÍ = STAV ATMOSFÉRY V URČITÉM OKAMŽIKU NA URČITÉM MÍSTĚ DO VÝŠKY 15 km Meteorologie = věda o počasí.
Gestikulace, pantomima
Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Berlín Absolventská práce Autor: Andrea Paroubková Třída: IX.A Školní rok: 2011/2012 Datum odevzdání:
VY_32_INOVACE_20_32_POUŠTĚ
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
Slunce, souhvězdí, galaxie
Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova – populární hudba Název materiáluPoznej zahraniční kapelu AnotacePopulární.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_ 32_INOVACE_HV.33 Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova – populární hudba Název materiáluPoznej kytaristy.
I odpady označené č. 7 Je-li jeden kontejner, dáváme sklo bez ohledu na barvu. Vratné zálohované sklo vracejte zpět do obchodu.
Informační a komunikační technologie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK pro 1. ročník učebního oboru Kadeřník a Kuchař číšník.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_06 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiáluEvropské hospodářství - Doprava Anotace Prezentace.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Poznávání zvířátek ze zoologické zahrady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Označení DUM Fi- DUM Autor
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OZONOVÁ VRSTVA, SKLENÍKOVÝ EFEKT
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Seminární práce Ekologie Blesky
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
VY_ 32_INOVACE_HV.27 Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
NIZOZEMSKO Nikola Burkoňová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
Neživá příroda - vzduch
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Václav Havel životopis, dramata,
Voda Kocmichová, Lukášová.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Neživá příroda - vzduch
Přírodopis 6.třída úvodní hodina
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Tlak a proudění vzduchu
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
Medvědovité šelmy Mgr. Vlastimil Homolka Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační.
Vedení proudu v plynech
Krausová, Ničová, Jirotková
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
FYZIKA ZEMSKÉ ATMOSFÉRY 3
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
Petr byl u Pavla na návštěvě a překvapila ho bouřka.
AMERIKA Podnebí III2-Z7-I-04
VY_32_INOVACE_ 11 Tornáda Tornáda.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Poznávání povolání. V obchodě prodává….. …prodavačka.
Oběh vzduchu na Zemi autor: Mgr. Jana Mikešová
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
Všeobecná cirkulace atmosféry
BLESK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ISSN
Transkript prezentace:

Extrémy počasí Mgr. Veronika Kuncová

Bouřka Každý den na světě dojde přibližně ke 40 000 bouří. Součástí bouřky jsou blesky – ty vznikají nahromaděním nábojů v mracích a u země. Mezi opačnými náboje přeskočí elektrický výboj o teplotě až 31 000°C – blesk. Blesk je vždy doprovázený zvukovým jevem – hromem. Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Bouřka Blesky vznikají také při výbuchu sopky. Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Tornádo Je nejsilnější vítr na Zemi. Jeho rychlost dosahuje až 480 km/h. Tornádo vzniká v bouřkovém oblaku při změně rychlosti nebo směru větru. Vzduch začne rotovat a postupně se tvoří trychtýř, který se může dotknout země. Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Hurikán Bouře, které vznikají nad oceány s teplotou nad vody nad 27°C. Pokud dojde ke změně cirkulace vzduchu nad oceánem začne se vzduch točit. Ve spodní části vznikne tlaková níže, která do sebe začne nasávat velkou rychlostí okolní vzduch. Uprostřed hurikánu se nachází tzv. oko – které je odděleno stěnou oblaků, kde je rychlost větru nejvyšší a jsou zde nejvydatnější srážky. Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Může vyžadovat více snímků.

Použité zdroje Obrázky citovány: 15. 5. 2013 http://eofdreams.com/data_images/dreams/storm/storm-02.jpg http://images2.layoutsparks.com/1/96674/lightning-storm-bolt-thunder.jpg http://4.bp.blogspot.com/-fttPTDuX_E4/T7lD5PUoL-I/AAAAAAAABC4/IG539NK4U0c/s1600/storm1.jpg http://www.fantasticviewpoint.com/wp-content/uploads/2013/04/Lightning_Storm_Texas.jpg http://www.wallpapersfolder.com/user-content/uploads/wall/o/83/storm_over_city_wallpaper.jpg http://www.bubblews.com/assets/images/news/1677101595_1359972595.jpg http://www.desktopwallpaperhd.com/wallpapers/10/3405.jpg http://www.wall-lake.com/Pics/Storm%20005%20small.jpg http://www.esa.act.gov.au/wp-content/uploads/lightning-storm-400x300.jpg http://www.thewallpapers.org/photo/13593/Forces_Of_Nature_Storm__25.jpg http://www.abc.net.au/news/image/4357582-4x3-940x705.jpg http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/1303/volcano_reitze_1280.jpg http://media.novinky.cz/487/364876-original1-db2fp.jpg Může vyžadovat více snímků.

Použité zdroje http://i.idnes.cz/10/043/cl6/AHA329293_APTOPIX_ICELAND_VOLCANO_LON126.jpg http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/1207/volcano_stefnisson_960.jpg http://img.badman.sk/stories/Ilustracne/najlepsie-foto-2010-blesk-sopka_4.jpg http://www.tornada.cz/o-tornadech/tornado.jpg http://nafilmu.cz/wp-content/uploads/2012/08/F5_tornado_Elie_Manitoba_2007.jpg http://celebrating200years.noaa.gov/foundations/severe_weather/image5_full.jpg http://img3.ct24.cz/multimedia/videos/image/1546/medium/463695.jpg http://www.otazkomat.cz/upload/otazky/obrazky/tornado2.jpg http://i.idnes.cz/13/042/vidw/NOV4a7b47_tornadomississippi.jpg http://www.monroecounty-fl.gov/images/pages/N456/Tornado.jpg http://img.ihned.cz/attachment.php/640/38041640/aisv8CDFIKMOl6Pbcfpxyz01ST9ARVmn/tornado.jpg http://www.msichicago.org/fileadmin/Exhibits/Omnimax/tornado_alley/Tornado.jpg http://www.fastcoexist.com/multisite_files/coexist/imagecache/960/poster/2012/12/1681094-poster-1280-avetec-tornado.jpg http://www.earthtimes.org/newsimage/devastating-start-us-tornado-season-warning_8312.jpg Může vyžadovat více snímků.

Použité zdroje http://www.lkedpt.com/lekesovi/pict/photos/hurikan14.jpg http://www.hurikan.trinactka.com/gallery/hurikan1.jpg http://img.abicko.cz/img/5/article/422675_hurikan-bill-boure.jpg http://www.tapetynaplochu.org/tapety/tapetynaplochu-org-1280x1024-24072008121159.jpg http://www.vychytane.sk/filesystem/image/200802/370-0-hurikan.jpg Může vyžadovat více snímků.